news-background
news-background

اعتراض جردن پیل به هواداری که او را بهترین کارگردان تاریخ ژانر وحشت نامید

پیل به‌تازگی فیلم «نه» را اکران کرده است.

«جردن پیل» سومین فیلم بلندش «نه» (Nope) را اکران کرده و بار دیگر با استقبال منتقدین مواجه شده است. با این حال او خودش را بهترین کارگردان ژانر وحشت تاریخ نمی‌داند و به هواداری که این افتخار را به او نسبت داده معترض شده است.

«آدام الیس» نویسنده کتاب‌های کامیک چهارشنبه این هفته در توییتر نوشت: «می‌دانم که برداشت عجولانه‌ای است، اما چه زمانی می‌خواهیم اعلام کنیم که «جردن پیل» بهترین کارگردان ژانر وحشت تاریخ است؟ کارگردان دیگری می‌شناسید که سه فیلم عالی ساخته باشد، چه رسد به ۳ فیلم متوالی خوب؟ من نمی‌شناسم.»

پیل با این حال می‌گوید فاصله زیادی با «جان کارپنتر» فیلمساز کهنه‌کار ژانر وحشت و کارگردان «هالووین» (Halloween)، «کریستین» (Christine) و «موجود» (The Thing) دارد. او می‌نویسد: «معذرت می‌خواهم. از شور و شوق شما سپاسگزارم، اما من هیچ توهینی به «جان کارپنتر» را تاب نمی‌آورم!»

الیس تصاویری از امتیازات سه فیلم پیل در «راتن تومیتوز» منتشر کرده است. «برو بیرون» (Get Out) پیل امتیاز ۹۸ درصد، «ما» (Us) امتیاز ۹۳ درصد و «نه» امتیاز ۸۹ درصد دریافت کرده‌اند.

کاربران دیگر توییتر یادآور شده‌اند که فیلمسازانی چون «آلفرد هیچکاک»، «دیوید لینچ»، «دیوید کراننبرگ» و «برایان دی پالما» فیلم‌های تحسین‌شده بسیاری در کارنامه دارند.

پیل در مراسم افتتاحیه «نه» به «اسوشیتد پرس» گفته بود که به کارگردانی فیلم‌های بیشتر در ژانر وحشت ادامه می‌دهد: «حس می‌کنم موتورم روشن شده. نمی‌دانم که آیا می‌توانم در اینکه چند فیلم دیگر دارم محدودیتی ایجاد کنم یا نه. به تدریج این بصیرت را از دست می‌دهم که اگر چنین فیلم‌هایی نمی‌ساختم چه می‌کردم. بنابراین می‌توانم بگویم که پروژه بسط پیدا کرده.»

پیل در پاسخ به این پرسش که آیا دنباله «برو بیرون» را می‌سازد یا نه می‌گوید: «در موردش از من زیاد سؤال می‌کنند. هرگز نگویید هرگز. قطعاً حرف‌های زیادی برای گفتن باقی ماند. خواهیم دید.»

فیلم «نه» با بازی «دنیل کالویا»، «کیکی پالمر» و «استیون یون» به دنبال افتتاحیه ۵۰ میلیون دلاری در ایالات متحده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید