news-background
news-background

مسعود کیمیایی از داوری در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ انصراف داد

مسعود کیمیایی کارگردان پیشکسوت سینمای ایران از داوری در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر انصراف داد. این فیلمساز ۸۰ ساله دو سال قبل هم به علت اکران فیلم «خون شد» از داوری کناره‌گیری کرده بود.

کیمیایی که امسال فیلم «خائن‌کشی» را در جشنواره فجر دارد می‌نویسد: «به نام خدا. درود سرزمین کهن – ایران. درود به مردم قدرندیده و هنرمندان. با احترام، به هنرمندان و زحمت‌کشیدگان فیلم «خائن‌کشی»، با موضوع ملی شدن صنعت نفت ایران و مقوله قرضه ملی بوسیله دکتر محمد مصدق در سالهای ۱۳۳۰ که با مردم انجام شد، این دوست در هشتاد و یک سالگی برای قضاوت شدن در سینما خودم را کنار می‌بینم و به این خط و نوشته از قضاوت بیرون می‌آیم. دیگر هنرمندان فیلم خائن‌کشی به جای خود می‌مانند. در این سن بسیار زحمت‌کشیده، برای قضاوت شدن درباره فیلمی به مفهوم آزادی نفت، ایران، مقوله نفت، انگلیس و دکتر محمد مصدق تردید بسیار دارم. عدالت همیشه نگران قضاوت است. مسعود کیمیایی»

پولاد کیمیایی، فرزند مسعود کیمیایی و بازیگر این فیلم نیز از حضور در جشنواره انصراف داده است. داوران بخش سودای سیمرغ امسال مسعود جعفری جوزانی، شهاب حسینی، محمدعلی باشه آهنگر، محمد داووی، مجید انتظامی، پژمان لشگری‌پور، مهدی سجاده‌چی خواهند بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۸ بهمن ۱۴۰۰ ۲۳:۲۵

نه استاد تورو خدا اینکارو نکن ما بدون شما چه کنیم !!!

نمایش اسپویل