news-background
news-background

فیلم Minamata جانی دپ سرانجام در ایالات متحده اکران خواهد شد

فیلم «میناماتا» (Minamata) با بازی «جانی دپ» سرانجام در ایالات متحده روی پرده می‌رود، اما نه توسط استودیوی ام‌جی‌ام که پیش‌تر امتیاز پخش این عنوان را خریداری کرده بود.

«ددلاین» گزارش داده است که کمپانی «آی‌ال‌بی‌ای» (ILBE) با ام‌جی‌ام برای پخش فیلم در آمریکای شمالی از تاریخ ۱۵ دسامبر همکاری خواهد کرد. «میناماتا» در این تاریخ به صورت محدود اکران خواهد شد اما از سال ۲۰۲۲ به صورت گسترده‌تر در ایالات متحده و کانادا به نمایش درمی‌آید.

«اندرو لویتاس» کارگردان «میناماتا» تابستان گذشته با ارسال نامه‌ای ادعا کرد که ام‌جی‌ام فیلم را به دلیل بازی «جانی دپ» پرحاشیه «دفن» کرده و پخش نمی‌کند. لویتاس در نامه خود آورده است: «حدود یک سال قبل ام‌جی‌ام امتیاز پخش فیلم «میناماتا» در آمریکای شمالی را پس از اکران در برلیناله خریداری کرد. ام‌جی‌ام مصمم بود بر رنج هزاران قربانی یکی از شنیع‌ترین پیشامدهای تاریخ در مورد آلودگی صنعتی نوری بتاباند و زوایای تاریکش را روشن کند.» او اضافه کرد: «حالا سرگشتی و یأس آن‌ها را تصور کنید وقتی هفته گذشته متوجه شدند ام‌جی‌ام به رغم اکران در بازارهای بین‌المللی، تصمیم گرفته «فیلم را دفن کند» (نقل قولی از آقای «سم وولمن») چون ام‌جی‌ام نگران است که شاید مشکلات شخصی یک بازیگر فیلم اثر منفی بر روی آن‌ها بگذارد و از نظر استودیو قربانیان و خانواده‌های آنان در اولویت دوم قرار دارند.»

تحریم دپ از سوی هالیوود وقتی آغاز شد که بازیگر سال گذشته در پرونده شکایت از نشریه «سان» که او را «ضارب» همسر سابقش «امبر هرد» خوانده بود شکست خورد.

دپ در ماه آگست به «ساندی تایمز» گفته بود: «در چشم این مردمان نگاه کردیم و به آن‌ها قول دادیم که [از سرگذشت آن‌ها] سوءاستفاده نخواهیم کرد. اینکه فیلم محترمانه برخورد می‌کند. به باور من ما به وعده‌هایمان عمل کردیم، اما آن‌هایی که بعدها به پروژه ملحق شدند نیز باید به حرفشان پایبند باشند.»

در این درام که از یک داستان واقعی الهام گرفته شده، دپ نقش «یوجین اسمیت» را بازی می‌کند، فتوژورنالیستی که از دنیا دل کنده اما آخرین مأموریتش را از «مجله‌ی لایف» می‌پذیرد و به شهر ساحلی میناماتا ژاپن سفر می‌کند، جایی که در پی غفلت کمپانی «چیسو» مسمویت جیوه شیوع پیدا کرده. دیگر بازیگران فیلم «هیرویوکی سانادا»، «تادانوبو آسانو»، «کاترین جنکینز»، جون کونیمورا»، «لیلی رابینسون»، «رایو کاسه»، «آکیکو ایواسه» و «بیل نیگی» بوده‌اند.

 

۳۰نما کامل‌ترین آرشیو دانلود فیلم اکشن و استند آپ کمدی با زیرنویس فارسی

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید