news-background
news-background

۱۰ اقتباس برتر سینمایی و تلویزیونی از بازی‌های ویدیویی

قانون نانوشته فیلم‌ها و سریال‌هایی که از بازی‌های ویدیویی اقتباس شده‌اند این است که نباید انتظار زیادی از آن‌ها داشت. از زمان انتشار اولین فیلم اقتباسی از بازی‌های ویدیویی تاکنون پیشرفت چشمگیری در آثار این بخش دیده می‌شود اما همچنان آثاری مانند «سونیک خارپشت» با طراحی‌های ضعیفی تولید می‌شوند که در نهایت با انتقادهای زیادی روبه‌رو شده و در بهترین حالت، مجبور به طراحی دوباره می‌شوند. آثار اقتباسی از بازی‌های ویدیویی اغلب برای طرفداران بازی‌ها ساخته می‌شوند تا جزئیات بیشتری نسبت به شخصیت‌های بازی‌ها ارائه دهند، یادآوری شیرین از گذشته باشند و یا داستان بازی‌ها را در قالبی پیوسته بازگو کنند. این بار، با برترین اقتباس‌های بازی‌های ویدیویی به انتخاب ۳۰نما با شما هستیم.

 

۱۰. سونیک خارپشت  ۲۰۲۰ (Sonic The Hedgehog)

فیلم «سونیک خارپشت» به کارگردانی «جف فاولر»، برگرفته از بازی محبوب ویدیویی سگا به همین نام ساخت سال ۱۹۹۱ است. پس از انتشار اولین تریلر این فیلم در سال ۲۰۱۹، طرفداران بازی «سونیک» از شباهت بیش از اندازه شخصیت انیمیشنی «سونیک» به انسان‌ها ناراضی بودند که موجب تأخیر ۶ ماهه در اکران شد. طراحی جدید سونیک بامزه‌تر از طراحی اولیه بود که در نهایت موجب افزایش میزان محبوبیت فیلم شد. فیلم «سونیک خارپشت» علی‌رغم روند داستانی تک بعدی و نظرات ضدونقیض منتقدان با استقبال خوبی در سینما مواجه شد و فروش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی را تجربه کرد.

 

۹. مهاجم مقبره ۲۰۱۸ (Tomb Raider)

اقتباسی از بازی ویدیویی «مهاجم مقبره» محصول سال ۲۰۱۳، این فیلم به کارگردانی «رور اوثاگ» و بازی «آلیسیا ویکاندر» در سال ۲۰۱۸ توسط کمپانی برادران وارنر ساخته و اکران شد. فیلم «مهاجم مقبره» با پیش‌درآمد خلاقانه، فضای فیلم‌های دهه ۸۰، صحنه‌های اکشن جذاب، احساسات و پایان هیجان انگیزش یکی از بهترین فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی است. ویکاندر با بازی خوبش در این فیلم، خود را به عنوان جانشین برحق «آنجلینا جولی» در سری فیلم‌های «لارا کرافت» اثبات کرد.

   

۸. کارآگاه پیکاچو ۲۰۱۹ (Pokémon Detective Pikachu)

دنیای گسترده پوکمون با بازی ویدیویی «پوکمون» محصول شرکت ژاپنی نینتندو در سال ۱۹۹۶ وارد بازار شد و به سرعت محبوب شد. فرنچایز پوکمون درباره دنیایی است که در آن انسان‌ها با موجودات کوچک و بامزه‌ای زندگی می‌کنند و با آن‌ها در مسابقات پوکمون شرکت می‌کنند. جدیدترین عضو این فرنچایز، انیمیشن لایو اکشن «کارآگاه پیکاچو» است که در سال ۲۰۱۹ به کارگردانی «راب لترمن» و نقش‌آفرینی «رایان رینولدز» منتشر شد. این انیمیشن علی‌رغم جلوه‌های ویژه بسیار ضعیف، موفق شد با خلق دنیایی فراتر از دیگر محصولات فرنچایز پوکمون، تجربه‌ای منحصر به فرد به طرف‌دارانش ارائه کند.

   

۷. شرارت موجود ۲۰۰۲ (Resident Evil)

فیلم «رزیدنت ایول» به کارگردانی و نویسندگی «پل اندرسون» اولین اقتباس سینمایی از سری بازی‌های «رزیدنت ایول» محصول سال ۱۹۹۶ شرکت کاپ‌کام است. منتقدان این فیلم را به خاطر صحنه‌های خشونت آمیزش، ترکیبی از مایکروسافت و فیلم «شب مردگان زنده» (Night of the Living Dead) می‌خوانند. مانند بسیاری دیگر از فیلم‌های علمی - تخیلی ترسناک مدرن، «رزیدنت ایول» شیفته پیشرفت فناوری و نگران سوءاستفاده‌های احتمالی از آن است. اندرسون در ساخت فیلم به سبک بازی وفادار بود و حالت سردرگم منقطعی در آن ایجاد کرد که بیشتر به بازی شباهت دارد تا آثار سینمایی. صحنه‌های اکشن فیلم از ابتدا تا انتها ادامه دارند و شخصیت‌پردازی گسترده‌ای در آن دیده نمی‌شود. علی‌رغم ضعف‌های متعدد، این فیلم با صحنه‌های اکشن جذابش بسیار سرگرم کننده است.

 

۶. فاینال فانتزی: ارواح درون ۲۰۰۱ (Final Fantasy: The Spirits Within)

انیمه «فاینال فانتزی: ارواح درون» در نوع خود یکی از اقتباس‌های موفق از بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. کارگردان این فیلم، «هیرونوبو ساکاگوچی» خالق بازی‌های «فاینال فانتزی» است. فیلم‌های انیمیشنی بسیاری پیش از این وجود داشتند که با بهره‌برداری از تکنولوژی‌های کامپیوتری ساخته شده‌اند اما «فاینال فانتزی: ارواح درون» اولین انیمیشنی است که شخصیت‌های رئالیستی دارد. این فیلم دنیایی را خلق کرد که تنها در تصورات وجود داشت، دنیای «فاینال فانتزی» دنیایی موازی و شبیه به لایو اکشن است و انیمیشن است. شخصیت‌های این فیلم نیز در دنیای موازی سایبر اسپیس وجود دارند، بیننده لحظه‌ای باور نمی‌کند که آن‌ها انسان هستند اما شباهت آن‌ها به انسان نیز غیرقابل انکار است.

 

۵. فیلم پرندگان خشمگین ۲ ۲۰۱۹ (The Angry Birds Movie 2)

دور از انتظار نیست که معیارهای مقایسه برای فیلمی که درباره خوک‌ها و پرنده‌ها است، از بازی ویدیویی اقتباس شده و جامعه مورد هدفش کودکان است با دیگر فیلم‌ها متفاوت است. پیش از ساخت انیمیشن «پرندگان خشمگین 1» (The Angry Birds) کسی باور نمی‌کرد چنین فیلمی در سینما موفق شود اما سازندگان این انیمیشن موفق شدند فیلمی بسازند که نه تنها سرگرم کننده بلکه بسیار خنده‌دار است. این موفقیت موجب ساخت فیلم دوم این مجموعه به کارگردانی «توروپ ون اورمان» شد که از فیلم اول نیز موفق‌تر بود.

   

۴. ویچر ۲۰۱۹ (The Witcher)

در سال ۲۰۱۹ شبکه نتفلیکس با انتشار سریال «ویچر»، طرف‌داران کتاب‌ها و بازی‌های «ویچر» را به وجد آورد. سریال «ویچر» با بودجه عظیمش دنیای افسانه‌ای شکوهمندی را معرفی کرد که در آن موجوداتی قدرتمند توسط انسان‌ها به خفا رانده شدند. «هنری کویل» موفق شد به خوبی در نقش «گرالت» ظاهر شود و روحیه مبارز و هیکل تنومندش را به نمایش بگذارد. ترکیب جذاب جادو با فضای قرون وسطی در این سریال بیننده را به مکانی خیالی می‌برد که از سختی‌های واقعیت دور است.

   

۳. کسلوانیا ۲۰۱۷ (Castlevania)

سریال انیمیشنی بزرگسالان «کسلوانیا» برگرفته از بازی ویدیویی به همین نام محصول کمپانی کونامی در سال ۱۹۸۹ است. این سریال که شامل چهار فصل است ماجرای «ترور بلمونت» و یارانش در دفاع از شهر والاچیا در مقابل «دراکولا» را بازگو می‌کند. نقطه قوت انیمیشن «کسلوانیا» انیمیشن قدرتمند آن است که حتی در خونین‌ترین و کثیف‌ترین صحنه‌های سریال نیز عنصر زیبایی وجود دارد. این سریال برای گیمرهایی که در زمان کودکی با «کسلوانیا» زمان خود را می‌گذراندند مانند یادآوری شیرینی از گذشته است.

   

۲. تپه خاموش ۲۰۰۶ (Silent Hill)

فیلم ترسناک «سایلنت هیل» اقتباسی چشمگیر از بازی‌ای به همین نام اثر کمپانی کونامی است. تصاویر آزاردهنده، جلوه‌های بصری هولناک و طراحی صحنه خیره‌کننده نقاط اصلی قدرت این فیلم هستند. فیلم «سایلنت هیل» به کارگردانی «کریستف گان» شباهت بسیاری به بازی‌های ویدیویی دارد، این فیلم بیننده را مجبور می‌کند تا یکسری مراحل را برای درک مفهوم فیلم و رسیدن به نقطه پایان پشت سر بگذارد. «سایلنت هیل» به عنوان فیلمی اقتباسی در ژانر ترسناک بسیار تأثیرگذار است.

   

۱. آرکین: لیگ افسانه‌ها ۲۰۲۱ (Arcane: League of Legends)

«آرکین» مجموعه‌ای انیمیشنی برگرفته از بازی «لیگ افسانه‌ها» محصول سال ۲۰۰۹ کمپانی رایت گیمز است. بسیاری «آرکین» را پایان دهنده به نفرین بازی‌های ویدیویی می‌خوانند زیرا فیلم‌ها و سریال‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی اغلب محکوم به شکست هستند. انیمیشن بی‌نظیر این مجموعه، بازتاب احساسات شخصیت‌ها و درخشش جادویی، این انیمیشن را فراتر از ماهیت خود برده است. برخلاف بیشتر اقتباس‌ها، «آرکین» داستان و شخصیت‌پردازی دقیق و پیوسته‌ای دارد. این مجموعه پر از شگفتی است که این پیچش‌ها، به تک‌تک گام‌های شخصیت‌ها در مسیر زندگی‌شان مفهوم می‌بخشد. می‌توان داستان «آرکین» را پیچشی تاریک، لذت‌بخش و دوست‌داشتنی خواند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲:۰۲

Prince of persia رو یادتون رفت .

نمایش اسپویل