news-background
news-background

دفاع ناتالی پورتمن از پیش‌درآمدهای Star Wars و Léon در مقابل نقدهای منفی

پورتمن به زودی در «ثور: عشق و تندر» مارول دیده خواهد شد.

«ناتالی پورتمن» برنده اسکار از فیلم‌های «جنگ ستارگان» (Star Wars) در مقابل نقدهای منفی حمایت کرد. او پس از آنکه در سال ۱۹۹۴ نقدهای منفی را با «لئون: حرفه‌ای» (Léon: The Professional) تجربه کرده بود، در پیش‌درآمدهای «جنگ ستارگان» نقش «پدمه آمیدالا» را بازی کرد و سپس به «ثور: دنیای تاریک» (Thor: The Dark World) پیوست. «دنیای تاریک» نیز از سوی دیگر یکی از بدترین فیلم‌های «دنیای سینمایی مارول»‌ لقب گرفته است.

پورتمن این هفته به «ورایتی» گفت: «با فیلم «حرفه‌ای» هم [نقدهای منفی]‌ را داشتم. منتقدین سلاخی‌اش کردند، و حالا با وجود اینکه در فیلم‌های مارول و «جنگ ستارگان» بازی کرده‌ام، مردم با من در مورد آن فیلم حرف می‌زنند. آن فیلم و «جنگ ستارگان» نمونه فیلم‌هایی‌اند که وقتی بیرون آمدند من فکر کردم: «وای خدای من، فاجعه است.» اما ۲۰ سال بعد – در واقع ۳۰ سال بعد برای «حرفه‌ای» – به محبوبیت رسیده‌اند.»

«یوان مک‌گرگور» همبازی پورتمن در سه‌گانه دوم «جنگ ستارگان» نیز پیش‌تر گفته بود که تجربه هواداری بومرنگ‌-گونه «گاهی دشوار» می‌شود چرا که پیش‌درآمدها «با استقبال خیلی پرشوری مواجه نشدند.»

پورتمن حالا نقش شخصیتی را تکرار کرده که در فیلمی نه چندان موفق بازی کرده بود. او ۹ سال قبل در «دنیای تاریک» نقش «جین فاستر» معشوق «ثور» را بازی کرد و امسال با «عشق و تندر» (Thor: Love and Thunder) به کارگردانی «تایکا وایتیتی» به دنیای آن فیلم بازگشته است. وایتیتی به «ورایتی» می‌گوید: «دیده‌ام که او در «ثور» اول و دوم نقش شخصیت دانشمند را بازی می‌کند و انجام دوباره‌اش بی‌معنا به نظر می‌رسید.» در این دنباله «جین فاستر» چکش نمادین «ثور» را به دست می‌گیرد و به «ثور توانا» تبدیل می‌شود. پورتمن این تجربه را «چالشی شگفت» می‌خواند.

در بخش دیگری از مصاحبه، پورتمن می‌گوید وایتیتی گاهی فیلمنامه «عشق و تندر» را کنار می‌گذاشت و در حین فیلمبرداری «فقط بازیگوشی» می‌کرد: «فیلمنامه‌ای وجود داشت، اما بیشتر روزها، او ترجیح می‌داد که آن را کاملاً دور بیندازد و فقط بازیگوشی کند. روشی واقعاً جسورانه است برای فیلمی مانند این. در ابتدا ترسناک بود چون فکر می‌کردم نمی‌توانم آماده شوم. چگونه قرار بود عملکرد خوبی به جا بگذارم؟ اما بعد یاد گرفتم که چطور لذت ببرم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید