زمان مطالعه: ۲ دقیقه
ویل اسمیت به مدت ۱۰ سال از حضور در مراسم اسکار محروم شد
هیأت مدیره آکادمی اعلام کرد که اسمیت ۱۰ سال حق حضور در مراسم اهدای جوایز اسکار را ندارد.
«آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک» (AMPAS) امروز جمعه، ۸ آوریل پس از برگزاری یک جلسه در مورد سیلی «ویل اسمیت» به «کریس راک» در اسکار نود و چهارم (Oscars 2022)، اعلام کرد که این بازیگر تا ۱۰ سال از حضور مجازی یا غیرمجازی در مراسم اهدای جوایز آکادمی محروم خواهد بود. «دیوید روبین» ریاست آکادمی و «دان هادسون» مدیر عامل با انتشار بیانیهای این محرومیت را اعلام کردهاند.
در مراسم اسکار امسال که در تاریخ ۲۷ مارس برگزار شد، اسمیت شوخی راک با سر تراشیده همسرش «جیدا پینکت اسمیت» را تحمل نکرد و پس از آنکه روی صحنه به کمدین سیلی زد، دو مرتبه با الفاظ رکیک راک را خطاب قرار داد. اسمت دقایقی پس از این اتفاق برای فیلم «شاه ریچارد» (King Richard) برنده اسکار شد.
بسیاری معتقد بودند که اسکار اسمیت باید پس از این اتفاق پس گرفته و از عضویت در آکادمی اخراج شود. اسمیت چند روز بعد عذرخواهی و سپس از عضویتش کنارهگیری کرد. اسمیت علاوه بر از دست دادن این عضویت، بنا بر گزارشهای غیر رسمی، از چند پروژه کنار گذاشته شده است. فیلم بعدی اسمیت «آزادی» (Emancipation) به کارگردانی «آنتوان فوکوآ» برای اپل است.
در بخشی از بیانیه آکادمی آمده است: «اسکار نود و چهارم قرار بود تجلیلی باشد از بسیاری از افراد جامعه سینماگران که در یک سال گذشته آثاری فوقالعاده ارائه داده بودند؛ اما، آن لحظات تحتالشعاع رفتار غیرقابلقبول و آسیبزنندهای بود که از آقای اسمیت روی صحنه مراسم دیدیم. در طول پخش زنده مراسم، ما به قدر کافی به آن رفتار نپرداختیم و از این بابت عذرخواهی میکنیم.»
محرومیت اسمیت از ۸ آوریل ۲۰۲۲ به مدت ۱۰ سال ادامه خواهد داشت حضور مراسم اهدای جوایز آکادمی را دربرمیگیرد اما به آن محدود نخواهد بود.
دیدگاهها
مهمان
برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
ali_ghh
ali_ghh
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ۲۲:۰۹
بهترین کاری میتونستن بکنن همینه یا باید میکشوندنش به دادگاه که وجوه خوبی برای هالیوود نداشت یا اسکارش ازش میگرفتن که اینم باعث موضع گیری هایی میشد با ممنوعیت حضورش عملا دارن میگن صلاحیت عقلی روانی برای حضور تو جمع نداری بزرگترین توههینه بهش در ضمن باعث نوعی رخوت دوری از مجامع هنری هم میشه
۱
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
AminNirvana
AminNirvana
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ۰۲:۲۲
همه داشتن نگاه میکردن انگار اتفاقی نیوفتاده خیلی زده شدم اصلا سینما
۳
۲
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
Beautiful.Dreams9
Beautiful.Dreams9
۱۹ فروردین ۱۴۰۱ ۲۳:۱۱
چه بلایی سرش آوردن.
۱
۴
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
mehdi275
mehdi275
۱۹ فروردین ۱۴۰۱ ۲۳:۰۶
نه فایده نداره باس اعدامش میکردن
۲
۱۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
Amin_Jam
Amin_Jam
۱۹ فروردین ۱۴۰۱ ۲۳:۰۲
باس اسکارو ازش میگرفتن. این حکم ک مث تبعیده، دو سال بعد میگن بخاطر رفتار خوبش تو این مدت باقی حکم رو میبخشیم و شاهد ویل اسمیت تو اسکار ۲۰۲۵ میشیم ?
۷
۴
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ