news-background
news-background

نقاشی‌های کمتر دیده شده «جی. آر. آر. تالکین» از دنیای Lord of the Rings

موسسه تالکین به تازگی چندین نقاشی کمیاب و منتشر نشده از «جی. آر. آر. تالکین» را منتشر کرده است.

نویسنده انگلیسی «جی. آر. آر. تالکین» در کتاب تخیلی مشهورش دانش آکادمیک خود در زمینه زبان را با عشقش به داستان‌نویسی ترکیب کرد تا دنیایی خیالی در سری کتاب‌های «هابیت» (The Hobbit) و «ارباب حلقه‌ها» (Lord of the Rings) خلق کند. او دنیایی مملو از جادوگران، الف‌ها، اورک‌ها، اژدهایان، هابیت‌ها، درخت‌های سخنگو و دیگر موجودات جادویی ساخت که سال‌هاست جهانیان را محو خود کرده است.

البته، سرزمین میانی تنها در تصورات تالکین وجود نداشت بلکه او با به‌کارگیری استعداد طراحی، بسیاری از نقاشی‌ها و نقشه‌های سرزمین خیالی خود در کتاب «هابیت» را کشیده است. طرفداران این مجموعه اکنون می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت موسسه تالکین، نقاشی‌های کمتر دیده شده «ارباب حلقه‌ها» را مشاهده کنند. این وب‌سایت که به تازگی شروع به کار کرده، به مراجعه کنندگان امکان دسترسی به مدارک، عکس‌ها، و کلیپ‌های صوتی درباره زندگی شخصی تالکین و تلاش‌های کمتر شناخته شده او در زمینه نقشه‌نگاری، خوش‌نویسی و هنر را می‌دهد.

در مجموع ۱۲ اثر منتشر نشده تالکین از جمله نقاشی او از گل‌ها و پرنده‌های کمیاب، نسخه خطی کتاب «بازگشت پسر بیورنوث بیورثلم» و عکس‌هایی از تالکین به همراه خانواده‌اش در این وب‌سایت قابل مشاهده است. وب‌سایت رسمی تالکین در تاریخ ۲۶ فوریه آغاز به کار کرد، تاریخی که برای طرفداران دوآتشه مجموعه ارباب حلقه‌ها حائز اهمیت است. بر اساس منابع، روز ۲۶ فوریه سال ۳۰۱۹ «در دوران سوم، روزی است که یاران حلقه در آمون هن از هم جدا شدند و فرودو و سم سفر تنها و ترسناک خود را به سمت موردور شروع کردند.»

«جان رونالد روئل تالکین» در سال ۱۸۹۲ در شهر بلوم‌فونتین آفریقای جنوبی به دنیا آمد. او در کودکی با مادرش به انگلیس مهاجرت کرد اما پیش از آنکه پدرش بتواند به آن‌ها بپیوندد بر اثر تب رماتیسمی در گذشت. تالکین پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه آکسفورد در سال ۱۹۱۴ به‌عنوان سرباز بریتانیا به جنگ جهانی اول پیوست. سال‌ها بعد، او به‌عنوان استاد رشته زبان‌شناسی به دانشگاه آکسفورد بازگشت و به خاطر ترجمه شعر بیوولف از زبان انگلیسی کهن به شهرت رسید. بخش‌هایی از شعر بیوولف، تعهد عمیق تالکین به کلیسای کاتولیک و دوستی‌اش با نویسندگان انگلیسی آن زمان از جمله «سی. اس. لوئیس» از عوامل تاثیر گذار در کتاب «ارباب حلقه‌ها» معرفی شده‌اند.

تالکین بسیاری از کتاب‌هایش را به‌عنوان داستان قبل از خواب برای چهار فرزندش: «جان»، «مایکل»، «کریستوفر» و «پریسیلا» نوشت. علاوه بر این، او برای فرزندانش در کودکی نقاشی‌های زیبایی می‌کشید و پس از بزرگ شدن آن‌ها، برایشان نامه می‌نوشت. این نقاشی‌ها و نامه‌ها اکنون در وب‌سایت او قابل دسترسی هستند. کریستوفر بسیاری از نقشه‌های «ارباب حلقه‌ها» را بر اساس توضیح‌های دقیق پدرش طراحی کرد. او تا زمان مرگش در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان قیم ادبی تالکین فعالیت می‌کرد. جوان‌ترین و تنها دختر تالکین، پریسیلا نیز در ۲۸ فوریه در سن ۹۲ سالگی در گذشت.

تالکین در اوایل دهه ۳۰ نوشتن کتاب «هابیت» را آغاز کرد. «هابیت» در سال ۱۹۳۷ منتشر شد و با استقبال زیادی مواجه شد تا جایی که منتشران تالکین او را به نوشتن داستان‌های بیشتری درباره این موجودات کوتاه و مهربان تشویق کردند. نتیجه این تشویق، کتاب «ارباب حلقه‌ها» بود که در سه جلد از جولای ۱۹۵۴ تا اکتبر ۱۹۵۵ منتشر و به سرعت تبدیل به یکی از مشهورترین سری کتاب‌های فانتزی انگلیسی در تاریخ مدرن شدند. بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه از سری کتاب‌های «ارباب حلقه‌ها» که به بیش از دوازده زبان ترجمه شده‌اند فروخته شده است.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید