news-background
news-background

«وینونا رایدر» از رابطه‌اش با «جانی دپ» در دهه ۹۰ گفت

«وینونا رایدر» بازیگر سرشناس آمریکایی نامزد جایزه اسکار، از رابطه‌اش با «جانی دپ» گفت. این زوج پس از اکران فیلم «گلوله‌های بزرگ آتش» (Great Balls of Fire) در سال ۱۹۸۹ آشنا شدند و دو ماه پس از آن سر اولین قرار خود رفتند. آن‌ها ۵ ماه پس از اولین قرار با هم نامزد کردند. این زوج در سال ۱۹۹۰، در فیلم «ادوارد دست قیچی» (Edward Scissorhands) به کارگردانی «تیم برتون» همبازی بودند. دپ در آن زمان تاتویی با مضمون «وینونا تا ابد» را بر روی بدن خود خال‌کوبی کرد. رابطه دپ و رایدر در ماه ژوئن ۱۹۹۳ به پایان رسید و دپ خال‌کوبی مشهور خود را به «وینو تا ابد» تغییر داد.

رایدر در مصاحبه‌ای مجله «هارپرز بازار» رابطه خود در آن زمان و فرهنگ رفتاری هالیوود را «دختر، از هم گسیخته» واقعی خواند. او به فیلم «دختر، از هم گسیخته» (Girl, Interrupted) محصول سال ۱۹۹۹ ارجاع می‌دهد که مضمون آن سلامت روحی و روانی است.

رایدر نصیحتی یک روان‌شناس سرشناس را به یاد می‌آورد که به او پیشنهاد کرده بود نسخه جوان‌تر خود را تصور کند و تلاش کند با او مهربان‌تر باشد: «به خاطر دارم که در آن زمان نقش شخصیتی را در فیلم «خانه ارواح» (The House of the Spirits) بازی می‌کردم که در یکی از زندان‌های شیلی زندانی و شکنجه می‌شود. من به گریم زخم‌های روی صورتم نگاه می‌کردم و برایم سخت بود خودم را به عنوان دختر کوچکی تصور کنم. آیا رفتارت با این دختر کوچک همان‌طوری هست که با خودت رفتار می‌کنی؟ این باره صحبت نکرده بودم. یک بخشی از من خیلی خوددار است. من یک قسمتی مخصوص آن روزها در قلبم دارم. اما برای شخص جوانی که با شبکه‌های اجتماعی بزرگ شده، توصیف چنین چیزی دشوار است.»

رایدر در دهه ۲۰۰۰، از رسانه‌ها و حواشی دوری می‌کرد. او به مجله «اوت‌لت» گفت: «من در سان‌فرانسیسکو بودم اما هیچ پیشنهاد کاری هم نداشتم. فکر می‌کنم که این دوری از هر دو طرف بود. جالب است وقتی به کارهای اولیه من نگاه می‌کنید، زمانه به نظر خیلی بی‌رحم‌تر می‌رسد. بدجنسی زیادی وجود داشت، و بعد یادم می‌آید که به لس‌آنجلس بازگشتم و زمان سختی بود. ولی من نمی‌دانستم که آیا آن بخش از زندگی من تمام شده یا نه.»

در سال ۲۰۱۶، «امبر هرد» همسر سابق جانی دپ با انتشار مقاله‌ای ادعا کرد که قربانی خشونت خانگی است. رایدر که به سکوت درباره زندگی خصوصی خود شهرت دارد، در مصاحبه‌ای با «تایمز» گفت که جانی هرگز به او در طول رابطه‌شان توهین نکرد و خشونتی از خود نشان نداد: «من تنها می‌توانم از روی تجربه شخصی خودم که خیلی با حرف‌هایی که اکنون زده می‌شود متفاوت است صحبت کنم. او هرگز در رابطه با من این‌گونه نبود. هرگز به من توهین نکرد. من او را به عنوان مردی واقعاً خوب، دوست داشتنی و دلسوز می‌شناسم که از افرادی که دوستشان دارد حفاظت می‌کند.»

رایدر در ادامه اضافه کرد: «من آنجا نبودم. نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاد. کسی را دروغگو خطاب نمی‌کنم. فقط دوست دارم بگویم که برای سخت و ناراحت کننده است که این مسئله را درک کنم. ببینید، رابطه ما مال سال‌ها پیش بود، اما ما چهار سال با هم بودیم و رابطه مهمی برایم بود. تصور کنید اگر کسی که در ۱۷ سالگی با او دوست بودید، من ۱۷ سالم بود وقتی برای اولین بار جانی را ملاقات کردم، متهم به چنین چیزی می‌شد. برایم بسیار تکان دهنده بود. هرگز از او رفتار خشونت‌بار در برابر دیگران ندیدم.»

رایدر همچنین خود را در زمان اتمام رابطه‌اش در دهه ۹۰ افسرده و درگیر مشکلات توصیف کرد: «شما نمی‌توانید از صنعت انتظار داشته باشید که شما را به عنوان یک انسان تایید کند چون این فقط منجر به ناامیدی می‌شود. من اعتراف می‌کنم که وقتی جوان‌تر بودم به دنبال این مسئله بودم و درگیر آن شدم، تو با افرادی محاصره می‌شوی که تو را مهم‌ترین شخص زندگی‌شان می‌نامند و تو چون جوانی، آن را باور می‌کنی.»

رایدر در حال حاضر در سریال محبوب «چیزهای عجیب» (Stranger Things) شبکه نتفلیکس در نقش «جویس بایزر» بازی می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۹ تیر ۱۴۰۱ ۱۳:۵۴

وینونا دوست داشتنیه

نمایش اسپویل