news-background
news-background

اولین جزئیات از فیلم Brother and Sister گلشیفته فراهانی و ماریون کوتیار

«گلشیفته فراهانی» که برای «سنگ صبور» (The Patience Stone) نامزد جایزه سزار شده، سابقه همکاری با «ریدلی اسکات» و «لئوناردو دی‌کاپریو» در «یک مشت دروغ» (Body of Lies) را دارد، و به‌تازگی در سریال «تهاجم» (Invasion) اپل تی‌وی‌+ دیده شده، به همراه «ماریون کوتیار» و «ملویل پوپو» در فیلم «برادر و خواهر» (Brother and Sister) «ارنو دپلشن» نقش‌آفرینی خواهد کرد.

دپلشن که ۱۱ فیلم از ۱۲ فیلم بلند خود را در جشنواره کن اکران کرده، ممکن است بار دیگر به این جشنواره بازگردد. این فیلمساز تأیید کرده است که فیلم جدیدش برای ماه مه آماده خواهد بود.

«ورایتی» می‌نویسد داستان «برادر و خواهر» در مورد یک خواهر و برادر با بازی کوتیار و پوپو است که پس از دو دهه سکوت به دنبال مرگ پدرشان، با یکدیگر دیدار می‌کنند. فراهانی نقش همسر پوپو را بازی خواهد کرد.

دپلشن فیلم جدیدش را دنباله‌ای برای «شاهان و ملکه» (Kings and Queen) می‌داند که در سال ۲۰۰۴ اکران شد و لحنی نو داشت و چند داستان موازی را به هم پیوند می‌زد: «از یک سو، یک شخصیت را داشتید که در یک ملودرام زندگی می‌کرد، و از سوی دیگر در یک کمدی برلکس و اسلپ‌استیک.»

فیلمساز ادامه می‌دهد: «[«برادر و خواهر»] مثل همزادی برای آن فیلم است. یک داستان برادر را دنبال می‌کند که دیگر خواهر را نمی‌بیند، و داستان دیگر خواهر را دنبال می‌کند که برادرش را نمی‌بیند. هدف فیلم آشتی دادن این دو است.»

دپلشن می‌گوید در حال تدوین فیلم است: «فیلمبرداری از نظر احساسی بسیار سنگین بود، چون لحنی که بازیگران ارائه دادند فراتر از تصور و انتظارم بود. هیچ تصور نمی‌کردم که بتوانند تا این اندازه پیش بروند، و قدرت اجرای آن‌ها برای من باورکردنی نبود.»

این کارگردان ۶۱ ساله در ادامه می‌گوید تدوین فیلم امری طاقت‌فرسا بوده است: «تدوین را ۱۰ روز قبل شروع کردم، اما به همین زودی حس می‌کنم مرده‌ام. مثل حرفی است که جورج لوکاس به استیون اسپیلبرگ زده بود: «هر کارگردانی که پس از اکران کات اولیه فیلمش بالا نیاورد مشکلی جدی دارد.» بنابراین در این لحظه به سر می‌برم.»

دپلشن به‌زودی راهی سنگال خواهد شد تا یکی از صحنه‌های باقی مانده فیلم را ضبط کند: «تنها به مدت یک روز فیلمبرداری خواهیم کرد. همین کار را برای فیلم «روزهای طلایی من» (My Golden Days) کردیم وقتی به تاجیکستان رفته بودیم. وضعیت مضحکی بود و تهیه‌کننده می‌خواست من را بکشد. پرسید: «سکانس تاجیکستان را می‌خواهی کجا فیلمبرداری کنی؟» جواب دادم: «خود تاجیکستان، پس کجا؟»»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید