news-background
news-background

تولید سریال لایو-اکشن Blade Runner 2099 در آمازون رسماً تأیید شد

آمازون تولید سریال لایو-اکشنی در دنیای «بلید رانر» (Blade Runner) را آغاز کرد. «ریدلی اسکات» که فیلم اصلی را در سال ۱۹۸۲ کارگردانی کرده، تهیه‌کننده این سریال تحت عنوان «بلید رانر ۲۰۹۹» (Blade Runner 2099) است. این عنوان تلویزیونی دنباله‌ای برای فیلم «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) است که در سال ۲۰۱۷ با کارگردانی «دنی ویلنوو» و بازی «رایان گاسلینگ» اکران شد.

«سیلکا لوییزا» که «دختران درخشان» (Shining Girls) «الیزابت ماس» را در کارنامه دارد، نویسنده و با کمپانی «اسکات فری پروداکشنز» تهیه‌کننده سریال خواهد بود.

«بلید رانر ۲۰۹۹» اولین سریال لایو-اکشن در دنیای «بلید رانر» خواهد بود و یکی از اولیت‌های استودیوی آمازون که استخدام نویسندگان دیگر را آغاز کرده است. احتمال کارگردانی اسکات در صورت پیشرفت پروژه وجود دارد.

«بلید رانر» سال ۱۹۸۲ که از رمان «فیلیپ کی. دیک» اقتباس شده بود، داستانی در یک لس‌آنجلس دیستوپیایی در سال ۲۰۱۹ روایت می‌کرد که انسان‌های مصنوعی موسوم به رپلیکنت‌ها توسط کمپانی تایرل بیو-مهندسی شده‌اند تا روی کلونی‌های فضایی کار کنند. وقتی گروهی از رپلیکنت‌های پیشرفته به زمین برمی‌گردند، یک پلیس موافقت می‌کند که آن‌ها را بازداشت کند. «هریسون فورد»، «شان یانگ»، و «ادوارد جونز اولموس» از جمله بازیگران فیلم بودند.

در فیلم ویلنوو داستانی در سال ۲۰۴۹ روایت و سرگذشت یک رپلیکنت بلید رانر با بازی «رایان گاسلینگ» دنبال می‌شد که رازی را در مورد فروپاشی جامعه کشف می‌کند. فورد و اولموس نقش‌های قبلی خود را تکرار کردند در حالی که «آنا د آرماس»، «دیو باتیستا» و «جرد لتو» هم جلوی دوربین رفتند.

سال گذشته انیمه «بلید رانر: نیلوفر سیاه» (Blade Runner: Black Lotus) از شبکه‌های ادالت سوییم و کرانچی‌رول پخش شد و داستانی در سال ۲۰۳۲ حول محور یک رپلیکنت زن با صداپیشگی «جسیکا هنویک» روایت کرد.

اسکات در ماه دسامبر و در مصاحبه با بی‌بی‌سی تولید سریال جدیدی در دنیای «بلید رانر» را تأیید کرده بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید