news-background
news-background

تخریب امتیاز IMDb سریال Moon Knight توسط ترک‌ها در اعتراض به ارجاع مارول به نسل‌کشی ارامنه

سریال ابرقهرمانی «شوالیه ماه» (Moon Knight) مارول از سوی کاربران ترک هدف امتیازات منفی در IMDb قرار گرفته است. این رفتار واکنشی است به ارجاع شخصیت «ایتان هاک» به نسل‌کشی ارامنه به عنوان یکی از حوادث ناگوار تاریخ که «آمیت» می‌توانست مانع از وقوع آن شود. چندین کاربر توییتر متوجه این اقدام ترک‌ها و ثبت امتیازات پایین پرشمار شده‌اند اما مارول و IMDb تاکنون واکنشی نشان نداده‌اند.

یکی از کاربران توییتر می‌نویسد: «واقعاً ناراحت‌کننده است. امتیاز «شوالیه ماه» در IMDb به خاطر به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارامنه در حال تخریب شدن است. عجب جوکی – IMDb باید در این رابطه کاری کند وگرنه اعتبار اندکی که به عنوان سیستم امتیازدهی دارد را از دست می‌دهد.» دیگری می‌گوید: «امتیاز «شوالیه ماه» در IMDb از سوی گروهی از ترک‌ها به خاطر به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارامنه در حال تخریب است. عجب.» کاربری دیگر می‌گوید: «قسمت اول «شوالیه ماه» در چرخشی که هیچ‌کس انتظارش را نداشت، از سوی ترک‌های خشمگین به علت ارجاع کوتاه به نسل‌کشی ارامنه هدف تخریب قرار گرفته است. شأن خودت را حفظ کن ترکیه.»

کاربر دیگری می‌نویسد: «فوراً حدس زدم که وقتی شخصیت «ایتان هاک» در قسمت اول «شوالیه ماهن به نسل‌کشی ارامنه ارجاع داد، امتیاز سریال هدف تخریب قرار بگیرد، و از اینکه درست حدس زده‌ام افسرده‌ام.» کاربری دیگر می‌نویسد: «خوب به نظر می‌رسد که «شوالیه ماه» از سوی انکارکنندگان نسل‌کشی ارامنه هدف تخریب امتیاز قرار گرفته چرا که در یک لحظه از سریال به این نسل‌کشی ارجاع داده شده.»

این در حالی است که «شوالیه ماه» از «راتن تومیتوز» رسماً گواهی «تازه» را دریافت کرده و از ۱۰۷ نقد به امتیاز ۸۷ درصد رسیده است. امتیاز مخاطبین این سریال نیز ۹۴ درصد است.

شخصیت «شوالیه ماه» یا «اسپکتور» با بازی «اسکار آیزاک» مأموری است با نام‌های هویت‌های مختلف از «جیک لاکلی» راننده تاکسی گرفته تا «استیون گرنت» میلیونر که در دنیای زیرزمینی با جرم و جنایت مقابله می‌کند اما بعدها وقتی اسپکتور در حال مرگ است خدای ماه مصری «خونس» به او نزدیک می‌شود تا در ازای زنده کردنش اجازه دهد صورت انسانی او روی زمین باشد. «ایتان هاک»، «لوسی تاکری»، «اف. مری آبراهام» و «می کالاماوی» از جمله دیگر بازیگران این سریال به نویسندگی «جرمی اسلیتر» خواهند بود.

پخش سریال «شوالیه ماه» از ۳۰ مارس در دیزنی+ آغاز شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ۱۷:۰۳

قبلا هنر باعث می‌شد حرف افراد مختلف با دیدگاه‌های مختلف شنیده بشه. حکومت‌ها و گروه‌ها نقد بشن و هنرمند نسبت به مشکلات جامعش واکنش نشون بده. فرقی هم نمی‌کرد این هنر موسیقی بود، فیلم یا رمان بود یا نقاشی. اما الآن متاسفانه شرایطی به وجود اومده که همه فقط به فکر اینن که همه رو خوشحال و راضی نگه دارن (Don\ t Look UP رو ببینید). با این اتفاقی که افتاد قطعا استودیو های فیلم سازی در آینده از گفتن بسیاری از حقیقت‌ها سر باز میزنن که مبادا یه گروهی (حتی اگه اثبات شده اون گروه مقصر هستن) ناراحت بشن.

نمایش اسپویل
۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ۰۳:۰۱

کاملا موافقم

نمایش اسپویل
۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ۲۳:۳۳

الیته اون گروه، شامل همه گروه ها نمیشه

نمایش اسپویل
۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ۱۵:۱۶

نسل کشی کردند به جای اینکه عذرخواهی کنند پررو و طلبکارند. از ترکها نژادپرست تر ملتی در دنیا نیست

نمایش اسپویل
۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ۲۰:۲۷

ضمنا ساختن فیلم 300 تو این زمانه جنبه سیاسی هم داره

نمایش اسپویل
۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ۱۸:۲۹

300 یک فیلم فانتزیه و برای خوشایند نژادپرستهای عاشق تمدن یونان باستان ساخته شده و به تاریخ واقعی ربطی نداره. باید از بابت اینکه به تاریخ ایران ربطش دادند عذرخواهی می کردند. ولی خب دزد پرزور یقه صاحبخونه رو می گیره.

نمایش اسپویل
۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ۱۷:۰۰

موافقم باهاتون. بارها در حاهای مختلف به این مسئله برخورد کردم و برام ثابت شده. به هر حال نمیشه تاریخ رو انکار کرد! اون وقت اینا جای ما باشن چی میگن وقتی که فیلم هایی مثل 300 و امثالهم از تاریخ ایران هم الهام گرفتن، منتها با تحریفات فاحش و پر و بال دادن به فانتزی هاشون: ساخت تصویری از ایرانی های وحشی و خونخوار و قدیسه سازی طرف مقابل!

نمایش اسپویل