news-background
news-background

ژان لوک گدار فیلمش را در جشنواره برلین به گرازهای وحشی نشان می‌دهد

فیلمساز کهنه‌کار فرانسوی گرازهای وحشی را سینمارو می‌کند.

«ژان لوک گدار» حیوانات را به سینمارو تبدیل می‌کند. صفحه توییتر رسمی جشنواره برلین ویدیویی به اشتراک گذاشته که گدار را در حال بحث پیرامون نمایشگاهش نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۸ «کتاب تصویر» (Le livre d'image) را اکران کرد.

گدار می‌گوید: «چیزی که دوست دارم را به شما گفتم، اینکه در برلین، با توجه به اینکه اغلب گرازهای وحشی در شهر برلین دیده می‌شوند، خوراک برای گرازهای وحشی باید زیر پرده‌های نمایش قرار داده شود. فیلم، یا آثار سینمایی، مثل این است که به طبیعت بروید و درختانی را ببینید که شاخه‌های متعدد دارند. آنچه فابریس آرانگو [فیلمبردار] انجام می‌دهد، هر بار یک درخت سینمایی است. در برلین، برای دومین بار خواهد بود. بار اول در نیون بود. امیدوارم که برای دومین بار «درخت سینمایی» ببینیم.»

کارگردان فیلم‌هایی چون «از نفس افتاده» (Breathless)، «پی‌یرو خله» (Pierrot le Fou) و «مذکر، مؤنث» (Masculin Féminin) و یکی از ارکان «موج نو» سینمای فرانسه، مارس سال گذشته اعلام کرد که به پایان راه فیلمسازی رسیده است. او در مصاحبه‌ با فستیوال بین‌المللی فیلم کرالا، تأیید کرده است که پس از دو پروژه‌ی دیگر با صندلی کارگردانی وداغ خواهد کرد. گدار دو فیلمنامه را در حال توسعه دارد، یکی برای شبکه‌ی Arte و دیگری فیلمی تحت عنوان «جنگ‌های مضحک» (Funny Wars).

جشنواره فیلم برلین ۲۰۲۲ به صورت حضوری و از ۱۰ فوریه برگزار خواهد شد. «کلر دنی»، «هونگ سانگ-سو» و بسیاری دیگر فیلم‌های جدیدشان را به این جشنواره می‌آورند. جشنواره امسال با فیلم «پیتر فون کانت» (Peter von Kant) «فرانسوا ازون» افتتاح خواهد شد و دنی اولین فیلم بلندش «دو لبه تیغ» (Both Sides of the Blade) از سال ۲۰۱۸ را اکران می‌کند.

«ام. نایت شیامالان» رئیس هیأت داوران جشنواره برلین امسال است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید