news-background
news-background

از اسپویلرها گریزی نیست؛ همه اسپویلرهای فیلم Spider-Man: No Way Home

 

 

[حاوی اسپویلر از فیلم «مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست»]

 

«مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) سرانجام روی پرده رفت و به همه گمانه‌زنی‌ها و شایعات پیرامون بازگشت «توبی مگوایر» و «اندرو گارفیلد» به دنیای «مرد-عنکبوتی» پایان داد.

این فیلم پیش‌تر با تریلرها تأیید کرده بود که با مفهوم دنیاهای موازی سروکار دارد و مسئول این هرج‌ومرج را «دکتر استرنج» با بازی «بندیکت کامبربچ» معرفی کرده بود که استاد دست‌کاری در واقعیات است. در این فیلم «پیتر پارکر» با بازی «تام هالند» از «دکتر استرنج» می‌خواهد با اجرای یک طلسم کاری کند که مردم فراموش کنند او «مرد-عنکبوتی» است.

«پیتر پارکر» در این قسمت با شخصیت‌های شرور آشنایی چون «گابلین سبز» با بازی «ویلم دافو»، «دکتر اختاپوس» با بازی «آلفرد مولینا»، «الکترو» با بازی «جیمی فاکس» نبرد می‌کند، اما پرسشی که مدت‌‌‌هاست هواداران مارول به دنبال پاسخ آنند این است که آیا «توبی مگوایر» و «اندرو گارفیلد» هم از دنیاهای موازی «مرد-عنکبوتی»‌ به دنیای «مرد-عنکبوتی» هالند قدم می‌گذارند تا به او یاری برسانند یا نه؟

آیا توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در «راهی به خانه نیست» حضور دارند؟

پاسخ هیجان‌انگیز به این پرسش بله است. مگوایر و گارفیلد هر دو در «راهی به خانه نیست» نقش‌آفرینی می‌کنند. در حالی که سینماروها انتظار داشتند لحظاتی کوتاه این دو بازیگر سابق «پیتر پارکر» را روی پرده ببینند، آن‌ها به مدت نسبتاً زیادی دیده شدند و فیلم را به تجربه‌ای ویژه برای هواداران شخصیت تبدیل کردند.

این سه «مرد-عنکبوتی» در صحنه‌های پایانی فیلم در یک نبرد با یکدیگر همکاری می‌کنند و حتی در لحظاتی به رستگاری می‌رسند. به این ترتیب فیلم نشان داد که هالند و گارفیلد یا در واقع سونی و مارول ماه‌ها به هواداران دروغ گفته‌اند هرچند که «آلفرد مولینا» چند ماه قبل دست استودیوها را رو کرده بود.

 

جادوی ند

شخصیت ند با بازی «جیکوب باتالون» در داستان «راهی به خانه نیست» نقشی محوری ایفا می‌کند. در این فیلم به وضوح نشان داده شد که ند قدرت‌هایی شبیه به «دکتر استرنج» دارد و می‌تواند بر جادو مسلط شود. او درگاه‌هایی به عوالم دیگر باز می‌کند و پیتر پارکرهای گارفیلد و مگوایر را به دنیای فیلم فرامی‌خواند.

 

چارلی کاکس

«کوین فایگی» مدیر استودیوی مارول پیش‌تر تأیید کرده بود که در مقطعی «چارلی کاکس» در «دنیای سینمایی مارول» نقش «مت مرداک» را تکرار می‌کند، اما اگرچه کوتاه او هم در این فیلم نقش‌آفرینی کرد، پارکر را نجات داد و اعلام کرد که قدرت ویژه‌اش «یک وکیل خیلی خوب بودن» است.

 

بازگشت ابرشرورهای دیرین

یکی از جزئیات از پیش تأیید شده «راهی به خانه نیست» بازگشت چندین شخصیت شرور از دنیاهای قبلی «مرد-عنکبوتی» بود. این شخصیت‌ها «گابلین سبز»، «دکتر اختاپوس»، «الکترو»، «سندمن» و «لیزارد» بودند که به شرارت ادامه دادند و «مردان-عنکبوتی» را به دردسر انداختند.

 

پیتر برنده نبردی با دکتر استرنج

غلبه «پیتر پارکر» بر «دکتر استرنج» در نبردی غیر-منتظره نشان داد که مخاطبین نباید «مرد-عنکبوتی» خوش‌نیت را دست کم بگیرند. پارکر در این صحنه استرنج را با تار عنکبوت خلع سلاح می‌کند. در ادامه فاش شد که استرنج به مدت ۱۲ ساعت در «گرند کنیون» سرگردان بوده وقتی که پارکر تلاش می‌کرد شخصیت‌های شرور دنیاهای دیگر را «درمان» کند.

 

مرگ عمه می

«عمه می» با بازی «ماریسا تومی»، تنها شخصیت ثابت زندگی «پیتر پارکر» در یکی از صحنه‌های «راهی به خانه نیست» قلب هواداران را به درد آورد. می در یکی از حملات «گابلین سبز» مجروح شد. پارکر احساس می‌کند که مسئول مرگ اوست چرا که برای نجات شخصیت‌های شرور دنیاهای موازی تلاش کرده بود.

 

مرگ بیخ گوش توبی مگوایر

سینماروها در یکی دو روز گذشته تا مرز دیدن صحنه مرگ «پیتر پارکر» با بازی «توبی مگوایر» محبوب پیش رفتند. اما خوشبختانه این ابرقهرمان از پس جراحتی که در حمله «گابلین سبز» برداشته بود برآمد و «پیتر پارکر» گارفیلد او را به دنیای خودش برگرداند.

 

پیتر پارکر از یادها می‌رود

در یکی از احساسی‌ترین صحنه‌های پایانی فیلم‌های مارول دست کم از زمان اکران «جنگ بی‌نهایت» (Avengers: Infinity War)، «پیتر پارکر» برای نجات دنیا ترتیبی داد که همه از جمله «ام‌جی» با بازی «زندیا»، و «دکتر استرنج» و ند او را فراموش کنند.

 

ونوم در راه است

در صحنه پایانی «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» (Venom: Let There Be Carnage)، شخصیت «ادی براک» با بازی «تام هاردی» به «دنیای سینمایی مارول» منتقل شد. براک در آن صحنه در حال گفت‌وگو با سیمبیوت بیگانه‌اش در مورد «تانوس» یا «آن موجو بیگانه‌ای که عاشق سنگ است» و رویدادهای «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) بود. در انتهای آن صحنه، او تصمیم می‌گیرد سری به «مرد-عنکبوتی» بزند. با توجه به اینکه «ایمی پاسکال» تهیه‌کننده چندگانه تولید سه‌گانه بعدی «مرد-عنکبوتی» با هالند را تأیید کرده، همان‌گونه که هاردی و «اندی سرکیس» کارگردان «ونوم ۲» وعده داده‌اند، به نظر می‌رسد که در فیلم‌های بعدی نبرد اجتناب‌ناپذیر ونوم و «مرد-عنکبوتی» به وقوع بپیوندد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۸ آذر ۱۴۰۰ ۱۲:۲۵

واقعا فیلم بینظیری بود سراسر صحنه های اکشن و فانتزی و اتفاق های غیر قابل پیش بینی حضور مورداک خیلی کم بود و فکر میکردم در ادامه به کمک 3 اسپایدرمن میاد ولی عالی بود از همه نظر منتظر 3گانه اسپایدر من و ونوم میمونم

نمایش اسپویل
۲۶ آذر ۱۴۰۰ ۲۰:۲۱

خیلی دوست دارم بدونم انگیزه 30nama از انتشار این مقاله چی بوده؟ امسال به این نتیجه رسیدم که حتی تریلر فیلم ها رو هم نگاه نکنم. از دیدن پست های مربوط به فیلم ها اجتناب می کنم. حالا 30nama به این نتیجه رسیده که اسپویلر چیز خوبیست. ( یا ازش گریزی نیست.)

نمایش اسپویل