news-background
news-background

بررسی نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۲: پنجمین نامزدی لیدی گاگا و جنیفر لارنس، غفلت از Nightmare Alley

گلدن گلوب هفتاد و نهم به‌رغم تحریم سلبریتی‌ها و رسانه‌ها، تا کمتر از یک ماه آینده برندگانش را معرفی خواهد کرد. دوشنبه این هفته «اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود» (HFPA) فهرست نامزدهای جوایز گلدن گلوب را در بخش‌های سینمایی و تلویزیونی را منتشر کرد. این مراسم با حضور «اسنوپ داگ» از طریق یوتیوب پخش شد و حدود ۱۰ هزار بیننده داشت. انتشار مقاله‌ای افشاگرانه در «لس‌آنجلس تایمز» که از فساد اخلاقی اتحاده پرده برمی‌داشت باعث تحریم این دوره از مراسم گلدن گلوب شده است.

امسال فیلم‌های «بلفست» (Belfast) فکوس فیوچرز به کارگردانی «کنت برانا» و «قدرت سگ» (The Power of the Dog) نت‌فلیکس ساخته «جین کمپیون» هریک با هفت نامزدی پیشتازی کردند. در بخش تلویزیون نیز سریال «وراثت» (Succession) در پنج بخش نامزد شد و یکه‌تازی کرد.

«لیدی گاگا» با فیلم «خاندان گوچی» (House of Gucci) و «جنیفر لارنس» با «بالا را نگاه نکنید» (Don’t Look Up) در بخش‌های بهترین بازیگر زن فیلم‌های درام و کمدی یا موزیکال پنجمین نامزدی گلدن گلوب خود را کسب کردند. لارنس تنها بازیگر متولد دهه ۱۹۹۰ است که به این موفقیت می‌رسد.

«الانا هایم» بازیگر فیلم «لیکوریش پیتزا» (Licorice Pizza) به کارگردانی «پل توماس اندرسون» دیگر خواننده-بازیگری است که امسال نامزدی گلدن گلوب را کسب کرده است. «جانی گرینوود» از گروه «ریدیوهد» نیز برای «قدرت سگ» نامزد گلدن گلوب بهترین موسیقی متن اریجینال است.

«مگی جیلنهال» نهمین فیلمساز زنی است که با «دختر گمشده» (The Lost Daughter) نامزد گلدن گلوب بهترین کارگردانی می‌شود. سال گذشته «رجینا کینگ»، «کلوئی ژائو»، و «امرالد فنل» تاریخ‌سازی کردند و باعث شدند برای اولین بار در تاریخ این مراسم سه فیلمساز زن به صورت همزمان نامزد گلدن گلوب کارگردانی شوند. «جین کمپیون» در سال ۱۹۹۳ با «پیانو» این نامزدی را کسب کرده بود.

نامزدی «ماهرشالا علی» با «غرل خداحافظی» (درام-علمی-تخیلی-اپل-با-بازی-ماهرشالا-علی-و-گلن-کلوس">Swan Song) در بخش بهترین بازیگر مرد فیلم‌های درام به همراه «خاویر باردم»، «بندیکت کامبربچ»، «ویل اسمیت» و «دنزل واشینگتن»، دیگر غافلگیری مراسم گلدن گلوب هفتاد و نهم بود. علی در این فیلم نقش مردی را بازی می‌کند که به یک بیماری کشنده مبتلا شده و تصمیم می‌گیرد بدون آگاهی نزدیکانش نسخه کلون خودش را بسازد.

فیلم «کوچه کابوس» (Nightmare Alley) «گی‌یرمو دل تورو» با بازی «بردلی کوپر»، «کیت بلانشت» و «رونی مارا» امسال در هیچ بخشی نامزد نشد. هرچند استودیوها این فیلم را به‌واسطه «اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود» در اختیار رأی‌دهندگان قرار نداده بودند، اما اعضا از طریق نشریات بین‌المللی امکان دسترسی به این فیلم را داشته‌اند. با این حال، «کوچه کابوس» یکی از آخرین فیلم‌های اکران شده در فصل اهدای جوایز است و ۱۷ دسامبر روی پرده می‌رود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۴ آذر ۱۴۰۰ ۱۲:۴۵

به نظرم امیر جدیدی واقعا لیاقت نامزدی رو داشت بازیش خیلی زیبا بود

نمایش اسپویل