news-background
news-background

مدیر عامل نتفلیکس اضافه شدن تبلیغات به پلتفرم را تأیید کرد؛ حمایت ساراندوس از آزادی بیان کمدین‌ها: «هنر یعنی عبور از خط قرمز»

نتفلیکس تأیید کرد که اضافه شدن تبلیغات به این پلتفرم استریم را بررسی کرده است. «تد ساراندوس» مدیر عامل نتفلیکس پنجشنبه این هفته در کنفرانس «شیرهای کن» به این موضوع پرداخته و پس از دریافت جایزه «شخصیت سال صنعت سرگرمی» از مشکلاتی گفته که کمپانی با آن‌ها روبروست.

این پلتفرم همواره از نمایش تبلیغات دوری جسته اما با از دست دادن ۲۰۰ هزار مشترک برای اولین بار در یک دهه گذشته، این کمپانی می‌گوید تمایل دارد پلن‌های ارزان‌قیمت‌تر حاوی تبلیغات را معرفی کند.

ساراندوس می‌گوید: «مشتریانی زیادی که می‌گویند‌ «نتفلیکس بیش از حد گران‌قیمت است در حالی که تبلیغات برای من اهمیتی ندارد» را از روی میز کنار گذاشته‌ایم. یک طرح به همراه تبلیغات اضافه می‌کنیم؛ به نتفلیکس که امروز می‌شناسید تبلیغات اضافه نخواهیم کرد. برای افرادی اضافه خواهیم کرد که می‌گویند دسترسی به خدمات را با قیمت کمتری می‌خواهند و حاضر به تماشای تبلیغات هستند.»

با این حال رشد مشترکین نتفلیکس با اضافه شدن این طرح تضمین شده نیست. ارزش سهام این کمپانی کاهش پیدا کرده و شایعه فروخته شدن سهام آن به گوش می‌رسد.

ساراندوس اعتراف می‌کند که احتمال خریداری شدن نتفلیکس وجود دارد: «همواره یک واقعیت است، بنابراین باید در موردش با چشم باز عمل کنیم.» او اضافه می‌کند که همچنان فرصت زیادی برای رشد نتفلیکس وجود دارد: «[استریم ویدیو] هنوز حدود ۱۰ درصد» کارهایی است که مردم روی تلویزیون انجام می‌دهند.

در بخش دیگری از رویداد، ساراندوس از آزادی بیان کمدین‌های جنجالی مانند «دیو شپل» و «ریکی جرویز» حمایت می‌کند و می‌گوید همیشه «حامی هنر» بوده و نتفلیکس سلیقه مخاطبین مختلفی را پوشش می‌دهد: «همه را راضی نخواهیم کرد، اما این زیبایی خدمات استریم است: می‌توانید خاموشش کنید. علت حساسیت کمدی این است که همه ما به یک موضوع نمی‌خندیم. همگی برای یک موضوع گریه می‌کنیم و به همین علت درام کمی آسان‌تر است، اما وقتی بحث کمدی در میان باشد، متفاوت خواهد شد. بخشی از معنای فرم هنری عبور از خط [قرمزها] است، و بخشی از معنایش این است که تنها با عبور کردن از آن‌ها می‌توان پیدایشان کرد. حمایت از آزادی بیان واقعاً مهم است.»

ساراندوس می‌گوید برای حق نمایش محتوا حاضر است «تا دادگاه عالی» مبارزه کند. او یادآوری می‌کند که نتفلیکس هیچ‌گاه استند-آپ جنجالی «نزدیک‌تر» (The Closer) شپل یا «فوق طبیعت» (SuperNature) را حذف نکرده‌ است: «دفاع از تنوع اندیشه و بیان بسیار مهم است. برای فرهنگ و جامعه مفید است – نه فقط در ایالات متحده بلکه هر جای دیگری.»

با این وجود، ساراندوس می‌گوید باید با اظهار نگرانی کارمندانش در مورد استند-آپ شپل «همدردی بیشتری» می‌کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید