news-background
news-background

پیام ران پرلمن به تد کروز در پی طرح سؤال از نامزد دیوان عالی ایالات متحده: «هر روز به یک کثافت بزرگ‌تر از دیروز تبدیل می‌شوی»

«ران پرلمن» پرسش‌های «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه از «کتانجی براون جکسون» نامزد دستیاری ریاست دیوان عالی ایالات متحده را به روش خودش محکوم کرد. سه‌شنبه این هفته (۲۲ مارس)، در دومین روز از جلسات استماع جکسون برای جانشینی با «قاضی استیون برایر» در دیوان عالی، کروز از جکسون در مورد «تئوری بحرانی نژاد» پرسید.

این سناتور در مورد مقام جکسون در مدرسه جرجتون می‌پرسد، جایی که کتاب‌هایی چون «نوزاد ضدنژادستیزی» (Antiracist Baby) تدریس می‌شود. کروز با استناد به این کتاب از جکسون می‌پرسد آیا معتقد است که «نوزادها نژادستیزند» یا نه. در بعضی از صفحات این کتاب، تصاویری از نوزادان پوشک به پا نقش بسته است.

جکسون در پاسخ به کروز می‌گوید: «معتقد نیستم که هیچ کودکی باید احساس کند که نژادستیز است، یا ارزش او دست کم گرفته شده، یا از دیگران کمتر است، اینکه قربانی است، یا سرکوبگر.»

کروز از جکسون این سؤال را نیز می‌پرسد که چرا «عدالت اجتماعی» را یکی از مأموریت‌های مدرسه جرجتون برشمرده است و جکسون در پاسخ می‌گوید برای پایبندی به سنت‌های مدرسه و تاریخ حقوق شهروندی. جکسون توضیح می‌دهد که این مدرسه در سال ۱۹۴۵ و در اوج تبعیض نژادی موجود در ایالات متحده تأسیس شده است: «مفهوم برابری و عدالت، هسته اصلی مأموریت مدرسه روزانه جرجتون است.»

پرلمن یکی از چندین سلبریتی‌هایی بود که به این پرسش‌ها واکنش نشان داد و کروز را محکوم کرد. ستاره «پسر جهنمی» (Hellboy) به کروز می‌گوید: «سلام تد. ران هستم. گوش کن، می‌دانم که برای تو چقدر وسوسه‌کننده است که پست‌ترین شکل بشریت در ایالات متحده، ضعیف‌کش‌ها، آدم‌هایی که به کینه‌ورزی و بی‌سوادی و ناتوانایی در یادگیری و ناتوانی در درک تفاوت میان میهن‌پرستی واقعی و مزخرفاتی که تو می‌گویی افتخار می‌کنند را جذب کنی.»

بازیگر «کوچه کابوس» (Nightmare Alley) و «پسران آنارشی» (Sons of Anarchy) اضافه می‌کند: «می‌دانم که چقدر وسوسه‌کننده است که این آدم‌ها را بازی دهی. چون دست کم زمینه‌اش را داری، اما خدای من تد، به عنوان مردی که آلتش خیلی خیلی کوچک است، هر روز به یک کثافت بزرگ‌تر از دیروز تبدیل می‌شوی. برو به جهنم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید