news-background
news-background

«آن آدم‌ها احمق‌اند»؛ واکنش کریس اوانز به لغو اکران انیمیشن Lightyear در خاور میانه به دلیل یک صحنه هم‌جنس‌گرایانه‌

«کریس اوانز» یک بار دیگر به ممنوع شدن اکران فیلم انیمیشن «لایت‌یر» (Lightyear) پیکسار در چند کشور به دلیل وجود یک بوسه هم‌جنس‌گرایانه واکنش نشان داد. اوانز در اسپین‌آف «داستان اسباب بازی» (Toy Story) به جای شخصیت «باز لایت‌یر» صداپیشگی می‌کند.

در یکی از صحنه‌های «لایت‌یر»، شخصیتی «هاثورن» با صداپیشگی «اوزو ادوبا» شخصیت زن دیگری که با او رابطه عاشقانه دارد را می‌بوسد. وجود این صحنه باعث شد اکران فیلم در ۱۴ کشور از جمله عربستان سعودی و امارات ممنوع شود.

اوانز در مصاحبه با «رویترز» به این پرسش پاسخ می‌دهد که چرا همیشه در مقابل نمایش اقلیت‌های نژادی و جنسیتی مخالفت‌هایی وجود دارد: «خوب، حقیقت این است که آن آدم‌ها احمق‌اند. در طول تاریخ می‌توانید ببینید که هر بار پیشرفتی در جامعه صورت می‌گیرد، وقتی بیدار می‌شویم، اتفاقات آمریکایی، اتفاقات انسانی جامعه را بیدار می‌کنند و باعث رشد آن می‌شوند و این ارزش ما را نشان می‌دهد.»

اوانز اضافه می‌کند: «وقتی این اتفاقات می‌افتد، همیشه آدم‌هایی وجود دارند که می‌ترسند، ناآگاهند، و سعی می‌کنند به شرایط سابق پایبند بمانند. اما این آدم‌ها مثل دایناسورها منقرض می‌شوند.»

فیلم «لایت‌یر» از جمعه آینده در ۴۲۰۰ سالن سینمای ایالات متحده و کانادا اکران خواهد شد و انتظار می‌رود فروش ۷۰ تا ۸۵ میلیون دلاری را ثبت کند. «داستان اسباب بازی ۴» ژوئن سال ۲۰۱۹ در افتتاحیه ۱۲۰.۹ میلیون دلار فروخته بود. «لایت‌یر» در بازارهای جهانی به دنبال افتتاحیه ۱۳۵ میلیون دلاری است.

وجود این صحنه هم‌جنس‌گرایانه باعث شده دیزنی و پیکسار کشورهای عربستان، امارات، بحرین، مصر، کویت، عمان، قطر، مالزی و اندونزی را از دست بدهد. «لایت‌یر» در حال حاضر از «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۲ درصد دریافت کرده که پایین‌تر از امتیاز ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی فیلم‌های قبلی «داستان اسباب بازی» است.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۴۶

ولی تاریخ اثبات کرده که شما ها منقرض میشید

نمایش اسپویل
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۵۵

دوست عزیز اگر اشاره شما به کامنت من هست باید در جواب شما بگم: \"ایرانی ستیزی\" در تارو پود بعضی از مردمان منطقه ای که ما در اون زندگی می کنیم تنیده شده است. \"ایرانی ستیزی\" از هولناک ترین پدیده های تاریخ بشری است که متاسفانه زیر سایه روحیه نرم خویی (تاجیکی) ما و تمایل تاریخی مان در فراموشی ناملایمات قرار گرفته و کمتر از آن حرف زده شده است. مقایسه کنید با \"یهودستیزی\" یا آنچنان که در انگلیسی می گویند \"Antisemitism\"! ما متاسفانه کمتر راجع به این اصطلاح و این پدیده تاریخی حرف زدیم و اسمی روش نگذاشتیم و این باعث فراموشی تاریخی شده. واقعیت این است که \"ایرانی ستیزی\" در طول تاریخ منجر به قتل عام ها و جنایت های بزرگ تاریخی شده است. امروز هم زیر سایه اختلافات قومی قبیله ای و همینطور مشکلات سیاسی 40 سال اخیر ایران سیتیزی هم در داخل ایران و هم خارج از ایران تبدیل به یک اپیدمی و مرض فراگیر شده (کمی تا قسمتی کپی)

نمایش اسپویل
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ۲۳:۳۸

کاش یکی به کریس ایوانز میرسوند احمق اونیه که بر خلاف روال خلقت و طبیعت حرکت میکنه همنجسگرایی ول میشه چون خلاف فطرت آدماس تو همون امریکا و اروپا هم تا دلتون بخاد مخالف داره فقط اینا زورشون میاد قبول کنن این موضوع رو

نمایش اسپویل
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۰

*در طول تاریخ می‌توانید ببینید که هر بار پیشرفتی در جامعه صورت می‌گیرد، وقتی بیدار می‌شویم، اتفاقات آمریکایی، اتفاقات انسانی جامعه را بیدار می‌کنند و باعث رشد آن می‌شوند و این ارزش ما را نشان می‌دهد در همین حین: تیراندازی در تگزاس آمریکا؛ ۱۹ کودک دبستانی قتل‌عام شدند

نمایش اسپویل
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۰۳

متاسفانه افکار ایشون در حد همون شهربازی هایی هست که توش قرار دارن جای تعجب نداره اصلا

نمایش اسپویل
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۳۲

الان اگه یه ایرانی این حرفها رو زده بود نسلش (به دست ایران ستیزها) منقرض شده بود.

نمایش اسپویل
بیشتر