news-background
news-background

تصاویر فرش قرمز فیلم «برادران لیلا» در جشنواره کن

مراسم فرش قرمز فیلم «برادران لیلا» (Leila’s Brothers) به کارگردانی «سعید روستایی» در جشنواره کن هفتاد و پنجم برگزار شد.

ترانه علیدوستی، سعید پورصمیمی، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، پیمان معادی و محمد علیمحمدی از جمله بازیگران این فیلم خواهند بود. «برادران لیلا» سومین فیلم بلند روستایی پس از «ابد و یک روز» و «متری شیش و نیم» است. روستایی برای اولین بار در بخش مسابقه کن برای نخل طلا رقابت می‌کند اما سال گذشته با «متری شیش و نیم» نامزد جایزه سزار بهترین فیلم بین‌المللی شده بود.

در خلاصه داستان رسمی «برادران لیلا» آمده است: «لیلا در ۴۰ سالگی تمام زندگی خود را صرف مراقبت از پدر و مادر و چهار برادرش کرده است. در کشوری که درگیر تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی است، خانواده دائماً با هم بحث می‌کنند و با زیر بار بدهی خرد می‌شوند. لیلا در حالی که برادرانش در تلاش برای گذراندن زندگی خود هستند، نقشه‌ای می‌کشد تا با راه اندازی یک تجارت خانوادگی آنها را از فقر نجات دهد. در حالی که آنها به شدت به حمایت مالی نیاز دارند، لیلا متوجه می شود که پدرشان اسماعیل مخفیانه یک میراث خانوادگی را پنهان کرده است. او این میراث را به عنوان یک پیشنهاد برای تبدیل شدن به پدرسالار جدید قبیله، بالاترین افتخار در سنت ایرانی، نگه داشته است. این اتفاق باعث هرج و مرج در خانواده‌ای می‌شود که از پیش نیز شکننده بود. با بدتر شدن وضعیت سلامتی پدر، اقدامات هر یک از اعضای خانواده به تدریج خانواده را یک قدم به سمت انفجار نزدیک می‌کند.»

روستایی پیش‌تر گفته بود که حاضر به اکران نسخه سانسور شده «برادران لیلا» در ایران نیست: «ترجیح می‌دهم به‌کلی از نمایش این فیلم چشم‌پوشی کنم تا این‌که تحت سانسور قرار بگیرم.»

           

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۴ خرداد ۱۴۰۱ ۲۰:۰۷

حالم از لباس زشت ترانه علیدوستی بهم خورد. ماشالا چه اعتماد به نفسی هم دارن.

نمایش اسپویل
۴ خرداد ۱۴۰۱ ۱۹:۵۵

ترانه علیدوستی یه خورده دیگه تلاش کنه میشه بهاره رهنما

نمایش اسپویل
۴ خرداد ۱۴۰۱ ۱۹:۴۰

^برای تبدیل شدن به پدرسالار جدید قبیله، بالاترین افتخار در سنت ایرانی^ یعنی چی؟ پس چرا تو سنت خانوادگی ما و اقوام و خویشان و دوروبری های ما همچین چیزهایی نیست؟ چرا ما برعکس بیشتر مشکل مادرسالاری داریم؟

نمایش اسپویل
۴ خرداد ۱۴۰۱ ۱۹:۳۳

خانمهای ایرانی ماشالا چه خوش لباسن بزنیم به تخته یه وقت چشم نخورن

نمایش اسپویل