news-background
news-background

کارگردان Gremlins: «بیبی یودا» تقلیدی بی‌شرمانه از فیلم من است

«جو دانته» فیلم «گرملین‌ها» و دنباله آن را کارگردانی کرده است.

کارگردان «گرملین‌ها» (Gremlins) و دنباله آن «گرملین‌ها: گروه جدید» (Gremlins 2: The New Batch) می‌گوید شخصیت «بیبی یودا» تقلیدی «بی‌شرمانه» از شخصیت «گیزمو» فیلم‌های اوست. در فیلم‌ «گرملین‌ها» به تهیه‌کنندگی «استیون اسپیلبرگ» و نویسندگی «کریس کلمبوس» بازیگرانی چون «زک گالیگان»، «فیبی کیتس» بازی کردند و «هاووی مندل» در نقش «گیزمو» صداپیشگی کرد. این چندگانه به زودی با سریال انیمیشن «گرملین‌ها: اسرار مگوای» (Gremlins: Secrets of the Mogwai) در پلتفرم اچ‌بی‌او مکس ادامه پیدا می‌کند.

دانته در مصاحبه با «سان فرانسیسکو کرونیکل» می‌گوید: «فکر می‌کنم این یک شخصیت [گیزمو] در ماندگاری [فیلم‌ها] نقشی کلیدی دارد، شخصیتی که اساساً مثل یک نوزاد است. این موضوع البته من را وارد بحث «بیبی یودا» می‌کند که کاملاً سرقت‌شده است و سراسر کپی‌شده. می‌توانم بگویم به شکل بی‌شرمانه‌ای.»

«بیبی یودا» (Baby Yoda) یا «طفل» (The Child) اولین بار در فصل اول «مندلوری» (The Mandalorian) دیزنی+ معرفی شد. نام واقعی این شخصیت «گورگو» (Gorgu) است و انتظار می‌رود در سریال اختصاصی «آسوکا» (Ahsoka) با بازی «رزاریو داسون» دیده شود. این شخصیت که بدون جلوه‌های ویژه رایانه‌ای خلق شده، در واپسین روزهای ماقبل پاندمی نزد هواداران «جنگ ستارگان» محبوبیت پیدا کرد. پیش‌تر گزارش شده بود که «ورنر هرتسوک» بازیگر و کارگردان بزرگ آلمانی نقش «کلاینت» مانع جایگزین شدن گرافیک رایانه‌ای با عروسک «بیبی یودا» شده است.

«دیو فیلونی» یکی از کارگردانان و نویسندگان «مندلوریایی» در مصاحبه با «ونتی فر» فاش می‌کند که هرتسوک پس از اینکه به ماجرای خلق رایانه‌ای شخصیت «بیبی یودا» پی می‌برد در محل فیلمبرداری جنجال به پا می‌کند. سازندگان به دنبال ضبط یک برداشت به همراه عروسک آماده می‌شدند تا صحنه‌ای بدون حضور او فیلمبرداری کنند تا در صورت لزوم نسخه‌ی دیجیتالی جایگزین او شود. واکنش هرتسوک به این اقدام سازندگان هنوز از خاطر آن‌ها پاک نشده: «شما مشتی ترسو هستید. رهایش کنید.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید