news-background
news-background

انتقاد خالق BoJack Horseman از سیاست‌های نت‌فلیکس با افشای شوخی حذف‌شده سریال با «دیوید فینچر»

 

«رافائل باب-وکسبرگ» به انتشار استند-آپ «دیو شپل» و در عین حال حذف صحنه‌هایی از سریال «بوجک هورسمن» انتقاد کرده است.

 

«رافائل باب-وکسبرگ» خالق «بوجک هورسمن» (BoJack Horseman) در شبکه‌های اجتماعی شوخی حذف‌شده سریال با «دیوید فینچر» را در اعتراض به سیاست‌های نت‌فلیکس فاش کرد. فینچر یکی از اولین فیلمسازانی بود که با نت‌فلیکس قرارداد بست و سریال «خانه پوشالی» (House of Cards) را ساخت. وقتی «بوجک هورسمن» در آگست سال ۲۰۱۴ روی ایر رفت، آن سریال فصل دومش را پشت سر می‌گذاشت.

باب-وکسبرگ در صفحه توییترش می‌پرسد: «هنوز برای من سؤال است که چگونه «دیو شپل» قرارداد بسته تا هرچه می‌خواهد بگوید و نت‌فلیکس آن را بدون حذفیات روی ایر ببرد. این برای کمدین‌ها عادی است؟ چون نت‌فلیکس زمانی از من خواست یکی از شوخی‌ها را تغییر دهم چون نگران بودند «دیوید فینچر» ناراحت شود.»

این نویسنده ادامه می‌دهد: «به دنبال آن شوخی حذف‌شده گشتم چون راستش به خاطرش نمی‌آوردم. کاشف به عمل آمد که یک صحنه کامل بوده است! نت‌فلیکس حق داشت تذکر دهد، صحنه ابلهانه است. حرفم این بود که برای یک شبکه احمقانه است که تظاهر کند دستش بسته است وقتی که بحث پخش محتوا به میان آید.»

در این صحنه شخصیت «پرنسس کارولاین» با صداپیشگی «ایمی سداریس» در یک سیسمونی نوزاد با «دیوید فینچر» ملاقات می‌کند. فینچر به «پرنسس کارولاین» تبریک می‌گوید: «چه خبر، هرزه؟» و کارولاین فینچر را یک «کثافت استخوانی» می‌خواند. این صحنه که برای قسمت هفتم از فصل اول نوشته شده، در لحظات اوجش ارجاعی به جمله معروف فیلم «هفت» (Se7en) می‌دهد: «توی جعبه چیست؟»

«دیو شپل» در استند-آپ جدیدش «نزدیک‌تر» (The Closer) اعلام می‌کند که با اظهارات تراجنسیت-ستیزانه «جی.کی. رولینگ» خالق «هری پاتر» موافق است. حمایت «تد ساراندوس» از شپل سبب شد که جمعی از کارکنان شبکه مقابل دفاتر نتفلیکس دست به اعتصاب بزنند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید