news-background
news-background

کیلین مورفی می‌گوید فیلم Oppenheimer کریستفر نولان یک درام بیوگرافیکال مرسوم نیست

فیلم «اوپنهایمر» (Oppenheimer) «کریستفر نولان» روی کاغذ اثری پیچیده شبیه به «تنت» (Tenet) یا «تلقین» (Inception) به نظر نمی‌رسد. این فیلمساز بریتانیایی با «دانکرک» (Dunkirk) سابقه خلق رویدادهای تاریخی را دارد، اما این جسارت را دارد که شخصیت‌های خیالی را در موقعیت‌های واقعی قرار دهد و داستانی که می‌خواهد را روایت کند.

برای روایت زندگی «رابرت جی. اوپنهایمر» که او را «پدر بمب اتم» می‌دانند، دست نولان چندان باز نیست و او نمی‌تواند از واقعیت فاصله زیادی بگیرد. با این حال، «کیلین مورفی» بازیگر نقش اول این درام بیوگرافیکال که به زودی در فصل ششم و پایانی «پیکی بلایندرز» (Peaky Blinders) هم دیده خواهد شد، وعده داده است که فیلم آنچه مخاطبین تصور می‌کنند نیست.

مورفی در مصاحبه با مجله «اسکوایر» می‌گوید اجازه ندارد جزئیات زیادی در مورد فیلم «اوپنهایمر» فاش کند، اما فاش می‌کند که مخاطبین نباید منتظر یک فیلم بیوگرافیکال معمولی باشند: «اولین بار است که [نولان] من را به عنوان بازیگر نقش اول انتخاب کرده، اتفاقی که هنوز کمی در موردش بهت‌زده‌ام، اما هیجان‌زده نیز هستم. نقش مهمی است و کار زیادی می‌طلبد. اما بر اساس برآوردهای من، قرار است با یکی از بهترین کارگردانان زنده دنیا همکاری کنم، پس مشکلی پیش نخواهد آمد. تفاوت این فیلم این است که داستان از پیش موجود است، همه می‌دانند چه پیش آمده. اما کریس به شکلی متفاوت روایتش می‌کند، همان‌گونه که از او انتظار می‌رود. این تمام چیزی است که می‌توانم بگویم. چیز دیگری نمی‌گویم. من را می‌کشند. خیلی سخت‌گیرند!»

این فیلم اقتباسی است از کتاب برنده پولیتز «پرومتئوس آمریکایی: موفقیت و تراژدی جی. رابرت اوپنهایمر» (American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer) نوشته «کای برد» و «مارتین جی. شروین» که چند ماه قبل از دنیا رفت.

«امیلی بلانت»، «مت دیمون»، «رابرت داونی جونیور»، «فلورنس پیو»، «رامی مالک»، و «جاش هارتنت» از جمله دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. یونیورسال پخش‌کننده فیلم در سراسر دنیا خواهد بود. «چارلز روون» از کمپانی اطلس اینترتینمنت و نولان و همسرش «اما توماس» از جمله تهیه‌کنندگان این پروژه خواهند بود.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۱:۱۵

مجموعه پرتره‌های خیلی‌ خوبی ازش کار کردین ??

نمایش اسپویل