news-background
news-background

جیمی دورنان: پیش‌داوری در مورد بازیگران یک بیماری لعنتی است

هواداران «پنجاه طیف گری» (Fifty Shades of Gray) در ابتدا از انتخاب «جیمی دورنان» برای نقش «کریستین گری» چندان راضی نبودند. «رابرت پتینسون» نیز یکی دو سال قبل پس از آنکه برای نقش «بروس وین» در فیلم «بتمن» برگزیده شد، با واکنش‌های منفی روبرو بود. «اندرو گارفیلد» و حتی «دنیل کریگ» نیز برای فیلم‌های «مرد-عنکبوتی» و «جیمز باند» طعم تلخ اعتراض هواداران را چشیده‌اند. دورنان اما از این واکنش‌های منفی خسته به نظر می‌رسد.

دورنان در مصاحبه جدیدی با مجله «اسکوایر» سال‌هایی را به یاد آورده که این واکنش‌ها را تحمل می‌کرد: «پیش‌داوری یک بیماری لعنتی است. یک بیماری در فرهنگ همه ماست. در آثار من، بدون تردید. اما در حالت کلی، مردم دیگران را در واقع بر اساس هیچ چیزی پیش‌داوری می‌کنند و این بسیار غم‌انگیز است. نگاه کنید به واکنش‌ها وقتی راب برای نقش «بتمن» انتخاب شد. شاید ۹۰ درصد منفی بودند.»

دورنان ادامه می‌دهد:‌ «دنیل کریگ برای نقش «جیمز باند» انتخاب شد – یعنی آن انتخاب ۱۰۰ درصد منفی بود. آنچه می‌نوشتند شرم‌آور بود. وقتی خشم کینه‌توزانه مردم در واکنش به انتخاب یک بازیگر را می‌بینید واقعاً آزاردهنده است. و بعد حدس می‌زنید چه می‌شود؟ دنیل کریگ لعنتی درخشان است، و انرژی چندگانه باند را تغییر می‌دهد.» دورنان در مورد پتینسون اضافه می‌کند: «و همه مخالفان عاشق عملکرد راب با «بتمن» شده‌اند.»

کریگ را اغلب یکی از بهترین بازیگران نقش «جیمز باند» در تاریخ چندگانه می‌دانند، اما در ابتدا هواداران از انتخاب یک بازیگر بلوند برای این نقش استقبال نکردند. «دبی مک‌ویلیامز» مسئول کستینگ فیلم‌های باند، سال گذشته به «اینترتینمنت ویکلی» گفته بود: «باید بگویم که [واکنش‌ها] به شکلی باورنکردنی منفی بودند. واکنش مطبوعات وحشتناک بود و برای او متأسفم شدم، اما به گونه‌ای باعث شد که وسوسه شود انجامش دهد تا به همه ثابت کند که اشتباه فکر می‌کنند.»

مک‌ویلیامز اضافه می‌کند: «در تمام مدت [تولید] فیلم، حرف‌هایی زده می‌شد در مورد اینکه او نمی‌تواند راه برود یا حرف بزند، نمی‌تواند بدود، نمی‌تواند درست رانندگی کند، چیزهایی که کاملاً و مطلقاً نادرست بودند. اما او سرش را پایین انداخت، به کارش ادامه داد و بعد فیلم بیرون آمد و همه گفتند:‌ «عجب، با این همه فکر می‌کنم دوستش دارم.»

دورنان اخیراً در فیلم «بلفست» ‌(Belfast) «کنت برانا»‌ دیده شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید