news-background
news-background

باکس آفیس: The Batman به فروش جهانی ۶۰۰ میلیون دلاری نزدیک شد

در آخر هفته‌ای که فیلمی به شکل گسترده روی پرده نرفت، انیمه «جوجوتسو کیسن صفر» (Jujutsu Kaisen 0) کرانچی‌رول به فروش بسیار خوب ۱۷.۷ میلیون دلاری رسید و رکوردی ثبت کرد که تنها ۲۱ درصد با افتتاحیه ۲۱.۲ میلیون دلاری «اهریمن‌کش» (Demon Slayer) فانیمیشن در ماه آوریل گذشته فاصله داشت. «اینت‌تلیجنس» گزارش داده است که ۱.۳ میلیون بلیت برای فیلم «جوجوتسو کیسن صفر» به فروش رفته است.

فیلم «بتمن» (The Batman) برادران وارنر نیز البته با فروش ۳۶.۸ میلیون دلاری در هفته سوم در رتبه اول باقی ماند و فروش داخلی خود را به ۳۰۰.۱ میلیون دلار رساند. در میان فروش‌های هفته سوم تاریخ استودیوی وارنر، «بتمن» پس از «شوالیه تاریکی» (Dark Knight) با ۴۲.۶ و «زن شگفت‌انگیز» (Wonder Woman) با ۴۱.۲ میلیون دلار در رده سوم جای می‌گیرد. این فیلم تنها با ۳۱ میلیون دلار دیگر از فروش داخلی ۳۳۰.۳ میلیون دلاری «بتمن علیه سوپرمن» (Batman vs Superman)، و با ۳۵ میلیون دلار بیشتر، از فروش ۳۳۵.۱ میلیون دلاری «آکوامن» (Aquaman) عبور خواهد کرد.

«بتمن» در بازارهای جهانی تنها ۲ میلیون دلار با فروش ۶۰۰ میلیون دلاری فاصله دارد. از این فروش جهانی، ۴۷.۶ میلیون دلار به سینماهای آیمکس، و از این فروش آیمکس، ۲۸.۵ میلیون دلار به سینماهای آیمکس آمریکای شمالی اختصاص دارد. آیمکس به‌تازگی فروش جهانی ۱۰ میلیارد دلاری در تاریخ خود را جشن گرفته است. پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی «بتمن» تا امروز بریتانیا با ۴۳.۷ میلیون دلار، مکزیک با ۲۴.۷ میلیون دلار، استرالیا با ۲۱.۳ میلیون دلار، برزیل با ۱۸.۲ میلیون دلار و فرانسه با ۱۷.۳ میلیون دلار بوده‌اند.

فیلم ترسناک «اکس» (X) استودیوی ای-۲۴ جمعه گذشته به فروش ۱.۷۷ میلیون دلاری، در پایان هفته اول به فروش ۴.۴ میلیون دلاری در ۲۸۶۵ سالن سینما رسیده و رتبه چهارم را کسب کرده است. این فیلم از «راتن تومیتوز» امتیاز ۹۵ درصد و از مخاطبین «پست‌ترک» امتیاز ۶۸ درصد را دریافت کرده، در حالی که ۴۵ درصد از مخاطبین دیدن فیلم را توصیه می‌کنند.

«اکس» به کارگردانی «تی وست» دارای ۵۵ درصد مخاطب مرد، ۷۳ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله، ۵۰ درصد اروپایی تبار، ۲۲ درصد لاتین تبار، ۱۲ درصد آفریقایی تبار، و ۱۶ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بوده است. در میان عناوین استودیوی ای-۲۴ در حین پاندمی که به صورت گسترده اکران شدند، «اکس» پایین‌تر از «شوالیه سبز» (The Green Knight) با ۶.۷ میلیون دلار اما بالاتر از «زولا» (Zola) با ۱.۲ میلیون دلاری قرار می‌گیرد.

انیمه «جوجوستو کیسن صفر» از منتقدین امتیاز ۱۰۰ درصد، از مخاطبین امتیاز ۹۳ درصد و از کودکان زیر ۱۲ سال امتیاز ۹۵ درصد دریافت کرده است. حدود ۶۱ درصد از مخاطبین فیلم مرد، و ۷۵ درصد بین ۱۸ تا ۳۴ ساله بوده‌اند، در حالی که ۳۲ درصد از خریداران بلیت لاتین تبار، ۲ درصد اروپایی تبار، ۲۰ درصد آسیایی تبار، و ۱۷ درصد آفریقایی تبار بوده‌اند. «جوجوستو»  بهترین فروش را در لس‌آنجلس، نیویورک، سان فرانسیسکو و سیاتل ثبت کرده است.

فروش تمامی این عناوین در بازارهای آمریکای شمالی به ۸۶ میلیون دلاری رسید و ۳۸ درصد کاهش را نسبت به همین آخر هفته در سال ۲۰۱۹ با ۱۳۹.۸ میلیون دلار نشان داد. در آن سال «کاپیتان مارول» (Captain Marvel) مارول و دیزنی اکران شد و در دومین هفته اکران ۶۷.۹ میلیون دلار فروخت. هفته آینده فیلم کمدی و ماجراجویانه «شهر گمشده» (The Lost City) پارامونت با بازی «ساندرا بولاک»، «چنینگ تیتوم»، «دنیل ردکلیف» و «برد پیت» اکران خواهد شد و انتظار می‌رود به فروش افتتاحیه ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلاری برسد. «شهر گمشده» به تازگی در جشنواره تگزاس (SXSW) روی پرده رفت و با استقبال منتقدین مواجه شد.

فیلم «لباس» (The Outfit) استودیوی فکوس فیوچرز با بازی «مارک رایلنس» این هفته پس از اکران در ۱۳۲۴ سالن سینما افتتاحیه ۱.۵ میلیون دلاری را ثبت کرد. رایلنس در فیلم نقش لئونارد را بازی می‌کند، یک خیاط انگلیسی که در «سویل رو» لندن لباس‌های سفارشی تولید می‌کرده و پس از یک تراژدی شخصی راهی شیکاگو شده است، جایی که تنها برای اعضای یک خانواده گانگستر لباس می‌دوزد. دیگر بازیگران فیلم «زویی دویچ»، «جانی فلین»، «سایمون راسل بیل»، و «نیکی اموکا-برد» خواهند بود.

اولین فیلم «گراهام مور»، نویسنده «بازی تقلید» (The Imitation Game) مقام کارگردان از «راتن تومیتوز»‌ امتیاز ۹۰ درصد و از مخاطبین «پست‌ترک» امتیاز ۷۴ درصد دریافت کرده است. حدود ۵۶ درصد مخاطبین این فیلم مرد، ۶۰ درصد بالاتر از ۳۵ ساله و ۴۰ درصد بالاتر از ۴۵ ساله بوده‌اند، در حالی که ۶۰ درصد از خریداران بلیت اروپایی تبار، ۱۵ درصد لاتین تبار، ۱۰ درصد آفریقایی تبار و ۱۵ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بوده‌اند.

فیلم «فایل‌های کشمیر» (The Kashmir Files) این هفته در ایالات متحده اکران شد و در ۲۳۰ سالن سینما به فروش ۱.۴۸ میلیون دلاری دست پیدا کرد. فیلم ترسناک «اوما» (Umma) با بازی «ساندرا او» نیز که از «راتن تومیتوز» امتیاز ۲۱ درصد دریافت کرده، با اکران در ۸۰۵ سالن سینما به فروش ۹۱۵ هزار دلاری رسیده است. حدود ۵۷ درصد از مخاطبین این فیلم زن و ۶۱ درصد بین ۱۸ تا ۳۴ ساله بوده‌اند. نزدیک به ۴۲ درصد از مخاطبین نیز اروپایی تبار، ۱۹ درصد لاتین تبار، ۱۸ درصد آفریقایی تبار و ۱۷ دصرد آسیایی تبار بوده‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید