news-background
news-background

فرانسیس فورد کاپولا: حادثه ۱۱ سپتامبر باعث شد فیلم Megalopolis را نسازم

پاییز آینده، «فرانسیس فورد کاپولا» سرانجام پس از چند دهه فیلم حماسی «مگالوپلیس» (Megalopolis) را فیلمبرداری می‌کند. این کارگردان ۸۳ ساله اواخر دهه ۱۹۷۰ وقتی «اینک آخرالزمان» (Apocalypse Now) را می‌ساخت، ایده تولید فیلمی در مورد تلاش یک معمار برای بازسازی نیویورک به عنوان یک یوتوپیا به ذهنش خطور می‌کند. حالا پس از گذشت چهار دهه، «مگالوپلیس» با بودجه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری که فیلمساز شخصاً تأمین کرده و بازی «آدام درایور» آماده فیلمبردرای است.

کاپولا در مصاحبه با جشنواره موسیقی تائورمینا در سیسیل ایتالیا می‌گوید در سال ۲۰۰۱ و پیش از حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر قصد تولید «مگالوپلیس» را داشته است: «آماده بودم تا در سال ۲۰۰۱ فیلمبرداری‌اش کنم. سپس ۱۱ سپتامبر اتفاق افتاد و متوجه شدم که الهامات من در مورد دوستی و بخشندگی در دنیای آینده در هم شکسته است. نمی‌توانستم فیلمی بسازم که از نیکوکاری بشر حرف می‌زند، وقتی که تروریسم در جریان است. بنابراین رهایش کردم.»

با این حال، کاپولا آن پروژه را کاملاً رها نکرد: «سال‌ها بعد، وقتی سعی می‌کردم چند پوند کاهش وزن پیدا کنم، دوباره به صوت‌های آن فیلمنامه گوش دادم و جرقه دوباره زده شد.»

تاکنون «لورنس فیشبورن»، «فورست ویتاکر» «ناتالی امانوئل» و «جان وویت» به این فیلم ملحق شده‌اند. کاپولا در مورد داستان «مگالوپلیس» می‌گوید: «یک داستان حماسی رومی در شهر نیویورک است. داستان‌های حماسی اغلب الهام‌بخش سینمای آمریکا بوده‌اند و روم نیز الهام‌بخش سیاست‌مداران آمریکایی بوده. در فیلم من قطعاً فساد وجود دارد، سنا فاسد است و پیشرفتی حاصل نمی‌شود. هرچند داستانی است که بیست سال قبل خلق شده، اما به نظر من بسیار معاصر و واقع‌گرایانه است.»

کارگردان «پدرخوانده» (The Godfather) اضافه می‌کند: «همیشه سعی می‌کنم آثاری به سبک خودم بسازم اما در نهایت همیشه خود را در حال ساخت فیلم‌هایی می‌یابم که نمی‌دانم چگونه باید بسازمشان. فیلم بلندی برای کارنامه من است، به فیلم‌هایی چون «اینک آخرالزمان»‌ فکر کنید. حالا با «مگالوپلیس»، می‌خواهم یک داستان حماسی رومی با داستانی در مورد یک معمار بسازم که می‌خواهد نیویورک را پس از یک فاجعه به عنوان یک یوتوپیا بازسازی کند.»

کاپولا پاییز سال گذشته گفته بود: «به یک جنگ مذهبی شبیه شده که در آن هیچ‌چیز منطقی نیست. فکر می‌کنم خبر مهم این است که من هنوز مثل ۲۰ سال یا ۴۰ سال قبل خود هستم. هنوز می‌خواهم فیلم رؤیای خودم را بسازم، حتی اگر لازم باشد از جیب خود هزینه کنم، و می‌توانم ۱۰۰ میلیون دلار خرج کنم اگر لازم باشد. تمایلی ندارم اما اگر لازم باشد خرج می‌کنم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید