news-background
news-background

واکنش منتقدین به فیلم Spider-Man: No Way Home: این «فرا-ماجراجویی زیرکانه» راهی برای فروش بلیت بود

با برگزاری مراسم افتتاحیه «مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) سونی و مارول در لس‌آنجلس، اولین نقدهای این فیلم ابرقهرمانی اجازه انتشار پیدا کردند.

پیرامون این فیلم حواشی زیادی وجود داشت و هواداران گمانه‌زنی می‌کردند علاوه بر بازگشت شخصیت‌های شروری مانند «الکترو» با بازی «جیمی فاکس»، «گابلین سبز» با بازی «ویلم دافو» و «دکتر اختاپوس» با بازی «آلفرد مولینا»، بازیگران سابق نقش «پیتر پارکر» در فیلم‌های پیشین «مرد-عنکبوتی» یعنی «توبی مگوایر» و «اندرو گارفیلد» به طریقی به این فیلم ملحق شده‌اند.

بازگشت گارفیلد و مگوایر را منتقدین تأیید یا رد نکرده‌اند، اما در مجموع از غافلگیری‌های این فیلم با بازی «تام هالند»، «زندیا کولمن» و «بندیکت کامبربچ» راضی به نظر می‌رسد. در ادامه گزیده‌ای از اولین نقدهای بدون اسپویلر منتشر شده برای «راهی به خانه نیست» می‌آید:

نشریه «گاردین» به «راهی به خانه نیست» امتیاز سه ستاره از پنج داده و می‌نویسد «جان واتس» کارگردان فیلم «در اینجا کاری قوی ارائه داده» در حالی که «چندین شخصیت شرور از دنیاهای قبلی «مرد-عنکبوتی» را بازگردانده، و یک ماجراجویی پرتحرک و به‌دقت طراحی شده ساخته که گروه کثیری از هواداران را کریسمس امسال خشنود می‌کند.»

«هالیوود ریپورتر» فیلم «راهی به خانه نیست» را در میان عناوین سه‌گانه واتس و هالند دارای «کمترین لذت» می‌داند و می‌نویسد: «اما خیلی بهتر از سه‌گانه قبلی «اسپایدی»، و «مرد-عنکبوتی ۳» شلوغ و غیرمنطقی «سم ریمی» است.»

«رولینگ استون» می‌نویسد به لطف بازگشت بعضی از شخصیت‌های آشنا «روی نقاط حساس شما دست گذاشته خواهد شد.» این نشریه اضافه می‌کند: «اقداماتی برای راضی کردن هواداران انجام شده، همان‌گونه که فیلم‌های مدرن‌تر ابرقهرمانی انجام دادند، اما حالا چند نسل از هواداران را در بر می‌گیرد. این فیلم محتاطانه می‌پرسد چرا یک «دنیای سینمایی مارول» داشته باشیم، وقتی که می‌توان چند دنیا را داشت؟»

«راهی به خانه نیست» به باور منتقد «فوربز» در واقع «بهترین فیلم مارول تاریخ» است. «اسکات منزل» نویسنده این نشریه اضافه می‌کند که «هواداران «مرد-عنکبوتی» وقتی این فیلم را ببینند به مرز جنون می‌رسند.»

منتقد «ایندیپندنت» می‌گوید: ««راهی به خانه نیست» انتظاراتم را برآورده نکرد، فراتر از انتظار بود. این فیلم ارزش همه لحظات انتظار مشقت‌بارش را داشت!» منتقد «کامیک‌بوک» اضافه می‌کند: «تصور ساخته شدن فیلمی بهتر از این دشوار است.»

«ورایتی» این فیلم را «یک فرا-ماجراجویی زیرکانه» می‌خواند و اضافه می‌کند «مخاطبینی که که از [فیلم‌های «مرد-عنبکوتی»] رویگردان شده‌اند با دادن فرصتی به این یکی پاداش خواهند گرفت.»

منتقدان «پلی‌لیست» و «ایندی‌وایر» کمتر ذوق‌زده می‌نمایند. «رودریگو پرز» از نشریه اول می‌نویسد این فیلم «بسیار پس‌رفت‌کننده، و دنباله‌ای در خدمت خواسته‌های هواداران است که دلتنگ دوران خوش گذشته خودش است.» این منتقد اضافه می‌کند که «راهی به خانه نیست» فاصله زیادی تا موفقیت انیمیشن «درون دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Into the Spider-Verse) دارد.

در بخشی از نقد «ایندی‌وایر» آمده است: «مارول در وادار کردن مردم به انجام کارهایی برای کسب درآمد به شکلی که به نظر مثل عشق برسد مهارت دارد.» این نشریه «جان واتس» را «حالا بدون تردید بدترین کارگردان یک فیلم «مرد-عنکبوتی»» ۲۵۰ میلیون دلاری خوانده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید