news-background
news-background

فیلم Fourth of July لویی سی.کی. اکران شد؛ اولین فیلم کمدین تحریم‌شده پس از پنج سال

«لویی سی.کی.» و دیگر بازیگران فیلم «چهارم ژوئیه» (Fourth of July) پنجشنبه شب هفته گذشته در سالن سینمای بیکن در منهتن حضور پیدا کردند. «جو لیست» در نویسندگی این فیلم درام مستقل با سی.کی. همکاری کرده است.

پس از آنکه مدیر جلسه از بازی سی.کی. ستایش کرد و گفت این کمدین موفق شده در نقش خود «محو» شود، لیست به شوخی پاسخ داد: «لویی قبلاً هم محو شده.»

سی.کی. که در سال ۲۰۱۷ از سوی چند زن به آزار جنسی متهم شد و چند سال از هالیوود دور بود، در این جلسه پرسش و پاسخ به این شوخی لیست واکنش نشان داد و گفت: «ما برگشتیم، عزیزان!» و باعث تشویق و خنده حضار شد. سی.کی. پس از آنکه از سوی هالیوود «کنسل» شد سعی کرد به حیات هنری خود ادامه دهد و تورهای کمدی خود را در وبسایتش به فروش رساند. یکی از اجراهای این کمدین حتی امسال برنده گرمی بهترین آلبوم کمدی سال شد.

پیش از «چهارم ژوئیه»، سی.کی. آخرین بار در «دوستت دارم، بابا» (I Love You, Daddy) که اولین فیلم بلندش در مقام کارگردان بود، مقابل دوربین یک عنوان سینمایی رفته بود. آن فیلم در سال ۲۰۱۷ و تنها چند ماه پیش از مطرح شدن اتهامات آزار جنسی به نمایش درآمد.

در این جلسه، سی.کی. فاش می‌کند که تمامی هزینه‌های تولید «چهارم ژوئیه» را از جیب خودش داده و آن را به شکل انحصاری در سالن‌های سینمای ای‌ام‌سی در تاریخ ۶ ژوئیه اکران می‌کند. این کمدین برای اولین بار با «چهارم ژوئیه» به همراه مخاطبین انبوه یکی از فیلم‌هایش را به همراه مخاطبین انبوه می‌دید.

سی.‌کی. می‌گوید: «تنها مرتبه‌ای که یکی از فیلم‌هایم را با مخاطبین دیدم در جشنواره ساندنس بود. اولین فیلم من بود و ۱۲ نفر به دیدنش آمده بودند. آن‌جا نشسته بودم و [از خوشحالی] گریه می‌کردم.»

داستان «چهارم ژوئیه» در مورد یک نوازنده پیانوی جاز و یک معتاد به مشروبات الکلی به نام جف با بازی لیست است که در تعطیلات «چهارم ژوئیه» به خاطر آسیب‌های روحی گذشته‌اش به خویشاوندانش می‌تازد.

سی.کی. در مورد داستان فیلم می‌گوید: «احساساتی درون خود دارید، و می‌خواهید برگردید و به والدین خود بگویید که آن‌ها زندگی شما را نابود کرده‌اند و تقصیر آن‌ها بوده که شما افسرده شده‌اید... اما آن‌ها می‌گویند: «برو گمشو.» چیزی میان آن است یعنی می‌گویند: «هم تو به من لطمه زدی هم من به تو. حالا بیا کمی پیتزا بخوریم. همه‌چیز درست خواهد شد.»»

لیست، «رابرت کلی»، «نیک دی پائولو»، «لین کاپلیتس» و «کریس والش» همگی استند-آپ کمدین‌هایی بودند که سی.‌کی. با آن‌ها در این فیلم همکاری کرده است.

کلی می‌گوید: «کسی مثل لویی می‌تواند برود و ستارگان سینما را بیاورد اما همیشه به سراغ ما می‌آید. همیشه کمدین‌ها را در فیلمش قرار می‌دهد... و فرصتی به ما می‌دهد تا استعداد خودمان را نشان دهیم و به ما کمک می‌کند. جو را ستاره لعنتی فیلم‌اش کرده، چه کس دیگری حاضر است این کار را انجام دهد؟»

سی.کی. در مورد لیست می‌گوید: «من جو را مدت‌هاست که می‌شناسم و دوستش دارم. واقعاً این بچه را دوست دارم. او یک شلخته مضطرب است. آدم‌های زیادی در زندگی من مضطربند و این... مشکلی جدی و دردناک است. او به من کمک کرد کمی بیشتر درکش کنم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید