news-background
news-background

اکران نسخه ترمیم‌شده Titanic در روز ولنتاین؛ Top Gun: Maverick راه صدرنشینی Elvis را سد می‌کند

فیلم «تایتانیک» (Titanic) «جیمز کامرون» به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد اکران در روز ولنتاین آینده به سالن‌های سینما بازمی‌گردد. دیزنی نسخه 4K و ترمیم‌شده این فیلم برنده اسکار و پرفروش را به صورت ۳ بعدی، اچ‌دی‌آر و فریم ریت بالاتر در تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۲۳ در بازارهای بین‌المللی روی پرده می‌رود. پارامونت پخش‌کننده این فیلم در ایالات متحده خواهد بود.

«جان لندو» همکار تهیه‌کننده قدیمی «جیمز کامرون» در رویداد «سینه‌یوروپ» در بارسلونا دیزنی عده اکران این نسخه از «تایتانیک» را داده است. این فیلم از «لئوناردو دی‌کاپریو» و «کیت وینسلت» فوق‌ستاره ساخت و دسامبر سال ۱۹۹۷ پرفروش شد. «تایتانیک» ۱۱ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و بهترین ترانه اریجینال را دریافت کرد.

نسخه سه بعدی «تایتانیک» اولین بار در سال ۲۰۱۲ اکران شد. این فیلم در حال حاضر سومین فیلم پرفروش تاریخ با ۲.۲ میلیارد دلار است که از این فروش، ۶۵۹.۴ میلیون دلار به آمریکای شمالی و ۱.۵۴.۲ میلیارد دلار از بازارهای دیگر به دست آمده است. «آواتار» (Avatar) کامرون پرفروش‌ترین فیلم تاریخ تا امروز است. دنباله این فیلم تحت عنوان «راه آب» (The Way of Water) دسامبر آینده پس از ۱۳ سال انتظار پخش خواهد شد.

«ددلاین»‌ گزارش داده است که «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) که به تازگی از فروش جهانی ۹۰۰ میلیون دلاری عبور کرده، ممکن است مانع صدرنشینی «الویس» (Elvis) «باز لورمن» با بازی «آستین باتلر»‌ شود. «تاپ گان ۲» ساخته «جوزف کوزینسکی» در پنجمین هفته اکران در آمریکا به دنبال فروش ۳۲ میلیون دلاری و ثبت کاهش فروش ۲۸ درصدی نسبت به هفته قبل است.

انتظار می‌رود «الویس» به افتتاحیه داخلی بیش از ۲۰ میلیون دلاری دست پیدا کند و «تلفن سیاه» (The Black Phone) یونیورسال و بلوم‌هوس با بازی «ایتان هاک» ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلار بفروشد. «دنیای ژوراسیک: قلمرو» (Jurassic World Dominion) یونیورسال نیز در پی فروش ۲۹ میلیون دلاری در هفته دوم است، در حالی که پیش‌بینی شده فیلم انیمیشن «لایت‌یر» (Lightyear) پیکسار ۵۱ درصد کاهش فروش را در هفته دوم ثبت کند و به فروش آخر هفته ۲۵ میلیون دلاری برسد.

«الویس» که در جشنواره کن با استقبال مواجه شد، فیلمی ۲ ساعت و ۳۹ دقیقه‌ای است. این فیلم با بودجه ۸۵ میلیون دلاری تولید شده و مخاطبینی را هدف گرفته است که در بهترین حالت در زمان مرگ «الویس پرسلی» ۵ ساله بوده‌اند. بازگشت سینماروهای بالاتر از ۶۰ ساله به سالن‌های سینما در حین پاندمی به کندی صورت گرفته است.

«تلفن سیاه» از «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۵ درصد دریافت کرده و به دنبال جذب مخاطبین ۱۷ تا ۳۴ ساله است. فیلم مشابه «ما» (Ma) پیش از پاندمی با امتیاز ۵۶ درصد «راتن تومیتوز» مه ۲۰۱۹ به فروش افتتاحیه ۱۸ میلیون دلاری رسیده بود.

«سونیک خارپشت ۲» (Sonic The Hedgehog 2) پارامونت این هفته از فروش جهانی ۴۰۰ میلیون دلاری گذشت. این فیلم ۱۹۰.۶ میلیون دلار در بازارهای داخلی و ۲۰۹.۵ میلیون دلار از سایر نقاط جهان فروخته و در حال حاضر هشتمین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۲ است. پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی این دنباله با بازی «جیم کری» بریتانیا با ۳۴.۳ میلیون دلار، مکزیک با ۲۲.۱ میلیون دلار، فرانسه با ۱۷.۳ میلیون دلار، استرالیا با ۱۶.۶ میلیون دلار و برزیل با ۱۲ میلیون دلار است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید