news-background
news-background

«اتحادیه بازیگران» راه فیلم CODA برای اسکار را هموار کرد؛ تاریخ‌سازی تروی کاتسر و سریال Squid Game

فیلم «کودا» (CODA) و سریال «بازی مرکب» (Squid Game) در بیست و هشتمین دوره مراسم اهدای جوایز «اتحادیه بازیگران» (SAG Awards) تاریخ‌سازی کردند و مهم‌ترین جوایز را به خانه بردند. نتفلیکس که پیش از مراسم با ۱۰ نامزدی پیشتاز بود، در هیچ‌یک از شاخه‌های سینمایی برنده جایزه نشد، اما سریال «بازی مرکب» جوایز بخش بهترین بازیگر مرد و زن نقش اول در سریال‌های درام را کسب کرد.

اچ‌بی‌او مکس و نتفلیکس هر دو با سه جایزه پرافتخار‌ترین شبکه‌های تلویزیونی بودند. «وراثت» (Succession)، «هکس» (Hacks)، و «مر از ایست‌تون» (Mare of Easttown) اچ‌بی‌او و «بازی مرکب» نتفلیکس و «تد لسو» (Ted Lasso) اپل تی‌وی پلاس همگی جوایز برتر را تصاحب کردند.

یکی از غافلگیری‌های مراسم یکشنبه شب، اهدای جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول به «جسیکا چستین» برای «چشمان تمی فی» (The Eyes of Tammy Faye) بود. پیش‌بینی برنده این بخش در طول فصل جوایز امسال دشوارتر از سایر بخش‌ها بود. چستین برای اولین بار برنده جایزه انفرادی «اتحادیه بازیگران» شد اما با «خدمتکار» (The Help) در بخش بهترین گروه بازیگری این جایزه را دریافت کرده بود.

«تروی کاتسر» نیز با فیلم «کودا» تاریخ‌سازی کرد و به اولین بازیگر ناشنوایی تبدیل شد که به صورت انفرادی جایزه «اتحادیه بازیگران» را دریافت کرده است. فیلم «کودا» امسال برنده جایزه بهترین گروه بازیگری نیز شد.

رأی‌دهندگان «اتحادیه بازیگران» با این حال به فیلم‌های «بلفست» (Belfast) و «قدرت سگ» (The Power of Dog) بی‌توجهی کردند. «قدرت سگ» پیشتاز نامزدی اسکار است و «بندیکت کامبربچ»، «کودی اسمیت-مک‌فی» و «کریستن دانست» نامزد این جایزه شده‌اند، اما همگی دست خالی از مراسم «اتحادیه بازیگران» بازگشتند، اتفاقی که تکرارش در اسکار بعید به نظر می‌رسد.

پیش از مراسم پیش‌بینی می‌شد که «وراثت» اچ‌بی‌او جوایز بازیگری سریال‌های درام را کسب کند، اما این «بازی مرکب» نتفلیکس بود که برنده جایزه شد. «لی جونگ-جای» در بخش بهترین بازیگر مرد سریال‌های درام بر «بیلی کروداپ»، «برایان کاکس»، «کیران کالکین» و «جرمی استرانگ» غلبه کرد در حالی که «جونگ هو-یئون» در بخش بهترین بازیگر زن سریال‌های درام در مقابل «جنیفر انیستون»، «ریس ویترسپون»، «الیزابت ماس»، و «سارا اسنوک» به پیروزی رسید. این دو به اولین بازیگران غیر-انگلیسی زبانی تبدیل شدند که در این مراسم سالانه جوایز بازیگری را دریافت می‌کنند.

پس از این پیروزی بسیاری تصور کردند که جایزه بهترین گروه بازیگری سریال‌های درام نیز به «بازی مرکب» می‌رسد اما این جایزه به «وراثت» اهدا شد تا «برایان کاکس» با ماسک «گمشو» (F*ck Off) روی صحنه بیاید و از اوکراین حمایت کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید