news-background
news-background

سایمون پگ: Star Wars سمی‌ترین هواداران را دارد

«سایمون پگ» در سال‌های اخیر سابقه با «پیشتازان فضا» (Star Trek)، «جنگ ستارگان» (Star Wars)، و «مأموریت غیرممکن» (Mission: Impossible) را دارد و کوله‌باری از تجربه از چندگانه‌های پرخرج و محبوب دارد. او در مصاحبه با برنامه رادیویی «جیم و سم» و در پاسخ به این پرسش که راضی کردن کدام هواداران از همه سخت‌تر است بی‌درنگ می‌گوید «جنگ ستارگان.»

پگ می‌گوید: «به نظر می‌رسد که «جنگ ستارگان» در حال حاضر از سمی‌ترین نوع باشد. احتمالاً با این حرف جنجال‌برانگیز خواهم شد.»

پگ در ادامه می‌گوید خودش هم زمانی یک هوادار «سمی» این چندگانه بوده و در جنجال «احمد بست» در «جنگ ستارگان: تهدید شبح» (Star Wars: The Phantom Menace) مشارکت داشته. واکنش‌های منفی به صداپیشگی بست در نقش «جار جار بینکس» باعث شد او به خودکشی فکر کند.

پگ اضافه می‌کند: «به خاطر چیزهایی که در مورد «جار جار بینکس» گفتم عذرخواهی کرده‌ام. چون پای یک بازیگر لعنتی در میان بود. به‌شدت به او تاختند در حالی که... یک انسان بود. به خاطر آن بیزاری‌جویی‌ها، او رنج کشید، می‌دانید، و من حس بدی دارم که بخشی از آن حرکت بودم.»

تاکنون چندین بازیگر «جنگ ستارگان» قربانی بدرفتاری هواداران چندگانه در شبکه‌های اجتماعی شده‌اند. «کلی ماری ترن» پس از «جنگ ستارگان: آخرین جدای» (Star Wars: The Last Jedi) چاره‌ای جز ترک این پلتفرم‌ها نداشت، در حالی که «جان بویه‌گا» از تبعیض نژادی سیستمی گفته و «موزس اینگرام» نیز چنین واکنش‌هایی را با سریال «اوبی-وان کنوبی» (Obi-Wan Kenobi) دیزنی+ تجربه کرد.

پگ می‌گوید هواداران «پیشتازان فضا» نقطه مقابل «جنگ ستارگان» هستند: «هوادران «پیشتازان فضا» را بسیار همه‌شمول‌تر می‌دانم، «پیشتازان فضا» در مورد تنوع [نژادی] است. از سال ۱۹۶۶ در حال پخش است و همیشه چنین بوده.» او اضافه می‌کند: «هیچ‌کس نمی‌گوید: «چه شد که به یکباره به [جنبش] بیداری متمایل شدید.» هیچ عنوانی از این چندگانه از ابتدا نخواسته این‌گونه باشد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۳۰ تیر ۱۴۰۱ ۱۱:۳۴

ایضا نولان فن‌ها، مارول فن‌ها و انیمه بازها

نمایش اسپویل