news-background
news-background

باکس آفیس: افتتاحیه ۲۰۲ میلیون دلاری Minions: Rise Of Gru؛ فیلم Top Gun: Maverick از ۱.۱ میلیارد دلار گذشت

 

به‌روزرسانی یکشنبه: فیلم «مینیون‌ها: ظهور گرو» (Minions: The Rise of Gru) استودیوی یونیورسال و ایلومینیشن به فروش جهانی ۲۰۲.۲ میلیون دلاری رسید. فیلم در آرژانتین، عربستان سعودی، اسرائیل و ونزوئلا پرفروش‌ترین افتتاحیه تاریخ یک عنوان انیمیشن را رقم زده است. «مینیون‌ها: ظهور گرو» در بازارهای داخلی فروش چهار روزه ۱۲۷.۹ میلیون دلاری را ثبت کرد.

پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی «ظهور گرو» تا پایان هفته اول بریتانیا با ۱۲.۹ میلیون دلار، مکزیک با ۱۲.۴ میلیون دلار، آلمان با ۴.۸ میلیون دلار، اسپانیا با ۳.۶ میلیون دلار، و اندونزی با ۳.۴ میلیون دلار بودند.

«تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) پس از فروش ۳۷ میلیون دلاری در ۶۵ کشور، این هفته از فروش جهانی ۱.۱ میلیارد دلاری عبور کرد. فروش خارجی این فیلم تا یکشنبه به ۵۴۴.۵ میلیون دلار می‌رسد.

«قلمرو دنیای ژوراسیک» (Jurassic World Dominion) یونیورسال نیز به چهارمین فیلم هالیوودی تبدیل شد که از زمان شروع پاندمی به فروش جهانی ۸۰۰ میلیون دلاری می‌رسد. این فیلم با بازی «کریس پرت» و «برایس دالاس هاوارد» با ۸۲۴.۵ میلیون دلار سومین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۲ در سراسر دنیاست و این هفته ۲۶.۸ میلیون دلار به اندوخته‌هایش افزوده است.

فیلم «الویس» (Elvis) برادران وارنر در دومین هفته اکران در ۵۷ کشور کاهش فروش ۲۸ درصدی را ثبت کرد و ۱۵.۷ میلیون دلار فروخت. این فیلم تا روز یکشنبه به فروش جهانی ۱۱۳.۵ میلیون دلاری رسیده است.

 

فروش ۱۱۶ میلیون دلاری «مینیون‌ها: ظهور گرو» در سه روز اول اکران

پیش‌تر: پنجمین قسمت از چندگانه «مینیون‌ها» بر همه پیش‌بینی‌ها خط بطلان کشید. «مینیون‌ها: ظهور گرو» (Minions: The Rise of Gru) استودیوهای یونیورسال و ایلومینیشن به فروش سه روزه ۱۰۹.۵ میلیون دلاری و چهار روزه ۱۲۹.۲ میلیون دلاری نزدیک شده و انتظار می‌رود افتتاحیه جهانی ۱۹۶.۶ میلیون دلاری را ثبت کند.

موفقیت این فیلم نشان داد که همه عناوین خانوادگی را نباید در پلتفرم‌های دیجیتال پخش کرد. همان‌گونه که پارامونت در مقابل فروش «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) به پلتفرم‌های دیجیتال در حین پاندمی مقاومت کرد، یونیورسال نیز معتقد بود که «ظهور گرو» باید در سالن‌های سینما دیده شود. پافشاری هر دو استودیو تاکنون نتایج موفقیت‌آمیزی در پی داشته است.

دور از انتظار نیست که «ظهور گرو» پرفروش‌ترین افتتاحیه یونیورسال و ایلومینیشن را رقم بزند. «مینیون‌ها» در سال ۲۰۱۵ فروش ۱۱۵.۷ میلوین دلاری را در سه روز اول اکران به ثبت رسانده بودند. نمره A «سینمااسکور» فیلم «ظهور گرو» در روزهای آینده حتی به فروش بیشتری خواهد انجامید.

با توجه به قرار گرفتن «روز استقلال» در یک روز دوشنبه، تعطیلات آخر هفته به چهار روز افزایش پیدا کرده است. فیلم «تبدیل‌شوندگان: نیمه تاریک ماه» (Transformers: Dark of the Moon) در تعطیلات «روز استقلال» سال ۲۰۱۱ از جمعه تا دوشنبه ۱۱۵.۸۸ میلیون دلار فروخته بود، در حالی که «مرد-عنکبوتی: دور از خانه» (Spider-Man: Far From Home) سونی از پنجشنبه ۲ ژوئیه سال ۲۰۱۹ تا شش روز بعد ۱۸۵ میلیون دلار فروش کرد.

مخاطبین «پست‌ترک» به «ظهور گرو» امتیاز ۸۷ درصد داده‌اند و ۷۱ درصد دیدنش را توصیه کرده‌اند. حدود ۵۱ درصد از مخاطبین فیلم زن، ۷۵ درصد زیر ۲۵ ساله و ۴۳ درصد ۱۳ تا ۱۷ ساله یا به عبارت دیگر از «نسل تیک‌تاک» بوده‌اند.

«ظهور گرو» در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، توییتر، یوتیوب، اینستاگرام و تیک‌تاک دارای ۶۸۵.۵ میلیون بازدید و دنبال‌کننده است و اختلافی ۷۳ درصدی با انیمیشن «لایت‌یر» پیکسار دارد. ویدیوهای فیلم در تیک‌تاک ۱۷۵ میلیون بازدید را باعث شدند در حالی که ویدیوهای پربیننده آن در یوتیوب با نرخ ۲۸:۱ به اشتراک گذاشته شدند.

بیش از ۳۵ درصد از خریداران بلیت «ظهور گرو» اروپایی تبار، ۳۵ درصد لاتین تبار، ۱۲ درصد آفریقایی تبار و ۱۸ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند. «انیت‌تلیجنس» گزارش داده است که ۷۶ درصد از سینماروها از ساعت ۸ بعد از ظهر به بعد فیلم «ظهور گرو» را دیده‌اند. این رقم برای فیلم «لایت‌یر» به ۲۰ درصد و برای «سونیک خارپشت ۲» نزدیک به ۲۴ درصد می‌رسد.

«تاپ گان: ماوریک» پارامونت این هفته به فروش چهار روزه ۳۴.۴ میلیون دلاری رسیده و تنها ۹ درصد نسبت به هفته پیش کاهش فروش را ثبت کرده است. «الویس» (Elvis) برادران وارنر نیز فروش سه روزه ۲۰.۳ میلیون دلاری و چهار روزه ۲۵ میلیون دلاری را به ثبت رسانده و ۳۵ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته نشان داده است.

فیلم درام تاریخی «فهرست آقای مالکم» (Mr. Malcolm’s List) بلیکر استریت به کارگردانی «اما هالی جونز» با فروش سه روزه ۹۰۱ هزار دلار یو چهار روزه ۱.۰۶ میلیون دلاری در رده هفتم جای گرفته است. «فریدا پینتو»، «الیور جکسون کوئن» و «اشلی پارک» از جمله بازیگران این فیلم با امتیاز ۷۹ درصد «راتن تومیتوز» بوده‌اند. حدود ۶۸ درصد مخاطبین این فیلم زن، ۶۰ درصد بالاتر از ۳۵ ساله، و ۲۴ درصد بالاتر از ۵۵ ساله‌اند. نزدیک به ۶۰ درصد خریداران بلیت این فیلم نیز اروپایی تبار، ۱۶ درصد لاتین تبار، ۱۳ درصد آفریقایی تبار، و ۱۱ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بوده‌اند.

فیلم انیمیشن/لایو-اکشن «مارسل صدف کفش به پا» (Marcel the Shell With Shoes On) این هفته در ۲۲ سالن سینما اکران شد و به فروش سه روزه ۲۵۳ هزار دلاری و فروش کلی ۵۳۳ هزار دلاری در هفته دوم اکران رسید. این فیلم از «راتن تومیتوز» ۱۰۰ درصد دریافت کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۳ تیر ۱۴۰۱ ۱۳:۰۲

در \"عربستان\" رکورد زده.... دقت بفرمایید همینم ما ازش محرومیم! ظاهرا بخاطر اسلامی که از همین عربستان اومده

نمایش اسپویل
۱۴ تیر ۱۴۰۱ ۱۷:۳۱

راه چاره ورشکست شدن کامل سینمای جمهوری اسلامیه. اینکه مردم حتی یک بلیط هم نخرن و مطلقا به سینما نرن.

نمایش اسپویل
۱۴ تیر ۱۴۰۱ ۱۷:۲۷

گل گفتی.

نمایش اسپویل