news-background
news-background

کارگردان Don’t Breathe یک فیلم Alien جدید برای هولو می‌سازد

یک فیلم «بیگانه» (Alien) جدید در استودیوهای قرن بیستم در دست ساخت است. «ریدلی اسکات» کارگردان قسمت اول تهیه‌کننده و «فیدی آلوارز» که «نفس نکش» (Don’t Breathe) را در کارنامه دارد، کارگردان فیلم خواهد بود.

«هالیوود ریپورتر» گزارش داده است که آلوارز علاوه بر کارگردانی نویسنده فیلم نیز خواهد بود. اسکات با کمپانی «اسکات فری» این فیلم را برای شبکه هولو می‌سازد.

«بیگانه» داستانی در مورد گروهی از فضانوردان در یک سفینه فضایی روایت می‌کرد که با موجودات فرازمینی خون‌خوار مواجه می‌شدند. در این فیلم علمی-تخیلی بازیگرانی چون «سیگورنی ویور»، «تام اسکریت»، «ورونیکا کارترایت»، «هری دین استانتون»، «جان هارت» و «ایان هولت» نقش‌آفرینی کردند. موفقیت تجاری قسمت اول باعث شد که چندین دنباله و اسپین‌آف از جمله «بیگانگان» (Aliens) در سال ۱۹۸۶، «بیگانه ۳» (Alien 3) در سال ۱۹۹۲ و «رستاخیز بیگانه» (Alien Resurrection) در سال ۱۹۹۷ و نیز کراس‌اور «بیگانه علیه غارتگر» (Alien vs. Predator) و دنباله‌های «پرومتئوس» (Prometheus) ساخته شوند. فیلم آلوارز برداشتی نو از چندگانه و روایت آن از سه قسمت اول جدا خواهد بود.

استودیوهای قرن بیستم پیش‌درآمد «غارتگر» تحت عنوان «طعمه» (Prey) را تابستان آینده از هولو پخش می‌کند. تولید سریال «بیگانه» برای شبکه اف‌اکس به نویسندگی «نوآ هیلی» و تهیه‌کنندگی اسکات تأیید شده است. داستان سریال به ۷۰ سال آینده می‌رود.

آلوارز با ژانر وحشت بیگانه نیست و در سال ۲۰۱۳ فیلم «مرده شریر» (Evil Dead) و در سال ۲۰۱۶ «نفس نکش» را ساخته است. آخرین فیلم او «دختری در تار عنکبوت» (The Girl in the Spider’s Web) در سال ۲۰۱۸ اکران شد.

اسکات سال گذشته در مصاحبه با «امپایر» گفته بود که یک «بیگانه» جدید در دست ساخت است: «در حال پیشرفت است. ما با فیلم‌های «پرومتئوس» و «پیمان» (Covenant) کوشیدیم نوآوری کنیم و کار خاصی بسازیم. در اینکه آیا مستقیماً به آن [دنیا] بازمی‌گردیم تردید دارم زیرا «پرومتئوس» چندگانه را بسیار خوب زنده کرد. اما می‌دانید، شما سؤالاتی اساسی می‌پرسید، اینکه «آیا خود «بیگانه»، «فیس‌هاگر»، «چست‌برستر»، به آخر خط رسیده‌اند؟ آیا باید در کل داستان لعنتی تجدید نظر کرد و به راحتی نام چندگانه را بر روی آن گذاشت؟» این پرسش‌ها همیشه بنیادی است.»

«نیل بلومکمپ»‌ کارگردان «منطقه ۹» (District 9) قرار بود در مقطعی «بیگانه ۵» را بسازد. او تابستان گذشته در مصاحبه با «ایندیپندنت» فاش کرد که پروژه «بیگانه ۵» رسماً لغو شده است: «تصور می‌کنم که این پروژه کاملاً مرده است. این دو پروژه به صورت همزمان در فاکس پیش می‌رفتند و یکی از آن‌ها چراغ سبز گرفت. فاکس به وضوح تمایلی به تولیدش ندارد. سال‌هاست که مشارکتی در آن نداشته‌ام.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید