news-background
news-background

تریلر فیلم Holy Spider علی عباسی با بازی زهرا امیرابراهیمی

تریلر رسمی فیلم «عنکبوت مقدس» (Holy Spider) به کارگردانی «علی عباسی» در اولین روز برگزاری جشنواره فیلم کن منتشر شد. این فیلم در بخش مسابقه برای نخل طلای جشنواره رقابت خواهد کرد.

داستان فیلم در مورد قتل تن‌فروشان زن در مقدس‌ترین شهر ایران و ژورنالیست زنی است که سعی می‌کند قاتل را به دام اندازد. «زهرا امیرابراهیمی» که سابقه بازی در «نرگس» و حضور در کن با فیلم «تهران تابو» (Tehran Taboo) را دارد، نقش ژورنالیستی به نام رحیمی را بازی کرده است که به شهر مشهد سفر می‌کند تا پیرامون قاتلی زنجیره‌ای تحقیق کند که معتقد است به فرمان خدا مرتکب قتل می‌شود تا خیابان‌های شهر را از گناه و گناه‌کاران بزداید.

عباسی که فیلم «مرز» (Border) او در سال ۲۰۱۸ در بخش «نوعی نگاه» کن برنده جایزه شد پیش‌تر در مورد «عنکبوت مقدس» گفته بود: «نیت من این نبود که یک فیلم در مورد قاتلین زنجیره‌ای بسازم. می‌خواستم فیلمی در مورد یک جامعه قاتل زنجیره‌ای بسازم. این فیلم در مورد زن‌ستیزی عمیق درون جامعه ایران است که نه مذهبی یا سیاسی بلکه فرهنگی است. زن‌ستیزی از عادت‌های مردم سرچشمه می‌گیرد. در ایران، سنت نفرت از زن وجود دارد، و اغلب چهره زشتش را نشان می‌دهد. در داستان [این قاتل]، این موضوع به ناب‌ترین شکل خود حضور دارد.»

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۸:۱۲

من نمیفهم چرا همش تم مزخرف و کثیف باید کار بشه یعنی یه موضوع جذاب و جایزه بگیر دیگه نیست؟

نمایش اسپویل
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۱:۴۴

ظاهراَ فیلم خوبی خواهد بود

نمایش اسپویل
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۲:۵۴

الان یکی میاد میگه سیاه نماییه ایران گل بلبله کار غربه ما اصلا سعید حنایی نداریم

نمایش اسپویل