news-background
news-background

شهره لرستانی فاش کرد یک مرد تراجنسیتی است

«شهره لرستانی» بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون در اینستاگرام فاش کرد که یک مرد تراجنسیتی است و نام خود را به مازیار تغییر داده است.

لرستانی در آخرین پست اینستاگرام خود می‌نویسد: «من آهنگ‌هایی هستم که در تنهایی خود گوش می‌دهم... من تمام اشک‌هایی هستم که سراسر زندگی، در خفا ریخته‌ام... دردهایی که کشیده‌ام... من، تمام تجربه‌های تلخ و شیرین، تمام اتفاق‌های زندگی... آنان که فقط بر من رفته است، هستم... من... تمام انتخاب‌هایم... در تمام لحظات زیسته‌ام در این کره خاکم... این منم، منی که عاقبت، تکه‌های زخم‌خورده وجودش، یکپارچه شد... حالا... تکه‌های وجود من، تمام زندگی‌ام شوید... کنارم بمانید تا با هم پیر شویم... همراه باشید با پاهای خسته و دل شکسته‌ام. و صدایی، از اعماق کودکی مرا بنام خواند: ما، زیاریم و به یار برمی‌گردیم... مازیار... اسامی را، خدا می‌فرستد.»

بازیگر ۵۵ ساله «اخراجی‌ها» و «لیلی با من است» اضافه می‌کند: «بعد از سردرگمی‌های بسیار... و تلاطمی از پس تلاطم... و انسان، در لحظه مرگ هم، امکان دوباره زاده شدن دارد... زهی توفیق که زنده‌ام و رسالت‌ام مرا زنده نگهداشته.»

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۳ تیر ۱۴۰۱ ۲۲:۴۷

ایشون اولین زن درسینمای ایران نیست که تغییر جنسیت داده سالها پیش یه خانم نه چندان معروف تلویزیون هم تغییر داد ولی خداییش اینکه تونست این تصمیم رو بگیره خودش خیلیه

نمایش اسپویل
۲۳ تیر ۱۴۰۱ ۲۱:۰۳

امیدوارم مازیار لرستانی در سینما و تلویزیون ج.ا. ممنوع الکار نشه

نمایش اسپویل
۲۳ تیر ۱۴۰۱ ۱۵:۴۲

همونجور که هر روز تعداد زیادی نوزاد با مشکل قلبی، با ریه ناقص، با آسم، با ناشنوایی، با نابینایی، ... به دنیا پا میزارن. یه تعداد نوزاد هم با نقص در دستگاه تناسلی بدنیا میان (که این نقص شرایط و حالات مختلف داره. دوست داشتید مطالعه کنید). که در همون بدو تولد کاملا آشکار هستش و پزشکان به والدین اطلاع میدن. ولی به دلایل مختلف مخصوصا ترس از بازخورد خانواده و اجتماع والدین بیماری فرزندشون رو پنهان میکنن و به جای درمان راحترین راه رو انتخاب میکنن و فقط یک هویت جنسیتی برای فرزندشون انتخاب میکنن و به دوستان و اقوام میگن که صاحب پسر یا دختر شدن همین. و تمام بار آسیب روحی و روانی و جسمی رو عملا بر دوش فرزند قرار میدن. واین فرزند بزرگ میشه و در دوران بلوغ اگر بد شانس باشه و تمایلاتی مخالف هویت انتخابی خانواده رو داشته باشه واقعا با مشکلات فراوانی روبه رو میشه و ... . تغییر جنسیت برای این دسته از افراد واقعا لازم و ضروری هستش. ولی متاسفانه به خاطر شرایط فرهنگی و ترس فرد بخاطر ترد شدن از طرف مخصوصا خانواده باعث میشه عذابی که این افراد میکشن چند برابر بشه و یکی مثل این بازیگر بعد از 55 سال تازه به آرامش برسه. آرامشی که میتونست از زمانی کودکی با درمان آغاز بشه و در دوران نوجوانی بدون مشکل ادامه داشته باشه... متاسفانه داستان تغییر جنسیت هم مثل جراحی زیبایی داره به انحراف کشیده میشه و اون دسته از افرادی که نیاز دارن نمیتونن انجام بدن(مشکلات مالی و فرهنگی) ولی یسری از افراد که نیاز ندارن راحت انجام میدن. تصور کنید چقدر مجروح تصادف خودرو وجود داره که به خاطر حادثه صورتشون آسیب دیده ولی چون جراحی زیبایی شامل بیمه نیمشه به خاطر هزینه ها نمیتونن آسیب دیدگی هاشون رو اصلاح و درمان کنن و چقدر آدم بدون مشکل فقط بخاطر ترند شدن یک مدل جدید بینی یا حالت چشم ... با پرداخت پول راحت جراحی میکنن. الان هم اون دسته از افراد که از سر شکم سیری و فقط برای تنوع میرن تغییر جنسیت میدن بدون هیچ گونه دلایل پزشکی و سر تیتر اخبار میشن مخصوصا اون سلبریتی های هالیوودی (یا خودشون یا یکی از اعضای خانواده اشون (جدیدا بچه هاشون)) که بخاطر شهرت هر کاری میکنن. بیشترین آسیب رو میزنن به این افراد که نیاز واقعی به تغییر جنسیت یا حداقل درک و پذیرش از طرف خانواده و جامعه دارن.

نمایش اسپویل
۲۳ تیر ۱۴۰۱ ۱۴:۰۷

بنده خدا حالا که تغییر جنسیت داده هنوز هم موهای قشنگشو توی کلاه و گردنشو توی یقه لباس مخفی کرده! (عکس بالا سمت راست که احتمالا عکس مازیار باید باشه)

نمایش اسپویل
۲۳ تیر ۱۴۰۱ ۱۲:۰۶

یعنی از حجم تنفر کاربرها میشه فهمید که مردم ایران چقدر سطحی نگر و قضاوتگر هستن.عزیزان این وقتی تونسته تغییر جنسیت بده اونم تو مملکت ما، یعنی احتمالا یه نقص ژنتیکی و یا جسمی ای بوده که دیگه نتونسته بعد این همه سال تحمل کنه. وگرنه که همین جوری راحت نمیتونی تو اینجا بگی گرایش مردانه داری. تشخیص پزشکی بوده آزمایشی بوده. کلا تغییر جنسیت تو کشور ما هنوز هم تابو هستن، کاری هم نداریم که شاید دلایل پزشکی و علمی پشت قضیه ممکنه باشه.

نمایش اسپویل
بیشتر