news-background
news-background

باکس آفیس: تداوم صدرنشینی Encanto در آخر هفته بی‌رونق

فیلم انیمیشن موزیکال «انکانتو» (Encanto) دیزنی در دومین هفته اکران در آمریکای شمالی ۱۲.۷ میلیون دلار فروخت و کاهش ۵۳ درصدی در بلیت‌فروشی را ثبت کرد. فیلم‌های مشابه «دایناسور خوب» (Good Dinosaur) و «گیسوکمند» (Tangled) پیش از پاندمی در دومین هفته اکران به ترتیب ۱۵.۳ و ۲۱.۶ میلیون دلار فروخته بودند، اما این فروش بالاتر از ۱۲.۱ میلیون دلار فیلم «شاهزاده و قورباغه» (The Princess and the Frog) در دسامبر سال ۲۰۰۹ است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که «انکانتو» به فروش داخلی ۱۰۰ میلیون دلاری خواهد رسید. این فیلم که داستانی در کشور کلمبیا روایت می‌کند، تا امروز از فروش جهانی ۱۱۶ میلیون دلاری عبور کرده است. «انکانتو» در دومین هفته اکران در فرانسه، ایتالیا، کلمبیا، برزیل، مکزیک، سنگاپور، آرژانتین، کویت، قطر، و آفریقای جنوبی صدرنشین مانده و در آلمان، بریتانیا، اسپانیا، لبنان، عربستان، سوییس، تایوان و ژاپن رتبه دوم را کسب کرده است.

فیلم «مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) آخرین بلاکباستر سال ۲۰۲۱ خواهد بود و انتظار می‌رود در افتتاحیه داخلی نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار فروش کند. این فیلم رکورد پیش‌فروش بلیت سینماهای ای‌ام‌سی و سینه‌مارک در روز اول را شکسته، و پس از «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) دومین در رده دوم بیشترین پیش‌فروش بلیت در تاریخ قرار گرفته است. «آخر بازی» با ۳۵۷.۱ میلیون دلار رکورددار پرفروش‌ترین افتتاحیه تاریخ سینمای آمریکاست.

«رستاخیزهای ماتریکس» (The Matrix Resurrections) برادران وارنر و ویلج رودشو که ۲۲ دسامبر همزمان با اکران در سالن‌های سینما از شبکه اچ‌بی‌او مکس پخش خواهد شد، دیگر فیلم پرفروش احتمالی دسامبر خواهد بود. در حال حاضر پیش‌بینی شده است که این دنباله با بازی «کیانو ریوز» و «کری-آن ماس» مانند «تل‌ماسه» (Dune) افتتاحیه‌ای نزدیک به ۴۱ میلیون دلار ثبت کند. «تل‌ماسه» پرفروش‌ترین افتتاحیه داخلی سال ۲۰۲۱ برای وارنرها را به ثبت رسانده است.

اگرچه فروش تمامی فیلم‌های اکران شده در آمریکای شمالی به ۵۲.۹ میلیون دلار می‌رسد و کاهش ۴۵ درصدی را نسبت به آخر هفته قبل نشان می‌دهد، اما فیلم‌ها اغلب با کاهش فروش زیادی مواجه نشده‌اند. «خاندان گوچی» (House of Gucci) «ریدلی اسکات» با بازی «لیدی گاگا» در دومین هفته اکران ۶.۷۷ میلیون دلار فروخته و کاهش فروش ۵۳ درصدی را تجربه کرده است. «شکارچیان روح: آخرت» (Ghostbusters: Afterlife) سونی تا یکشنبه این هفته به فروش داخلی ۱۰۲ میلیون دلاری رسیده، در حالی که «تل‌ماسه» با کاهش ۱۷ درصدی فروش بلیت در هفتمین هفته اکران در ۱۲۱۷ سالن سینما ۱.۸۱ میلیون دلار فروخته و تا روز دوشنبه به ۱۰۴.۶ میلیون دلار می‌رسد. «تل‌ماسه» ۵۳ میلیون دلار از سالن‌های آیمکس کسب کرده و در حال حاضر از فروش جهانی ۳۸۲ میلیون دلاری عبور کرده است.

«باکس آفیس موجو» گزارش داده است که دو سال قبل فیلم انیمیشن «یخ‌زده» (Frozen 2) در دومین هفته اکران ۳۵.۱ میلیون دلار فروخته بود و همه فیلم‌ها در مجموع ۹۰.۳ میلیون دلار بلیت‌فروشی کرده بودند.

فیلم رمانتیک «ژورنالی برای جوردن» (A Journal for Jordan) به کارگردانی «دنزل واشینگتن» و بازی «مایکل بی. جوردن» در ۲۲۵ سالن سینما به صورت محدود اکران شده است. عنوان مذهبی «کریسمس با برگزیده» (Christmas With the Chosen) این هفته در ۱۹۴ بازار اکران شده و پس از پنج روز به فروش ۹ میلیون دلاری رسیده است.

«لیکوریس پیتزا» (Licorice Pizza) «پل توماس اندرسون» در دومین هفته اکران در سه سالن سینما به دنبال فروش ۲۲۴ هزار دلاری است و پس از ۱۰ روز اکران به فروش ۷۶۱ هزار دلاری رسیده است. این فیلم جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از «هیأت ملی نقد» دریافت کرد. فیلم جنجالی «بندتا» (Benedetta) «پل ورهوفن» که از «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۳ درصد دریافت کرده، پس از اکران در ۲۰۲ سالن سینما به فروش ۱۴۵ هزار دلاری دست پیدا کرد. این فیلم ۲۱ دسامبر از پلتفرم‌های دیجیتال پخش خواهد شد.

فیلم «گرگ» (Wolf) به کارگردانی «ناتالی بیانکری» ایتالیایی دیگر فیلم جدید این هفته بود که در ۳۰۸ سالن سینما روی پرده رفت و ۸۰ هزار دلار یا ۲۶۱ دلار در هر سالن فروش کرد. این فیلم با بازی «جورج مک‌کی»، «لیلی-رز دپ»، «پدی کنسداین» و «آیلین والش» اولین بار در جشنواره فیلم تورنتو اکران شد و از «راتن تومیتوز» امتیاز ۴۲ درصد دریافت کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید