news-background
news-background

مهم‌ترین فیلم‌هایی که در ماه ژوئن ۲۰۲۲ پخش خواهند شد

 

فصل سینمایی تابستان امسال با «دکتر استرنج ۲» مارول آغاز شد و با رکوردشکنی «تاپ گان: ماوریک» پارامونت ادامه پیدا کرد. اما در طول یک ماه آینده فیلم‌های جذاب و هیجان‌انگیز بسیار بیشتری در سالن‌های سینما و یا پلتفرم‌های دیجیتال پخش خواهند شد. «جنایات آینده» به کارگردانی «دیوید کراننبرگ» و انیمیشن «لایت‌یر» پیکسار از جمله این عناوین دیدنی‌اند. در ادامه مهم‌ترین فیلم‌های ماه ژوئن ۲۰۲۲ فهرست شده است.

 

جنایات آینده (Crimes of the Future)

تاریخ پخش: ۳ ژوئن در سالن‌های سینما

«جنایات آینده» اولین فیلم کراننبرگ از سال ۲۰۱۴ و «نقشه ستارگان» (Maps to the Stars) با بازی «جولین مور» است. در «جنایات آینده» بازیگرانی چون «کریستن استوارت»، «ویگو مورتنسن»، «لئا سیدو»، «اسکات اسپیدمن»، و «دان مک‌کلار» نقش‌آفرینی کرده‌اند. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «همچنانکه گونه بشر در حال وفق دادن خود با محیطی مصنوعی است، بدنش دستخوش تغییرات و موتاسیون‌های نوینی می‌شود. کاپریس (لئا سیدو) و همکارش سال تنسر (ویگو مورتنسن) که هنرمندانی شناخته‌شده‌اند، در مقابل انظار عموم از تغییرات اعضای بدنش رونمایی می‌کند. تیملین (کریستن استوارت)، پژوهشگری از «دفتر ملی اندام‌ها»، به شکلی وسواس‌گونه حرکات آن‌ها را تعقیب و وجود یک گروه مرموز را کشف می‌کند… مأموریت آن‌ها – استفاده از شهرت سال برای رونمایی از فاز بعدی تکامل بشر است.»

مراقب (Watcher)

تاریخ پخش: ۳ ژوئن در سالن‌های سینما

«مایکا مونرو» که سابقه بازی در فیلم «تعقیب می‌کند» (It Follows) را دارد، در اولین فیلم بلند «کلوئی اکونو» نقش بازیگر جوانی را ایفا می‌کند که با دوست پسرش به شهری نقل مکان می‌کند اما متوجه می‌شود که او را از آن طرف خیابان زیر نظر دارند در حالی که یک قاتل زنجیره‌ای در شهر کشتار به راه انداخته است. «کارل گلاسمن» و «برن گورمن» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

فریب (Hustle)

تاریخ پخش: ۸ ژوئن در نتفلیکس

«آدام سندلر» در این فیلم نقش یک مربی بسکتبال را بازی می‌کند که یک ستاره با بازی «خوانچو هرنانگومز» را با گذشته‌ای پرتلاطم از خیابان‌های اسپانیا به خدمت می‌گیرد. این دو در ایالات متحده باید ثابت کنند که ارزش راه‌یابی به ان‌بی‌ای را دارند. «کویین لطیفا»، «رابرت دووال»، «کنی اسمیت»، «رائول کاستیو»، «جوردن الیزابت هال»، «ماریا بوتو»، «هایدی گاردنر» و «بن فاستر» دیگر بازیگران «فریب» خواهند بود. «جرمایا زاگار» کارگردان و «تیلور مترن» و «ویل فترز» نویسندگان فیلمنامه بوده‌اند.

دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World Dominion)

تاریخ پخش: ۱۰ ژوئن در سالن‌های سینما

داستان «دنیای ژوراسیک: قلمرو» با بازی «کریس پرت» و «برایس دالاس هاوارد»، چهار سال پس از «قلمرو سرنگون» (Fallen Kingdom) و رهایی دایناسورها در طبیعت روی می‌دهد و نشان داده خواهد شد که انسان‌ها چگونه خود را با این شرایط وقف داده‌اند. «کالین ترورو» که «دنیای ژوراسیک» سال ۲۰۱۵ را کارگردانی کرد، برای «دنیای ژوراسیک:‌ قلمرو» بازگشته است. «لورا درن»، «جف گلدبلوم»، «سم نیل»، «کمپبل اسکات»، «دنیلا پیندا»، «ایزابلا سرمن»، «جاستیس اسمیت»، «عمر سی»، «دی‌بی وونگ»، «دی‌واندا وایز»، و «اسکات هیز» از جمله دیگر بازیگران این قسمت خواهند بود.

 

اسپایدرهد (Spiderhead)

تاریخ پخش: ۱۷ ژوئن در نتفلیکس

«اسپایدرهد» داستانی در آینده‌ای نزدیک روایت می‌کند، وقتی که به مجرمین فرصت داوطلبانه مشارکت در آزمایش‌های پزشکی داده شده به این امید که دوره‌ی محکومیت‌شان کوتاه‌تر شود. تمرکز داستان بر روی دو زندانی است که دارویی روی آن‌ها آزمایش می‌شود که احساسات‌شان را تغییر و به اجبار در مقابل گذشته قرارشان می‌دهد. در این فیلم بازیگرانی چون «کریس همسورث»، «مایلز تلر» و «جورنی اسمالت» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

چاچا خیلی روان (Cha Cha Real Smooth)

تاریخ پخش: ۱۷ ژوئن در سالن‌های سینما و اپل تی‌وی+

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی «کوپر ریف» و بازی «داکوتا جانسون»، «برت گرت»، «لزلی مان»، و «ونسا برگهارت» داستانی در مورد مرد جوانی با بازی ریف روایت می‌کند که عاشق مادر تنهای یک کودک معلول با بازی جانسون شده است. ریف علاوه بر کارگردانی نویسنده دومین فیلم بلند خود است. «تئو روسی» و «جینا گرشان» از جمله دیگر بازیگران این فیلم به کارگردانی «جان پتن فور» بوده‌اند. این فیلم در جشنواره ساندنس ۲۰۲۲ با استقبال منتقدین مواجه شد و جایزه مخاطبین را دریافت کرد.

لایت‌یر (Lightyear)

تاریخ پخش: ۱۷ ژوئن در سالن‌های سینما

فیلم انیمیشن «لایت‌یر» پیش‌درآمدی برای چندگانه «داستان اسباب بازی» (Toy Story) است و بر روی شخصیت «باز لایت‌یر» تمرکز می‌کند. در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است: «این عنوان علمی-تخیلی اکشن-ماجراجویانه پیشینه «باز لایت‌یر» را ارائه می‌دهد – قهرمانی که الهام‌بخش اسباب بازی بود – و رنجری فضایی را معرفی می‌کند که دل چند نسل از هواداران را ربود.» تیزر این فیلم با صداپیشگی «کریس اوانس» که پاییز گذشته منتشر شد، پس از ۲۴ ساعت رکورد ۸۳ میلیون بازدید را به جا گذاشت. «کیکی پالمر»، «تایکا وایتیتی»، « دیل سولز»، «اوزو ادوبا»، «جیمز برولین»، «پیتر سان»، «ماری مک‌دونالد لوییس»، «افرن رامیرز» و «عیسا ویتلاک جونیور» از جمله صداپیشگان این فیلم خواهند بود.

الویس (Elvis)

تاریخ پخش: ۲۴ ژوئن در سالن‌های سینما

این فیلم به نویسندگی لورمن و «کرگ پیرس» روابط پیچیده‌ میان پرسلی و پارکر در طول دو دهه از ظهور پرسلی تا شهرت بی‌سابقه‌اش در آمریکا را بررسی می‌کند. یکی از شخصیت‌های کلیدی در این مسیر و در زندگی الویس «پریسلا پرسلی» با بازی «الیویا دی‌یانگ» بود. دیگر بازیگران فیلم «یولا کوارتی»، «لوک بریسی»، «کودی اسمیت-مک‌فی»، «کلوین هریسون جونیور» و «دیوید ونام» خواهند بود. «الویس» هفته گذشته با تشویق ایستاده ۱۲ دقیقه‌ای بینندگان در جشنواره کن روبرو شده بود.

فلاکس گورمی (Flux Gourmet)

تاریخ پخش: ۲۴ ژوئن در سالن‌های سینما

«گوئندولین کریستی»، «آریان لابد» و «ایسا باترفیلد» در تازه‌ترین فیلم «پیتر استریکلند» (In Fabric) که فیلمی در ژانر وحشت و کمدی تلخ است نقش‌آفرینی می‌کنند. داستان فیلم در مؤسسه‌ای می‌گذرد که بر روی نمایش‌های مرتبط با غذا تمرکز می‌کند. این فیلم رویدادها و رفتارهای عجیبی را به تصویر می‌کشد که هنرمندان برای ترکیب هنر و غذا نشان می‌دهند.

تلفن سیاه (The Black Phone)

تاریخ پخش: ۲۴ ژوئن در سالن‌های سینما

این فیلم ترسناک با بازی «ایتان هاک» تازه‌ترین اثر «اسکات دریکسون» است که فیلم «شوم» (Sinister) و «دکتر استرنج» (Doctor Strange) را در کارنامه دارد. داستان فیلم در مورد پسر ۱۳ ساله‌ای است که پس از ربوده‌شدن توسط یک کودک‌کش و محبوس شدن در یک زیرزمین تماس‌هایی از قربانیان قبلی قاتل روی یک تلفن مرموز و قطع شده دریافت می‌کند. «تلفن سیاه» اقتباسی است از داستانی به همین نام نوشته «جو هیل» که در سال ۲۰۰۷ منتشر شده بود. «جیمز رنسون»، «جرمی دیویس»، «میسون تامس»، و «مدلین مک‌گرا» از جمله دیگر بازیگران «تلفن سیاه» خواهند بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید