news-background
news-background

باکس آفیس: افتتاحیه ۴۱ میلیون دلاری انیمیشن DC League of Super-Pets

به‌روزرسانی یکشنبه: انیمیشن «لیگ ابر-حیوانات خانگی دی‌سی» (DC League of Super-Pets) برادران وارنر در ۶۳ بازار بین‌المللی به فروش افتتاحیه ۱۸.۴ میلیون دلاری رسید. این فیلم در مجموع مجموع افتتاحیه جهانی ۴۱.۴ میلیون دلاری را ثبت کرد و مطابق پیش‌بینی‌ها پیش رفت.

«مینیون‌ها: ظهور گرو» (Minions: The Rise Of Gru) یونیورسال این هفته از فروش جهانی ۷۱۰ میلیون دلاری گذر کرد. پرفروش‌ترین بازار خارجی این فیلم بریتانیا با ۴۰ میلیون دلار و مکزیک با ۳۵.۲ میلیون دلار بودند.

«ثور: عشق و تندر» (Thor: Love And Thunder) مارول و دیزنی ۳۹ درصد کاهش فروش را نسبت به هفته گذشته ثبت کرد و ۲۰.۸ میلیون دلار در ۴۸ بازار فروخت. این فیلم در حال حاضر به فروش خارجی ۳۶۱ میلیون دلاری و فروش جهانی ۶۶۲ میلیون دلاری رسیده است. پرفروش‌ترین بازارهای این فیلم تا امروز بریتانیا با ۳۷.۳، استرالیا با ۲۷.۳، مکزیک با ۲۶، کره با ۲۲.۶ و برزیل با ۲۰ میلیون دلار بودند.

«تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) پارامونت این هفته از فروش جهانی ۱.۳۲۱ میلیارد دلاری عبور کرد. پرفروش‌ترین بازاهای این فیلم تا امروز بریتانیا با ۹۴.۴ میلیون دلار، و به دنبال آن ژاپن با ۷۶ میلیون دلار، کره با ۵۷.۸ میلیون دلار و فرانسه با ۵۰ میلیون دلار بودند.

فیلم‌های «دنیای ژوراسیک: قلمرو» (Jurassic World Dominion) یونیورسال و «الویس» (Elvis) برادران وارنر نیز این هفته به ترتیب از فروش‌های جهانی ۹۴۲.۶ میلیون دلاری و ۲۳۴.۳ میلیون دلاری عبور کردند.

 

پیش‌تر: فیلم «نه» (Nope) به کارگردانی «جردن پیل» در هفته دوم اکران با کاهش فروش ۵۹ درصدی روبرو شد و با اکران در ۳۸۰۷ سالن سینما و فروش سه روزه ۱۹ میلیون دلاری در رتبه دوم ایستاد. این هفته فیلم انیمیشن «لیگ ابر-حیوانات خانگی دی‌سی» (DC League of Super-Pets) با صداپیشگی «دووین جانسون» و «کیانو ریوز» با اکران در ۴۳۱۴ سالن سینما به فروش سه روزه ۲۳ میلیون دلاری در افتتاحیه داخلی رسید و در رتبه اول قرار گرفت.

برادران وارنر برای «لیگ ابر-حیوانات خانگی دی‌سی» که از سینماروها نمره A- «سینمااسکور» و ۴ ستاره «پست‌ترک» دریافت کرده فروش ۲۵ میلیون دلاری را پیش‌بینی می‌کرد. وارنرها قرار بود در این آخر هفته فیلم «بلک آدام» (Black Adam) را اکران کنند، اما مراحل پس از تولید این عنوان ابرقهرمانی طولانی شد. این استودیو «ابر-حیوانات خانگی» را که قرار بود در ماه مه اکران شود به این آخر هفته فرستاد و در عوض با «بلک آدام» در سینما-کان سر و صدای زیادی به پا کرد.

«ابر-حیوانات خانگی» با بودجه ۸۹ میلیون دلاری تولید شده و در مقایسه با فیلم انیمیشن مشابه «آدم‌بدها» (The Bad Guys) که در افتتاحیه ۲۴ میلیون دلار فروخت، عملکرد ضعیف‌تری به جا گذاشته است. آن فیلم از مخاطبین نمره A «سینمااسکور» دریافت کرد و در پانزدهمین هفته اکران پس از انتشار از پیکاک ۹۶.۶ میلیون دلار فروخته است.

حدود ۵۱ درصد از مخاطبین «ابر-حیوانات خانگی» مرد، ۷۳ درصد زیر ۳۵ ساله، و ۴۴ درصد زیر ۲۵ ساله بودند، در حالی که ۲۹ درصد از مخاطبین را افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله تشکیل می‌دادند. نزدیک به ۴۱ درصد از خریداران بلیت این فیلم نیز اروپایی تبار، ۲۶ درصد لاتین تبار، ۱۴ درصد آسیایی تبار و ۱۱ درصد آفریقایی تبار بودند. زنان بالاتر از ۲۵ ساله ۲۹ درصد از مخاطبین را تشکیل دادند، در حالی که مردان بالاتر از ۲۵ ساله ۲۷ درصد، مردان زیر ۲۵ ساله ۲۴ درصد، و زنان زیر ۲۵ ساله ۲۰ درصد بودند.

این هفته فیلم «خون‌خواهی» (Vengeance) استودیوی فکوس در ۹۹۸ سالن سینما روی پرده رفت و با فروش ۱.۶ میلیون دلاری در رده دهم جای گرفت. این فیلم اگرچه فروش بالایی نداشته و ۱۷ روز بعد از پلتفرم‌های دیجیتال پخش خواهد شد، اما تصمیم سازندگان برای نمایش فیلم در سالن‌های سینما اتفاق مثبتی برای صنعت فیلمسازی به شمار می‌آید و تحسین‌برانگیز است.

«خون‌خواهی» از سینماروها نمره B+ «سینمااسکور» و ۷۶ درصد «پست‌ترک» دریافت کرده، در حالی که ۵۷ درصد از مخاطبین فیلم مرد، ۵۴ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله و ۳۴ درصد ۲۵ تا ۳۴ ساله بوده‌اند. نزدیک به ۶۶ درصد از خریداران بلیت فیلم نیز اروپایی تبار، ۱۶ درصد لاتین تبار، ۱۰ درصد آسیایی تبار، و ۸ درصد آفریقایی تبار بوده‌اند.

در سی‌امین آخر هفته سال ۲۰۲۱، تمامی فیلم‌ها در آمریکای شمالی ۱۰۰ میلیون دلار فروختند و رشد ۴۲ درصدی را نسبت به یک سال قبل اما کاهش ۳۹ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان دادند. در آن سال فیلم «شیر شاه» (The Lion King) دیزنی روی پرده رفته بود و دومین هفته اکرانش را پشت سر می‌گذاشت.

«مینیون‌ها: ظهور گرو» (Minions: The Rise Of Gru) یونیورسال و ایلومینیشن هفته گذشته به اولین فیلم انیمیشن ۳۰۰ میلیون دلاری دوران پاندمی تبدیل شد. آخرین انیمیشنی که موفق شده بود از این فروش عبور کند، «یخ‌زده ۲» (Frozen 2) در نوامبر سال ۲۰۱۹ بود.

«ظهور گرو» پس از ۲۵ روز به فروش ۳۰۰ میلیون دلاری رسید و رشد ۴ درصدی را نسبت به «مینیون‌ها» (Minions) سال ۲۰۱۵ در این بازه زمانی نشان داد اما با «من نفرت‌انگیز ۲» (Despicable Me 2) برابری کرد.

پس از شروع پاندمی کووید، تنها شش فیلم موفق شده‌اند در ایالات متحده و کانادا از فروش ۳۰۰ میلیون دلاری گذر کنند: «مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) با ۸۰۰ میلیون دلار، «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) با ۶۳۷.۳ میلیون دلار، «دکتر استرنج ۲» (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) با ۴۱۱.۳ میلیون دلار، «بتمن» (The Batman) با ۳۶۹ میلیون دلار، و «دنیای ژوراسیک: قلمرو» (Jurassic World Dominion) با ۳۶۶.۱ میلیون دلار از جمله این عناوین بوده‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید