news-background
news-background

ویل اسمیت به مدت ۱۰ سال از حضور در مراسم اسکار محروم شد

هیأت مدیره آکادمی اعلام کرد که اسمیت ۱۰ سال حق حضور در مراسم اهدای جوایز اسکار را ندارد.

«آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک» (AMPAS) امروز جمعه، ۸ آوریل پس از برگزاری یک جلسه در مورد سیلی «ویل اسمیت» به «کریس راک» در اسکار نود و چهارم (Oscars 2022)، اعلام کرد که این بازیگر تا ۱۰ سال از حضور مجازی یا غیرمجازی در مراسم اهدای جوایز آکادمی محروم خواهد بود. «دیوید روبین» ریاست آکادمی و «دان هادسون» مدیر عامل با انتشار بیانیه‌ای این محرومیت را اعلام کرده‌اند.

در مراسم اسکار امسال که در تاریخ ۲۷ مارس برگزار شد، اسمیت شوخی راک با سر تراشیده همسرش «جیدا پینکت اسمیت» را تحمل نکرد و پس از آنکه روی صحنه به کمدین سیلی زد، دو مرتبه با الفاظ رکیک راک را خطاب قرار داد. اسمت دقایقی پس از این اتفاق برای فیلم «شاه ریچارد» (King Richard) برنده اسکار شد.

بسیاری معتقد بودند که اسکار اسمیت باید پس از این اتفاق پس گرفته و از عضویت در آکادمی اخراج شود. اسمیت چند روز بعد عذرخواهی و سپس از عضویتش کناره‌گیری کرد. اسمیت علاوه بر از دست دادن این عضویت، بنا بر گزارش‌های غیر رسمی، از چند پروژه کنار گذاشته شده است. فیلم بعدی اسمیت «آزادی» (Emancipation) به کارگردانی «آنتوان فوکوآ» برای اپل است.

در بخشی از بیانیه آکادمی آمده است: «اسکار نود و چهارم قرار بود تجلیلی باشد از بسیاری از افراد جامعه سینماگران که در یک سال گذشته آثاری فوق‌العاده ارائه داده بودند؛ اما، آن لحظات تحت‌الشعاع رفتار غیرقابل‌قبول و آسیب‌زننده‌ای بود که از آقای اسمیت روی صحنه مراسم دیدیم. در طول پخش زنده مراسم، ما به قدر کافی به آن رفتار نپرداختیم و از این بابت عذرخواهی می‌کنیم.»

محرومیت اسمیت از ۸ آوریل ۲۰۲۲ به مدت ۱۰ سال ادامه خواهد داشت حضور مراسم اهدای جوایز آکادمی را دربرمی‌گیرد اما به آن محدود نخواهد بود.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ۲۲:۰۹

بهترین کاری میتونستن بکنن همینه یا باید میکشوندنش به دادگاه که وجوه خوبی برای هالیوود نداشت یا اسکارش ازش میگرفتن که اینم باعث موضع گیری هایی میشد با ممنوعیت حضورش عملا دارن میگن صلاحیت عقلی روانی برای حضور تو جمع نداری بزرگترین توههینه بهش در ضمن باعث نوعی رخوت دوری از مجامع هنری هم میشه

نمایش اسپویل
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ۰۲:۲۲

همه داشتن نگاه میکردن انگار اتفاقی نیوفتاده خیلی زده شدم اصلا سینما

نمایش اسپویل
۱۹ فروردین ۱۴۰۱ ۲۳:۱۱

چه بلایی سرش آوردن.

نمایش اسپویل
۱۹ فروردین ۱۴۰۱ ۲۳:۰۶

نه فایده نداره باس اعدامش میکردن

نمایش اسپویل
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ۱۱:۴۷

باید بلایی به سرش می آوردن که جانی دپ بیاد پیشش لنگ بندازه

نمایش اسپویل
۱۹ فروردین ۱۴۰۱ ۲۳:۰۲

باس اسکارو ازش میگرفتن. این حکم ک مث تبعیده، دو سال بعد میگن بخاطر رفتار خوبش تو این مدت باقی حکم رو میبخشیم و شاهد ویل اسمیت تو اسکار ۲۰۲۵ میشیم ?

نمایش اسپویل
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ۱۹:۰۲

من از شما از بابت این حکم عذرخواهی می کنم.

نمایش اسپویل
بیشتر