news-background
news-background

جمع‌آوری بیش از ۲۰۰ هزار امضاء برای کنسل شدن سریال کره‌ای Snowdrop

یک پتیشن آنلاین برای لغو سریال تاریخی «گل برفی» (Snowdrop) با بازی «جونگ های-این» و «جیسو» بیش از ۲۰۰ هزار مرتبه امضاء شده است. دو قسمت اول این سریال ۱۸ و ۱۹ دسامبر از شبکه کره‌ای زبان جی‌تی‌بی‌سی روی ایر رفت اما حتی پیش از پخش با انتقادات بسیاری در مورد تحریف تاریخ مواجه شد. «کوریا هرالد» گزارش داده است که پس از پخش قسمت‌های اول این مجموعه، پتیشنی برای لغو آن راه‌اندازی شده و در حال حاضر از بیش از ۲۰۰ هزار امضاء عبور کرده است.

داستان «گل برفی» در سال ۱۹۸۷ روی می‌دهد، یک سال محوری برای جنبش دمکراسی-خواه کره جنوبی. هرچند «جو هیون-تاک» پیش‌تر ادعا کرده بود که سریال «داستانی در مورد افراد است نه سیاست و ایدئولوژی»، اما «کوریا هرالد» می‌نویسد چندین صحنه از این درام تاریخی بحث‌برانگیز شده است.

در یکی از صحنه‌های سریال که پتیشن هم از آن انتقاد کرده، «یونگ-رو» با بازی «جیسو» یک جاسوس اهل کره شمالی را نجات می‌دهد پس از آنکه او را با یک فعال دمکراسی-خواه اشتباه می‌گیرد. در بخشی از پتیشن آمده است: «بسیاری از فعالان شکنجه و کشته شدند در حالی که به غلط متهم به جاسوسی برای کره شمالی بودند. محتوای این درام ارزش و اعتبار جنبش دمکراسی-خواهی را بدنام می‌کند.»

«هایپ» نیز گزارش داده است که «گل برفی» حاوی ترانه‌ای با «اهمیت قابل‌توجه تاریخی» است و جنبش دمکراسی-خواه را در یکی از صحنه‌ها جایی که یک جاسوس اهل کره شمالی در حال فرار است نمادپردازی می‌کند. در این گزارش آمده است که برخی بینندگان از نحوه استفاده از این ترانه اظهار «ناامیدی» کرده‌اند.

«جو هیون-تاک» پیش‌تر گفته بود که چگونه «جیسو» از گروه «بلک‌پینک» را برای بازی در این سریال راضی کرده است: «[به او می‌گفتم:] «هرچه که باشد باید بازی کنی.» هرچند نامحترمانه بود، اما به یاد می‌آورم که نمی‌توانستم حس‌ام را مخفی کنم بنابراین اظهارش کردم.»

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۳۰ آذر ۱۴۰۰ ۱۳:۵۵

شبکه jtbc و Disney+ رو جا انداختید

نمایش اسپویل