news-background
news-background

شان پن: هر کاری از دستم بربیاید برای پناه‌جویان جنگ اوکراین انجام می‌دهم

«شان پین» وعده می‌دهد که برای بازماندگان جنگ اوکراین و روسیه هر کاری از دستش برمی‌آید انجام دهد. بازیگر «رودخانه مرموز» (Mystic River)، «خط قرمز باریک» (Thin Red Line)، «تلفات جنگ» (Casualties of War) و به زودی سریال «شعله‌ور» (Gaslit) به دنبال حمله روسیه به اوکراین به کشور جنگ‌زده سفر کرد تا یک مستند بسازد. در حال حاضر پس از گذشت نزدیک به یک ماه از تهاجم روسیه، بیش از ۳.۵ میلیون اوکراینی آواره و بی‌خانمان شده‌اند.

این بازیگر ۶۱ ساله که در شهر کراکوف لهستان به سر می‌برد، در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر شده و از تلاش‌هایش برای کمک به نیازمندان گفته است. پن می‌گوید: «یکی از غم‌انگیزترین لحظات زندگی بسیاری از ماست، و به صورت کلی برای دنیا و این یک بحران است.»

پن اضافه می‌کند: «این یکی مدتی ادامه پیدا می‌کند و فکر می‌کنم پاسخ من به این پرسش همان جوابی خواهد بود که همه اعضای بنیاد «کور» (CORE) و همه انسان‌های نیکوکار می‌دهند. یعنی اینکه هر کاری از دستم بربیاید انجام می‌دهم. چه حضور در اینجا باشد، چه بازگشت به اینجا به دفعات، چه بازگشت برای فشردن دست افرادی که همکاری می‌کنند. می‌توانند روی من حساب کنند همان‌گونه که من روی آن‌ها حساب می‌کنم.»

پن پس از حمله روسیه با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین ملاقات کرد و در کنفرانس مطبوعاتی او حاضر شد. او پیش‌تر در شبکه‌های اجتماعی این تسلیم نشدن «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را وحشتناک‌ترین اشتباه تاریخ بشر نامیده و گفته بود: «آقای پوتین به باور من اشتباهی بی‌رحمانه مرتکب شده و جان‌هایی را ستانده و قلب‌هایی را شکسته، اما اگر تسلیم نشود، وحشتناک‌ترین اشتباه تاریخ بشر را مرتکب خواهد شد. رئیس جمهور زلنسکی و مردم اوکراین همچون نمادهای تاریخی شجاعت و اخلاق برخاسته‌اند. اوکراین نوک نیزه پذیرش دمکراتیک رؤیاهاست. اگر اجازه دهیم به تنهایی بجنگد، روح ما به عنوان آمریکا گمگشته خواهد شد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۵ فروردین ۱۴۰۱ ۲۲:۰۴

توی این حمله ی اوکراین حداقل برای شخص من مشخص شد چه سلبریتی هایی با منطق میرن جلو و کدوم ها نون به نرخ روز خور هستن .... ایشون هم مشخص کردن که آدم منطقی نیستن و یرخی هر لحظه نظر سیاسی میدن البته در بازیگر و کارگردان خبره بودنش شکی نیست اما این موارد باعث میشن که آدم با تردید دنبال آثارش بره چون تفکراتش چندان قابل تائید نیست چه سلبریتی هایی، دوستان اظهار نظری نکردن تا به الان راجع به این مسئله ناتالی پورتمن که عکس العملی نشون نداده آنجلینا جولی گفته جنگ فقط توی اوکراین نیست اوا گرین زیاد روسیه رو کوبیده و... سینما اگه یه پست خوب بزاری راجع بهش عالی میشه

نمایش اسپویل