news-background
news-background

الک بالدوین: احساس گناه نمی‌کنم چون ماشه را به روی فیلمبردار فیلم Rust نکشیدم

 

بالدوین در پاسخ به این پرسش که آیا از کشتن فیلمبردار «راست» احساس گناه می‌کند یا نه می‌گوید: «نه، نه.»

 

تحقیقات پیرامون حادثه تلخ تیراندازی «الک بالدوین» به «هالینا هاچینز» فیلمبردار ۴۲ ساله فیلم وسترن «راست» (Rust) در حین فیلمبرداری تا چندین ماه ادامه خواهد داشت، اما بالدوین برای اولین بار در یک مصاحبه تلویزیونی با «ای‌بی‌سی نیوز» حاضر شده و به پرسش‌هایی پاسخ داده است. او خودش را مسئول قتل هاچینز نمی‌داند و می‌گوید: «تنها یک پرسش باید پاسخ داده شود، فقط یکی. گلوله واقعی از کجا آمده؟»

در بخش پایانی این مصاحبه «جورج استفانوپولوس» مجری مصاحبه می‌پرسد آیا بازیگر احساس گناه می‌کند یا نه. بالدوین می‌گوید: «نه، نه. احساس می‌کنم که یک نفر مسئول این پیشامد است، نمی‌توانم بگویم که چه کسی، اما می‌دانم که آن فرد من نیستم.»

بالدوین در تاریخ ۲۱ اکتبر مرتکب این قتل شد وقتی که در جلسات تمرین فیلمبرداری در نیومکزیکو، بازیگر اسلحه‌ای که تصور می‌کرد خالی است را به سمت هاچینز گرفت و علاوه بر از پا در آوردن او به ضرب گلوله‌ای واقعی، «جول سوزا» کارگردان فیلم را نیز مجروح و راهی بیمارستان کرد. پیش از فیلمبرداری «دیوید هالز» دستیار اول کارگردان به اطلاع عوامل رسانده بود که اسلحه فاقد گلوله است.

از آن زمان تاکنون گزارش‌های گوناگونی در رابطه با این حادثه منتشر شده است. بعضی از فیلمسازان استفاده از اسلحه واقعی را در حین فیلمبرداری ممنوع کرده‌اند اما در گزارش‌های دیگری نیز آمده بود که بعضی تهیه‌کنندگان برای کاهش هزینه تولید فیلم‌ها از عوامل بی‌تجربه استفاده کرده‌اند.

در بخشی از مصاحبه پنجشنبه شب بالدوین به نامه‌ای پرداخته شد که «لین کوپر» فیلمبردار به تهیه‌کنندگان ارسال کرده و نوشته بود: «در حین فیلمبرداری صحنه‌های تیراندازی این فیلم، بی‌احتیاطی صورت می‌گیرد. تاکنون، دو مورد تیراندازی تصادفی پیش آمده است.» بالدوین می‌گوید وقتی لوپر استعفایش را مطرح کرده حرفی از مشکلات ایمنی نزده و تنها گفته: «عوامل من به اتاق‌های هتل بهترین احتیاج دارند.»

بالدوین که به عنوان تهیه‌کننده فیلم نیز در معرض اتهام قرار دارد اضافه می‌کند: «در تمام مدتی که آنجا بودم من هیچ‌گونه مشکل ایمنی و امنیتی مشاهده نکردم.»

بالدوین می‌گوید هاچینز از روی مانیتوری که در کنار دوربین قرار داشته او را هدایت می‌کرده است: «می‌گفت: «به سمت راست برو. خیلی خوب، همان‌جا. حالا انجامش بده، کمی پایین‌تر بیاورش.» او موقعیت اسلحه را تعیین می‌کرد. به او گفتم: «بسیار خوب، در این صحنه، می‌خواهم اسلحه را آمده شلیک کنم.» گفتم: «می‌خواهی ببینی؟» گفت: «بله.»» بالدوین توضیح می‌دهد: «چخماق را رها کردم و تفنگ تیراندازی کرد. من ماشه را نکشیدم. ماشه را نکشیدم.»

بالدوین یکی از شش تهیه‌کننده فیلم است و این عنوان مسئولیت او را دو چندان می‌کند. او ادامه می‌دهد: «من یک تهیه‌کننده کاملاً هنری‌ام. مسئولیت‌های من به عنوان تهیه‌کننده انتخاب بازیگران و فیلمنامه است و این ارتباط مستقیمی دارد با نقش اول فیلم بودن. اساساً دو دسته تهیه‌کننده وجود دارند که تولید را مدیریت می‌کنند: افرادی که پول جمع می‌کنند و افرادی که پول را خرج می‌کنند. مشاوره و یا تأییدیه من کاملاً در مورد بازیگران و فیلمنامه است. من هیچ‌یک از عوامل [دیگر] فیلمبرداری را استخدام نمی‌کنم.»

سه‌شنبه این هفته «نیویورک تایمز» گزارشی با عنوان «مهمات واقعی چگونه به محل فیلمبرداری فیلم راست راه پیدا کرد؟» در این گزارش آمده است که بازپرسان در تلاشند روشن کنند که آیا «سث کنی» مدیر کمپانی پی‌دی‌کیو که فشنگ‌های مشقی را تأمین کرده، می‌توانسته قشنگ واقعی به دست عوامل برساند یا نه. عوامل می‌گویند مهمات از چند منبع مختلف از جمله کنی تأمین شده است.

پس از تیراندازی، «سارا زکری» مسئول نگهداری تجهیزات متوجه شد که بعضی از گلوله‌ها لق نمی‌خورند – و این یکی از راه‌های تشخیص گلوله مشقی و واقعی است. گلوله‌های مشقی اغلب لق می‌خورند به این دلیل که به جای باروت دارای یک توپ‌اند. کنی در مصاحبه با «ای‌بی‌سی نیوز» می‌گوید امکان ندارد که گلوله‌های واقعی از کمپانی او بیرون آمده باشند چرا که پیش از ارائه همه آن‌ها را آزمایش می‌کنند.

ماه گذشته «سرژ سوتنوی» نورپرداز فیلم ادعا کرد که تهیه‌کنندگان فیلم برای کاهش هزینه‌ها «گوتیرز رید» بی‌تجربه را استخدام کرده‌اند. او این اتهام را مطرح می‌کند که زکری پیش از تحویل مهمات به رید آن‌ها را به دقت بررسی نکرده و در نتیجه رید کولت ریوولور را دست کم با یک گلوله واقعی پر کرده است. هالز نیز در این میان کوتاهی کرده و پیش از تحویل اسلحه به بالدوین اعلام کرده که سلاح «سرد» است. بالدوین نیز نهایتاً در بررسی تفنگ کوتاهی کرده و تیراندازی کرده است.

در مصاحبه «ای‌بی‌سی نیوز» یک کلیپ صوتی از «جورج کلونی» پخش شد که ادعا می‌کرد همیشه پیش از تیراندازی اسلحه را بررسی می‌کند. این بازیگر ۶۳ ساله در مورد اظهارات انتقادآمیز کلونی می‌گوید:‌ «خوب، افراد بسیاری لازم دیدند در مورد این اتفاق اظهار نظر کنند اما اصلاً کمکی به بهبود شرایط نکرد.» بالدوین اضافه می‌کند: «اگر طبق دستورالعمل‌هایی پیش می‌روید و هر بار اسلحه را بررسی می‌کنید، آفرین به شما. آفرین به شما. چیزی که سال‌ها قبل به من یاد دادند... اگر یک اسلحه برمی‌داشتم و فشنگ‌هایش را خالی می‌کردم، یا خان تفنگ را دستکاری می‌کردم، اسلحه را از من می‌گرفتند و دوباره انجامش می‌دادند. آن فرد می‌گفت: «این کار را نکن... نمی‌خواهیم بازیگر در مقابل فاجعه امنیتی مسئول باشد. به من گفته‌اند، کار ما – چه زن و چه مرد – این است که اطمینان حاصل کنیم اسلحه بی‌خطر است و سپس به شما تحویلش دهیم.»»

بالدوین در بخش‌های دیگری از مصاحبه به انتقاد «سورئال» رئیس جمهور سابق «دونالد ترامپ» و احتمال به پایان رسیدن دوران بازیگری خود می‌گوید.

این بازیگر و تهیه‌کننده توضیح می‌دهد که در مورد حادثه هاچینز کابوس می‌بیند: «حالا دائماً خواب‌هایی می‌بینم. می‌بینم که اسلحه‌هایی شلیک می‌شوند و از خواب می‌پرم. چند هفته نخوابیدم. از نظر جسمانی با مشکلات زیادی مواجه بودم. از این وضع خسته شده‌ام.» بالدوین اضافه می‌کند: «ممکن بود خودکشی کنم اگر تصور می‌کردم که مسئولیتش با من است، و اغراق نمی‌کنم. دیگر هیچ اهمیتی به تمام شدن دوران بازیگری‌ام نمی‌دادم.»

بالدوین ادامه می‌دهد: «در حین تولید فیلم‌ها و سریال‌ها هزاران هزار میلیون گلوله شلیک می‌شود اما چهار یا پنج نفر کشته شده‌اند. این مرگ‌ها تراژیک و ناراحت‌کننده‌اند. باور کنید حاضرم برای خنثی کردم عملی که مرتکب شده‌ام هر کاری انجام دهم. اما نمی‌دانم آن گلوله چگونه وارد اسلحه شده. نمی‌دانم.»

بالدوین در مورد اظهارات «دونالد ترامپ» که گفته بود شاید خود بازیگر گلوله واقعی را در اسلحه قرار داده می‌گوید: «درست وقتی که فکر می‌کنید از این سورئال‌تر نخواهد شد، رئیس جمهور سابق ایالات متحده از راه می‌رسد و در مورد این حادثه تراژیک اظهار نظر می‌کند.»

 

۳۰نما کامل‌ترین آرشیو دانلود فیلم و دانلود سریال خارجی بدون سانسور با زیرنویس فارسی  

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید