news-background
news-background

زویی کراویتس می‌گوید به خاطر رنگ پوستش فیلم Dark Knight Rises را از دست داده است

«زویی کراویتس» برای بازی در نقش «زن گربه‌ای» یا «سلینا کایل» با فیلم «بتمن» (The Batman) «مت ریوز» نقدهای مثبتی دریافت کرده، اما او پیش از این عنوان فرصت ورود به دنیای «شوالیه تاریکی» را داشته است. کراویتس در مصاحبه با «آبزرور» فاش کرده است که در آزمون بازیگری فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) «کریستفر نولان» پذیرفته نشده چرا که به او گفته‌اند بیش از حد «شهری» (Urban) به نظر می‌رسد. کروایتس تأیید نمی‌کند که آیا برای نقش «زن گربه‌ای» در این آزمون حاضر شده یا نقش دیگری. «آن هاتاوی»‌ در «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» مقابل «کریستن بیل» نقش «زن گربه‌ای» را بازی کرده است.

کراویتس می‌گوید: «نمی‌دانم که آیا مستقیماً از سمت کریس نولان گفته شده بود یا نه. فکر می‌کنم مسئول انتخاب بازیگر یا چنین چیزی بود، یا دستیارش... با توجه به اینکه یک زن رنگین‌پوست و بازیگر بودم در آن زمان به من گفتند به خاطر رنگ پوستم نمی‌توانم پذیرفته شوم، و آن واژه شهری که به آن صورت استفاده شد، آن لحظه را بسیار سخت و ناراحت‌کننده کرد.»

کراویتس در سال ۲۰۱۵ به مجله «نایلون» گفته بود که به دنبال بازی در نقش کوتاهی در «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» بوده اما موفق نشده آن را به دست آورد چرا که فیلم قرار نبوده رویکردی «شهری» به این نقش داشته باشد. کراویتس در آن زمان اضافه کرده بود: «فکر می‌کردم:‌ «چه ربطی دارد؟»»

این بازیگر ۳۳ ساله برای ورود به دنیای «بتمن» باید چند سال بیشتر منتظر می‌ماند. او که اکتبر سال ۲۰۱۹ برای بازی در این فیلم انتخاب شد به «آبزرور» می‌گوید:‌ «گوشی موبایلم بیشتر از همه روزهای تولدم پیام دریافت می‌کرد و نزدیک بود منفجر شود.»

کراویتس در بخش دیگری از مصاحبه اعتراف می‌کند که از بازی در سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ» (Big Little Lies) شبکه اچ‌بی‌او در شهری که اهالی آن اغلب سفیدپوست بودند «معذب» شده است: «لحظاتی پیش آمد که کمی معذب شدم چون منطقه به‌شدت سفیدپوست-نشینی است.» او جزئیات بیشتری اضافه می‌کند: «آدم‌های عجیب و نژادستیز در بارها و چنین مسائلی.»

«بتمن» ریوز یک داستان کارآگاهی روایت می‌کند که بسیاری از شخصیت‌های گاتهام از جمله «کت‌وومن» با بازی «زوئی کراویتس»، «پنگوئن» با بازی «کالین فرل»، «ریدلر» با بازی «پل دینو»، «آلفرد پنی‌وورث» با بازی «اندی سرکیس»، «کمیسر جیمز گوردن»  با بازی «جفری رایت» و «کارماین فالکن» جنایت‌کار با بازی «جان تورتورو» در آن حاضرند. پیشتر گزارش شده بود که «بتمن» ریوز رده سنی بالاتر از ۱۳ سال (PG-13) دریافت کرده است. «بتمن» با دو ساعت و ۵۵ دقیقه یکی از طولانی‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ سینما و طولانی‌ترین فیلم «بتمن» تاریخ خواهد بود.

«بت‌من» از ۴ مارس ۲۰۲۲ (۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۰) در سالن‌های سینما اکران شده و به فروش افتتاحیه داخلی ۱۲۸ میلیون دلاری رسیده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ۰۰:۲۳

خب حالا جدا از بحث رنگ پوست، یکی از عناصر مهم بازیگران چهره شونه دیگه و باید به حس و حال نقششون بیاد. طبیعتا ممکنه این وسط چند نفر هم ناراحت شن و قضیه رو زیادی احساسی کنن ولی خب عملا این جزئی از شغل بازیگریه دیگه.

نمایش اسپویل
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ۱۱:۲۳

معادل انگلیسیش یا لینک مقاله اصلی رو هم پلیز بذارید الان شهری یعنی چی؟urban?

نمایش اسپویل
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ۰۲:۲۹

آره. دقیقا از کلمه urban استفاده کرده خودش.

نمایش اسپویل
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ۱۰:۴۵

چقد ×شر میگن این به اصطلاح \"رنگین پوستا\" . بابا بسه دیگه هر کی از راه میرسه یه چرت و پرتی میگه میگه که فلان نقش به من نرسید چند سال پیش به خاطر اینکه سیاهم. اصلا فکر نمیکنن که اون کارگردان دنبال چه جور بازیگری بوده. خب مثلا که تا حالا که به سیاها نقش نمیدادن ببینیم ازین به بعد که دیگه حتی نقش سفید برفی رو هم میدن به سیاها میخوان چه گلی بزنن به سر سینما و تلویزیون.

نمایش اسپویل
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ۰۰:۰۰

فکر نمیکنه اون سال بچه بوده به درد این نقش نمیخورده

نمایش اسپویل