news-background
news-background

رده‌بندی بهترین شخصیت‌های شرور فیلم‌های لایو-اکشن Batman

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره نسخه جدید «بتمن» (The Batman) به کارگردانی «مت ریوز» در سینماهای سراسر دنیا اکران شد. در این فیلم نیز مانند نسخه‌های گذشته شاهد حضور تعدادی از شخصیت‌های شرور دنیای «بتمن» هستیم. بتمن که یکی از محبوب‌ترین ابرقهرمان‌های دنیای دی‌سی کامیکس است، در طول تاریخ سینما بارها ظاهر شده و نظرات مثبت و منفی زیادی از سوی منتقدان و طرفداران پروپاقرصش دریافت کرده است. بنابراین «کلایدر» فرصت را غنیمت شمرده و برخی از بهترین و شرورترین شخصیت‌های منفی دنیای بتمن در طول تاریخ را رده‌بندی کرده است.

 

۱۱. مترسک - کیلین مورفی

بازیگر محبوب سریال «پیکی بلایندرز» (Peaky Blinders) اولین بار پس از حضور در فیلم «بتمن آغاز می‌کند» (Batman Begins) به‌شدت ستایش شد. در فیلم «بتمن آغاز می‌کند» که اولین قسمت از سه‌گانه «شوالیه تاریکی» به کارگردانی «کریستوفر نولان» بود و در سال ۲۰۰۵ منتشر شد «لیام نیسون» در نقش «رأس‌الغول» حضور داشت و علی‌رغم جذبه زیاد او به‌عنوان شخصیت منفی، شخصیت او را نمی‌توان به‌عنوان رهبر واقعی «لیگ قاتلان» در این نسخه از بتمن دید. این مسئله با این حال، در مورد «مترسک» مورفی صدق نمی‌کند و شخصیت روان‌پریش او تعادل خوبی را با شخصیت آرام «رأس‌الغول» ایجاد می‌کند. مترسک به‌عنوان شخصیت شرور مکمل در فیلم حضور دارد و بازی تاثیرگذار او را تاثیرگذارتر جلوه می‌دهد.

۱۰. ریدلر - جیم کری

در زمان اکران فیلم «بتمن برای همیشه» (Batman Forever) در سال ۱۹۹۵، بسیاری بازی «جیم کری» در نقش «ریدلر» را کسل‌کننده خواندند اما برخی دیگر معتقد بودند که بازی کری دقیقاً با دنیای دیوانه‌ای که «جوئل شوماخر» خلق کرد همخوانی دارد. کری تاکنون بارها توانایی خود را در بازیگری ثابت کرده بنابراین می‌توان با اطمینان، انتخاب او را برای نمایش جنبه کارتونی شخصیت ریدلر را یک انتخاب بازیگری هماهنگ با نمایش شخصیت در کامیک خواند. کری موفق شد با نقش ریدلر، جایگاه خود را به‌عنوان یکی از شخصیت‌های شرور ماندگار در دنیای بتمن ثبت کند، کاری که بسیاری دیگر موفق به انجام آن نشدند.

   

۹. لکس لوتر - جسی آیزنبرگ

«جسی آیزنبرگ» که در سال ۲۰۱۰ نقش یک غول برنامه‌نویسی را بازی کرده بود این بار در فیلم «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» (Batman v Superman: Dawn of Justice) در نقش یکی از بزرگان تکنولوژی ظاهر می‌شود. «لکس لوتر» بازتابی واقعی از یک متخصص تکنولوژی نابغه در سیلیکون‌ولی است. تفسیر او از لکس، شخصیتی همواره در آستانه حمله عصبی است که درعین‌حال قدرتمندترین فرد حاضر در هر جمعی است. قدرت و توانایی‌های او در بین شخصیت‌های قوی، تنومند و مردان آهنی فیلم به‌راحتی قابل تشخیص است. بازی جسی نقطه عطفی در فیلم کسل‌کننده «بتمن در برابر سوپرمن» است.

   

۸. پنگوئن - دنی دویتو

به بازی «دنی دویتو» در نقش «ازوالد کابلپات» نسبت به ظرفیت شخصیتش توجه کمی شده است. با گذشته‌ای دردناک که مسیر آینده او را رقم می‌زند، «پنگوئن» دویتو ماهیت کلی شخصیت با تمام قدرت مشابه شخصیت کامیک به تصویر می‌کشد. علاوه بر دویتو، «کالین فارل» نیز در نقش «پنگوئن» حضور داشت اما تصویری که دویتو از این شخصیت شرور در فیلم «بازگشت بتمن» به کارگردانی «تیم برتون» خلق کرده بود به مراتب بهتر از دیگر تصویرپردازی‌های این شخصیت بود.

   

۷. بین - تام هاردی

پرکردن جای پای شخصیت «جوکر» هیث لجر کار بسیار دشواری است که از هر کسی برنمی‌آمد اما «تام هاردی» توانست بازسازی نولان از شخصیت «بین» را هوشمندانه جلوه دهد. شخصیت «بین» در فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) از هر جهت با «جوکر» لجر تضاد دارد. «بین» با تمرکز بر ایجاد نظم، طراحی نقشه و با تکیه بر توانایی فیزیکی‌اش موفق می‌شود تا روح و جسم بتمن را در هم بشکند. «بین» همچنین موفق می‌شود تا سیستم قانونی گاتهام را به کلی نابود کند و رابطه‌اش با «رأس‌الغول» را بسیار هوشمندانه اثبات کند.

   

۶. دو چهره - آرون اکهارت

صحنه غم‌انگیز تبدیل شدن شخصیت «هاروی دنت» با بازی «آرون اکهارت» به «دو چهره» در فیلم «شوالیه تاریکی»، نشان دهنده تاثیر عمیق این فیلم بر بیننده است. همانند تبدیل «بین» و «تالیا الغول» به شخصیت‌های بد به‌عنوان عواقب جنگ بین «بتمن» و «رأس‌الغول»، تبدیل دنت به «دو چهره» در نوع خود نشانگر پیروزی و موفقیت «جوکر» در عمل به قولش است. قولی که در ابتدای مبارزه به «بتمن» داده بود تا هرج‌ومرج و فساد در گاتهام ایجاد کند و تبدیل درستکارترین مرد شهر به شخصیتی شرور در پرده سوم فیلم نماد پیروزی او در رسیدن به هدفش است. شرارت شخصیت اکهارت در مقایسه با «جوکر» قابل توجه نیست اما تبدیل او برای روند فیلم و بیننده بسیار حائز اهمیت است.

 

۵. جوکر - جک نیکلسون

اولین فیلم «بتمن» (Batman) به کارگردانی «تیم برتون» در حالی در سال ۱۹۸۹ روی پرده رفت که «جک نیکلسون» در نقش شخصیت شرور «جوکر» حاضر شد و نسلی جدید از محبوب‌ترین خلاف‌کاران گاتهام را به روی پرده سینما آورد. برداشت نیکلسون از شخصیت «جوکر» بسیار کلاسیک بود و او موفق شد قاتلی سریالی را به تصویر بکشد که از کشتار لذت می‌برد و رو در روی مرگ می‌خندید. محبوبیت نیکلسون در آن زمان حتی از «مایکل کیتون» در که در نقش «بتمن» ظاهر شده بود بیشتر بود. موفقیت نیکلسون در به تصویر کشیدن این نقش به حدی بود که بازی در نقش «جوکر» تبدیل به آرزوی دیرینه هر بازیگری شد و موجب شهرت هر چه بیشتر بازیگران این نقش از جمله «جرد لتو» و «واکین فینیکس» شد.

 

۴. ریدلر - پل دانو

شاید نسخه «بتمن» مت ریوز عالی نباشد به‌خصوص پرده سوم آن که نیاز به کمی کار بیشتر دارد اما بدون شک نسخه «ریدلر» او بی‌نظیر است. ریوز توانست با تبدیل کردن «ریدلر» به یک قاتل زودیاکی در عصر دیجیتال و استفاده از بازیگر شخصیتی مثل «پل دینو»، یکی از چرندترین شخصیت‌های شرور دنیای «بتمن» را به یک شخصیت منفی خون‌ریز روانی تبدیل کند. برداشت تلخ دینو از «ریدلر» به‌قدری خوب است که مطمئناً کامیک‌ها و برداشت‌های سینمایی و تلویزیونی آینده از او تاثیر خواهند گرفت.

   

۳. زن گربه‌ای - میشل فایفر

برداشت «زوئی کراویتس» از شخصیت «زن گربه‌ای» یا «کت وومن» در فیلم «بتمن» ساخته «مت ریوز» بدون شک هیجان‌انگیز است اما او را نمی‌توان با شخصیت دیوانه‌ای که «میشل فایفر» برای محبوب‌ترین دزد گاتهام ساخت مقایسه کرد. صحنه تغییر او از «سلینا کایل» ترسو به «زن گربه‌ای» جذاب با تازیانه‌اش تاریخ‌ساز بود. همه جنبه‌های شخصیتی او بیش از اندازه بود اما می‌توان با در نظر گرفتن گاتهام تاریک و نمور تیم برتون در فیلم «بازگشت بتمن» (Batman Returns) او را درک کرد.

     

۲. جوکر - واکین فینیکس

اگرچه فیلم «جوکر» (Joker) به کارگردانی «تاد فیلیپس» در اصل یکی از فیلم‌های «بتمن» نیست اما این یکی از بزرگ‌ترین ریسک‌هایی بود که کمپانی دی‌سی پذیرفته است. علاوه بر آن، این فیلم شهر گاتهامی را به تصویر کشید که به‌صورت ترسناکی واقعی و مملو از دردی پایان‌ناپذیر بود و نتیجه آن هیولایی تکرار نشدنی بود. صحنه رویارویی «جوکر» فینیکس و «بتمن» در میدان جنگ در این فیلم نشان داده نشده اما فیلیپس برای لحظه‌ای «بروس» جوان و خانواده‌اش را نشان می‌دهد که برخلاف همیشه، مانند پاک و بی‌گناه نبودند. شخصیت «جوکر» در این با کسی نمی‌جنگد بلکه این فیلم نشانگر مسیر او در راه تبدیل شدن به ابر شروری است که امروز می‌شناسیم.

   

۱. جوکر - هیث لجر

شخصیت‌پردازی «هیث لجر» با «جوکر» که آخرین نقش زندگی‌اش بود با عواطف زیادی درآمیخته اما هیچ‌کس نمی‌تواند توانایی‌های او را به عنوان بهترین شخصیت منفی تاریخ دنیای «بتمن» تا امروز انکار کند. احساسات و نحوه بیان دیالوگ‌های او به شهرتی تکرار نشدنی در فرهنگ عامه دست‌یافته‌اند و نقش‌آفرینی او در «شوالیه تاریکی» چنان رکوردی در جدول امتیازی شخصیت‌های شرور دنیای «بتمن» به جای گذاشته که هیچ یک نمی‌توانند و شاید هرگز نتوانند به او نزدیک شوند. لجر موفق شد اولین بازیگری در تاریخ شود که برای بازی در یک فیلم ابرقهرمانی موفق به کسب جایزه اسکار می‌شود. برداشت شیطانی لجر از «جوکر» حقیقتاً افسانه‌ای بود، خالص، پاک و جادویی.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ ۱۰:۲۶

ربدلر یکی از چرندترین شرورهای بتمنه؟؟؟؟ تو را به خدا یکم حرمت بتمن دوستان را نگه دارید خواهشا. ریدلر نه تنها یکی از دشمنان اساسی و بزرگ بتمنه بلکه جزو شرورهایی هست که برای کل لیگ عدالت دردسرهای زیادی درست میکنه و در کل dc یک شرور بزرگ حساب میشه. ذاستان جالبی هم داره و عملا جزو تنها شرورهایی هست که همواره از بتمن و دیگر قهرمانان یک قدم جلوتر هستش. خواهشا یکم کمیکها را بررسی کرده بعد یک کاراکتر را نقد کنید. مرسی.

نمایش اسپویل
۲۰ اسفند ۱۴۰۰ ۱۳:۲۵

بین (تام هاردی )

نمایش اسپویل
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ۲۲:۰۴

به نظرم این لیست به شدت مشکل داره : اول . سلینا کایل یا \" زن گربه ای \" همیشه طرف عشقی و جاذبه بتمن بوده و بیشتر در قالب شخصیت کمک و یار بتمن حضور داره که به شرارت ناخواسته سوق داده میشه . دوم ، شخصیت جوکر خوآکین فینیکس اصلا یه شخصیت منفی بر حسب تعریف کلاسیک نیست . او یک روان رنجور منزوی در جامعه ای عبوس و تلخ هست . یک قربانی ، یک \" دلقک \" . در مقابل شخصیتی مثل \" ریش آ گول \" که در بتمن آغاز میکند تصویر پردازی شد یک شخصیت شرور و یک حریف خطرناک برای بتمن هست .

نمایش اسپویل
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ۱۸:۲۳

من عاشق فیلمهای بتمن بخصوص سه گانه کریستوفر نولان هستم ولی بنظر من شخصیت پردازی بیشتر این شخصیت ها در سریال بسیار خوب گاتهام بخوبی انجام شده و بیننده با اکثر شخصیتهای بتمن و ریشه یابی چگونگی ایجاد و شکل گیری این شخصیتها آشنا میشه.

نمایش اسپویل