news-background
news-background

کارگردان Assassination of Jesse James: یک کات طولانی‌تر و بهتر از فیلم وجود دارد

«قتل جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل» (The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford) را اغلب یکی از بهترین وسترن‌های قرن بیست و یکم و نمونه‌ای از مداخله استودیو در یک اثر بی‌نقص می‌دانند. «اندرو دامینیک» با این وسترن عناصری از فیلم‌های «جان فورد» و «ترنس مالیک» را ادغام کرد، اما گزارش‌های متعددی منتشر شد در مورد اینکه برادران وارنر تلاش زیادی برای نزدیک کردن اثر به یک فیلم جریان اصلی کرده است. کارگردان با وجود مداخله استودیو در تدوین، موفق شد فیلمی عرضه کند که به آنچه در ذهن داشت نزدیک باشد و نامزد دو اسکار شود.

عوامل تولید این وسترن اخیراً به شایعه وجود یک کات حتی طولانی‌تر از دو ساعت و ۴۰ دقیقه‌ای واکنش نشان داده‌اند. «راجر دیکینز» فیلمبردار این فیلم در مصاحبه با «کلایدر» به یاد آورده است که این کات طولانی‌تر را دیده است، هرچند که خاطره دقیقی از آن ندارد.

دیکینز می‌گوید: «واقعاً مایلم نسخه طولانی را ببینم، اولین کاتی که دیدم، از طریق کرایتریون منتشر شد. امید این را داشتم... بیش از سه ساعت بود. فکر نمی‌کنم که منتشر شود، چون آخرین باری که با اندرو در موردش حرف زدیم از نسخه عرضه شده راضی بود. اما من هنوز کات اولیه را به یاد دارم که فکر می‌کنم سه ساعت و ربع بود، و بسیار شگفت‌آور.»

اظهارات دیکینز باعث شد کارگردان فیلم واکنش نشان دهد. دامینیک وجود کاتی طولانی‌تر را تأیید می‌کند و می‌گوید آن را به کات اصلی ترجیح می‌دهد، اما تأسف می‌خورد که نه برادران وارنر و نه کرایتریون حاضر به پخش آن نیستند.

دامینیک می‌گوید: «ببینید، ما سعی کردیم که برادران وارنر را راضی کنیم اجازه دهد نسخه طولانی‌تر را عرضه کنیم. علاقه‌مند نیستند، و فکر می‌کنم یک نفر سعی کرده بود برای منتشر شدنش توسط کرایتریون امضاء جمع‌آوری کند. کرایتریون به «جسی جیمز» علاقه‌مند نبود. نسخه بهتری – به اعتقاد من – از «جسی جیمز» وجود دارد که حدود ۱۵ دقیقه طولانی‌تر است. و این نسخه‌ای است که راجر از آن حرف می‌زند.»

نتفلیکس به زودی فیلم «بلوند»‌ (Blonde) دامینیک با بازی «آنا د آرماس» را منتشر می‌کند. این فیلمساز اخیراً مستندی برای «نیک کیو» (This Much I Know To Be True) در جشنواره تگزاس (SXSW) اکران کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ۱۷:۵۳

یک فیلم حوصله سر بر و کند که خیلی باید انرژی داشته باشی که تا اخرش بتونی ببینی ! بعد کارگردانش میگه یک کات طولانی تر داشته

نمایش اسپویل