news-background
news-background

جیمز کامرون پیشنهاد دنباله‌های Avatar را چگونه در استودیو فاکس مطرح کرده است؛ اولین تصویر از استیون لنگ در Avatar 2

کامرون فاش کرد که چگونه ایده دنباله‌های «آواتار» را در استودیوی فاکس مطرح کرده است.

«جیمز کامرون» بیش از یک دهه از عمر خود را وقف تولید دنباله‌های «آواتار» (Avatar 2009) و گسترش دنیای پاندورا کرده است. اولین دنباله با عنوان «راه آب» (Avatar: The Way of Water) دسامبر آینده از راه می‌رسد، اما این کارگردان برای تولید این فیلم ابتدا باید مدیران استودیوی فاکس را پیش از ادغام با دیزنی راضی می‌کرده است.

کامرون که برای فیلم‌های «آواتار» از تکنولوژی موشن-کپچر استفاده کرد و حتی زبان کاملاً جدیدی برای فیلم ساخت، در مصاحبه با «امپایر» فاش می‌کند که چگونه ایده این دنباله‌های پرخرج را در فاکس مطرح کرده است.

این فیلمساز «آواتار» را با «ارباب حلقه‌ها» (Lord Of The Rings) و دنیای «جی.آر.آر. تالکین» مقایسه می‌کند و می‌گوید: «در آن زمان به رژیم فاکس گفتم: «انجامش می‌دهم، اما باید در اینجا بیشتر خطر کنیم. نمی‌خواهم فقط فیلم پشت فیلم پشت فیلم بسازم. می‌خواهم داستان عظیم‌تری روایت کنم.» گفتم: «تصور کنید رمان‌هایی شبیه به «ارباب حلقه‌ها» وجود داشته و من می‌خواهم از آن‌ها اقتباس کنم.» تئوری بسیار خوبی است، اما بعد باید رمان‌های لعنتی را برای اقتباس خلق می‌کردم.»

کامرون پیش‌تر فاش کرده بود که ایده فیلم «بیگانگان» (Aliens) را چگونه با فاکس در میان گذاشته است: «با سه تهیه‌کننده جلسه داشتم و در دفتر آن زمان فاکس قرن بیستم بودیم. گفتم: «رفقا، ایده‌ای برای این عنوان دارم. و به این شکل است.» واژه «بیگانه» (Alien) را با حروف بزرگ نوشتم. و یک حرف S را در انتهایش قرار دادم. به آن‌ها نشانش دادم. گفتم: «می‌خواهم اسمش را «بیگانگان» بگذاریم چون تنها با یک بیگانه سر و کار نداریم. حالا، پای ارتش به میان آمده، و تفاوت مهمش این است. بسیار ساده و بسیار زننده است.» گفتم: «اما ترجمه‌اش این است.» و بعد [روی حرف S] دو خط رسم کردم تا به علامت دلار تبدیلش کنم. ایده من این بود. و ظاهراً، جواب داد! چون با همان عنوان ادامه دادند. زیر سؤالش نبردند.»

یکی از شخصیت‌های قسمت اول «آواتار» که برای دنباله بازگشته «کلونل کواریچ» با بازی «استیون لنگ» است. مجله «امپایر» اولین تصویر رسمی از لنگ در دنباله «آواتار» را این بار به شکل ناوی رونمایی کرده است.

لنگ می‌گوید: «او بزرگ‌تر، آبی‌تر و خشمگین است. اما شاید جنبه‌ای انسانی هم در او وجود داشته باشد. وقتی دو پیکان ناوی در سینه فرو می‌رود، تأثیراتی روی شما می‌گذارد.»

لنگ ادامه می‌دهد: «او همیشه شخصیتی بود که در خط مستقیم و زوایای درست حرکت می‌کرد. اما حالا مثل آن‌ها منعطف است. می‌تواند مانن ناوی‌ها در حرکاتش خصوصیاتی زیرکانه و وحشیانه داشته باشد.»

«آواتار: راه آب» ۱۶ دسامبر اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید