news-background
news-background

دفاع کارگردان Tchaikovsky’s Wife از رومن آبراموویچ در کن: تحریم‌های او را بردارید

«کیریل سربرنیکوف» کارگردان فیلم «همسر چایکوفسکی» (Tchaikovsky’s Wife) در جشنواره کن از سرمایه‌گذاری «رومن آبراموویچ» الیگارش روس دفاع کرد.

آبراموویچ اخیراً در پی حمله روسیه به اوکراین، مالکیت باشگاه فوتبال چلسی انگلستان را از دست داده و بخشی از ثروتش را به قربانیان جنگ اهدا کرده است. سربرنیکوف در کن به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا درآمد حاصل از اکران «همسر چایکوفسکی» هم به قربانیان جنگ روسیه و اوکراین اهدا خواهد شد یا نه.

فیلمساز از آبراموویچ حمایت می‌کند و می‌گوید: «او به هنر مدرن خدمت می‌کند، و مدتی دراز است که چنین کرده. او حامی واقعی روسیه است و عمیقاً از او قدردانی شده. به لطف او، ما سینمای هنری داریم.» این کارگردان اضافه می‌کند:‌ «این فیلم‌ها پروپاگاندا نیستند، بلکه برعکس. باید متوجه باشید که او کارهای نیک زیادی انجام داده.»

سربرینکوف ادامه می‌دهد: «زلنسکی از رئیس جمهور جو بایدن خواسته هیچ تحریمی علیه آبراموویچ اعمال نشود. درخواست کرده آبراموویچ یکی از افراد کلیدی برای برقراری صلح باشد. کاملاً موافقم که همه تحریم‌ها علیه آبراموویچ برداشته شود. من هیچ پولی از طرف دولت دریافت نکرده‌ام و دو فیلم آخر را با همکاری بنیاد خصوصی کینوپرایم ساخته‌ام.» این فیلمساز در ادامه تأکید می‌کند که باید از همه قربانیان جنگ حمایت شود.

«تی‌یری فرمو» رئیس جشنواره کن پیش‌تر به خاطر پذیرفتن فیلم «همسر چایکوفسکی» تحت فشار رسانه قرار گرفته بود. فرمو می‌گوید این فیلم را به نمایش درمی‌آورند به این علت که پیش از جنگ روسیه و اوکراین فیلمبرداری شده است: «برخی ممکن است بگویند که ما باید کشورهایی که از روسیه حمایت می‌کنند را هم تحریم کنیم – نه، ما تا آن حد پیش نمی‌رویم.»

سربرینکوف در کنفرانس مطبوعاتی «همسر چایکوفسکی» به چندین پرسش پیرامون تحریم روسیه پاسخ داد: «درک می‌کنم که مردم خواهان تحریم‌اند، اما من قبول ندارم.»

«همسر چایکوفسکی» در بخش مسابقه جشنواره کن برای نخل طلا رقابت می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲ خرداد ۱۴۰۱ ۰۷:۲۹

بیخود تحریم شد .خود زلنسکی میگه تحریمی علیه آبراموویچ اعمال نشود اونوقت مجلس و دولت انگلیس برای خودنمایی تحریمش کردن

نمایش اسپویل
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۵:۱۱

تحریم نشن تا به کثافت کاریشون ادامه بدن

نمایش اسپویل
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۲:۴۸

از رانت کثیف استفاده کرده پول کثیف بزل بخشش کردن هنر نیست

نمایش اسپویل