news-background
news-background

باکس آفیس: Bullet Train رتبه اول را حفظ کرد؛ یونیورسال اولین استودیوی ۳ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۲

فیلم اکشن «قطار سریع‌السیر» (Bullet Train) سونی با بازی «برد پیت» و «آرون تیلور جانسون» در دومین هفته اکران کاهش ۵۵ درصدی را نسبت به افتتاحیه نشان داد و با ۱۳.۴ میلیون دلار رتبه اول بازار آمریکای شمالی را حفظ کرد. در دومین هفته ماه آگست امسال تمامی فیلم‌ها تنها ۶۶.۸ میلیون دلار در ایالات متحده و کانادا فروختند و بی‌رونق‌ترین آخر هفته تابستان امسال را از ۲۰ مه تاکنون رقم زدند. افت فروش هفته دوم «قطار سریع‌السیر» نسبت به «هابز و شا» (Hobbs & Shaw) «دیوید لیچ» با ۵۸ درصد اندکی بهتر بوده است.

فروش آخر هفته همه فیلم‌ها در آمریکا نسبت به آخر هفته مشابه سال گذشت ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد اما این آمار بر بی‌میلی مخاطبین برای بازگشت به سالن‌های سینما دلالت نمی‌کند بلکه علتش این است که در حال حاضر فیلم‌های جذابی به نمایش درنیامده‌اند.

استودیوی ای-۲۴ این هفته بر شمار سالن‌های فیلم «جسد جسد جسد» (Bodies Bodies Bodies) با بازی «پیت دیویدسون» افزود. این فیلم که از «راتن تومیتوز» امتیاز ۷۸ درصد و ۶۳ درصد «پست‌ترک» دریافت کرده در ۱۲۸۵ سالن سینما ۳.۲۵ میلیون دلار فروخت. نزدیک به ۵۲ درصد از مخاطبین این فیلم مرد و ۷۸ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله بوده‌اند در حالی که ۴۸ درصد اروپایی تبار، ۲۴ درصد لاتین تبار، ۱۲ درصد آفریقایی تبار، و ۱۶ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند.

فیلم نوجوانانه «سقوط» (Fall) با نمره B «سینمااسکور» و امتیاز ۶۹ درصد «پست‌ترک» که دارای ۵۳ درصد مخاطب مرد و ۵۶ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله بود، این هفته در ۱۵۴۸ سالن سینما اران شد و افتتاحیه ۲.۳ میلیون دلاری را ثبت کرد.

بازسازی هندی «فورست گامپ» (Forrest Gump) تحت عنوان «لال سینگ چادا» (Laal Singh Chaddha) در طول آخر هفته گذشته به فروش ۱.۴۷ میلیون دلاری و فروش پنج روزه ۱.۷۸ میلیون دلاری رسید. این فیلم از «راتن تومیتوز» امتیاز ۶۰ درصد دریافت کرده است. فیلم کمدی «مک و ریتا» (Mack & Rita) با بازی «داین کیتون» و «تیلور پیج» دیگر فیلم جدید این هفته بود که با نمره D+ «سینمااسکور» و امتیاز ۶۱ درصد «پست‌ترک» در ۱۹۳۰ سالن سینما اکران شد و ۱.۰۹۵ میلیون دلار فروخت. فیلم «ای.تی» (E.T.) «استیون اسپیلبرگ» آخر هفته گذشته بار دیگر در سالن‌های سینمای آیمکس روی پرده رفت و ۱.۰۷ میلیون دلار فروخت.

فروش جهانی «قطار سریع‌السیر» این هفته از ۱۱۴.۵ میلیو ن دلار عبور کرد. پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی این فیلم تا امروز بریتانیا با ۶ میلیون دلار، مکزیک با ۵.۴ میلوین دلار، استرالیا با ۴.۱ میلیون دلار، و عربستان سعودی و اسپانیا با ۳.۶ میلیون دلار بوده‌اند.

انیمیشن «مینیون‌ها: ظهور گرو» (Minions: The Rise Of Gru) یونیورسال این هفته از ۸۰ کشور ۱۰.۸ میلیون دلار به دست آورد و به فروش جهانی ۷۹۰.۴ میلیون دلاری رسید. پرفروش‌ترین بازارهای «ظهور گرو» بریتانیا با ۴۶ میلیون دلار، مکزیک با ۳۸ میلیون دلار، استرالیا با ۲۸.۷ میلیون دلار و آلمان با ۲۷.۸ میلیون دلار بوده‌اند.

یونیورسال به لطف «ظهور گرو» به اولین استودیوی ۳ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۲ در سراسر دنیا تبدیل شد. یونیورسال اولین استودیویی است که از سال ۲۰۱۹ موفق به ثبت فروش بیش از ۳ میلیارد دلاری در سراسر دنیا می‌شود. پرفروش‌ترین فیلم این استودیوی در سال ۲۰۲۲ «دنیای ژوراسیک: قلمرو» (Jurassic World Dominion) با ۹۷۴.۵ میلیون دلار بوده است. «قلمرو» یکی از هشت فیلمی است که از زمان شروع پاندمی از فروش جهانی ۵۰۰ میلیون دلاری عبور کرده است.

«تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) پارامونت ۸.۴ میلیون دلار دیگر به اندوخته‌هایش افزود و به فروش جهانی ۱.۳۷۸ میلیارد دلاری رسید. ۱۰۲ میلیون دلار از این فروش از سالن‌های سینمای آیمکس به دست آمده است. پرفروش‌ترین بازارهای این دنباله با بازی «تام کروز» تا امروز بریتانیا با ۹۷.۲ میلیون دلار، ژاپن و کره با ۶۲ میلیون دلار، استرالیا با ۶۱.۶ میلیون دلار، و فرانسه با ۵۲.۸ میلیون دلار بوده‌اند.

فیلم‌های «لیگ ابرحیوانات اهلی دی‌سی» (DC League Of Super-Pets) و «ثور: عشق و تندر» (Thor: Love and Thunder) این هفته از فروش جهانی ۱۰۹ و ۷۲۰ میلیون دلاری عبور کردند. پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی «عشق و تندر»‌ تا امروز بریتانیا با ۴۱.۸ میلیون دلار، استرالیا با ۲۹.۳ میلیون دلار، مکزیک با ۲۸.۳ میلیون دلار، کره با ۲۲.۶ میلیون دلار و برزیل با ۲۱.۸ میلیون دلار بوده‌اند. فیلم «نه» (Nope) «جردن پیل» نیز این هفته از فروش جهانی ۱۱۳.۹ میلیو دلاری گذر کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید