news-background
news-background

رده‌بندی فیلم‌های Spider-Man از بدترین تا بهترین

 

اولین ظهور شخصیت «مرد عنکبوتی» در کامیک شماره ۱۵ مارول کامیکس در سال ۱۹۶۲ بود. «مرد عنکبوتی» شخصیت ابرقهرمانی بود که به عنوان اولین شخصیت نزدیک به واقعیت انسانی خلق شد. «پیتر پارکر» نوجوان یتیم فقیر و ضعیفی بود که توسط یک عنکبوت رادیواکتیو نیش زده می‌شود. در نتیجه این نیش، پیتر توانایی‌های ماورای بشری قدرت، سرعت و چابکی کسب می‌کند. «استن لی»، مرد عنکبوتی را به عنوان مکمل یکی از سریال‌های اتمام یافته خود خلق کردند زیرا در آن زمان کسی انتظار ابرقهرمانی نوجوان را نداشت؛ اما خواننده‌های جوان کامیک‌ها با این شخصیت ارتباط برقرار کردند و مرد عنکبوتی به سرعت محبوب شد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

در سال ۲۰۰۲ کمپانی سونی اولین فیلم «مرد عنکبوتی» را به روی پرده‌های سینما برد. فیلمی که موفق به کسب نظرات مثبت منتقدان و بینندگان شد و فروشی ۸۰۰ میلیون دلاری در سراسر جهان داشت. پس از آن فیلم‌های «مرد عنکبوتی ۲» و «مرد عنکبوتی ۳» نیز در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ اکران شدند که همانند فیلم اول فروش موفقی را تجربه کردند. اگرچه فیلم «مرد عنکبوتی ۳» علی‌رغم فروش خوب، با انتقادهای زیادی روبه‌رو شد و «سم ریمی» تصمیم گرفت با دنیای مرد عنکبوتی خداحافظی کند. «توبی مگوایر» نقش «پیتر پارکر» را در این سه‌گانه بر عهده داشت.

در سال ۲۰۱۱، نمایش موزیکال «مرد عنکبوتی» به روی صحنه تئاتر رفت که از آن انتقادهای منفی زیادی شد اما این نظرات منفی روی فروش نمایش تاثیری نداشتند و نمایش موزیکال «مرد عنکبوتی» با استقبال خوب تماشاگران روبه‌رو شد. کمپانی سونی در سال ۲۰۱۰ تصمیم گرفت فرصت دیگری به شخصیت مرد عنکبوتی بدهد. این استودیو با همکاری کارگردان «مارک وب» و بازیگر «اندرو گارفیلد»، دو فیلم «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» و «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲» را در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ ساخت.

والت دیزنی که کمپانی مارول را در سال ۲۰۰۹ خریداری کرده بود تصمیم گرفت در سال ۲۰۱۵ تحت پرچم «دنیای سینمایی مارول»، فیلم «مرد عنکبوتی» خودش را بسازد. پس از مذاکرات با کمپانی سونی و قراردادی جدید، شخصیت این بار با بازی «تام هالند» در فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» در سال ۲۰۱۶ ظاهر شد. حضور کوتاه هالند، جانی دیگر به مرد عنکبوتی بخشید و مارول فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه»، «مرد عنکبوتی: دور از خانه» و «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) را به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ منتشر کرد.

کمپانی سونی نیز در این بین، انیمیشنی با نام «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» در سال ۲۰۱۸ ساخت که محبوبیت زیادی بین طرفداران این شخصیت به کسب کرد. بسیاری معتقدند که یکی از دلایل مهم محبوبیت مجموعه آثار کامیک مرد عنکبوتی، شخصیت‌های منفی جذاب آن بودند. جنبه‌ای که در فیلم‌های این شخصیت به خوبی به آن پرداخته نشد. در ادامه ۸ فیلم سینمایی مرد عنکبوتی را به ترتیب از بدترین به بهترین خواهید دید.

 

۸. مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (The Amazing Spider-Man)

حتی تا آخرین لحظه، فیلم «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» خیلی جالب نیست. این فیلم، از آن دسته فیلم‌هایی است که برخی از رشته‌های داستانشان بی‌پایان رها می‌شوند. مارک وب سعی داشت این فیلم را شبیه به «بتمن آغاز می‌کند» بسازد اما خیلی در این کار موفق نبود. در این فیلم، تاکید زیادی به مرگ پدر و مادر «پیتر» و نقش آن‌ها در شکل دادن به آینده او تمرکز شده در حالی که در فیلم‌های دیگر، تمرکز بیشتر روی مرگ «عمو بن» بود. دیگر جنبه‌های این فیلم شباهت زیادی به سه‌گانه «سم ریمی» داشت که دیدن آن را خسته کننده می‌کرد. در «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز»، شاهد مواجهه مرد عنکبوتی و لیزارد هستیم. یکی دیگر از ضعف‌های فیلم را شاید بتوان، تصویرسازی ضعیف لیزارد دانست.

 

۷. مرد عنکبوتی ۳ (Spider-Man 3)

آخرین فیلم از سه‌گانه «سم ریمی»، جنبه‌های جدیدی از «پیتر پارکر»، مثل صحنه‌های رقص پیتر یا رفتار مضحک او برای برانگیختن حسادت «مری جین» را به نمایش گذاشت که به دید برخی ناخوش آیند بود. فیلم «مرد عنکبوتی ۳» آسیب زیادی از دخالت استودیو فیلم‌سازی در کار کارگردان دید. حضور «ونوم» و «سندمن» به عنوان شخصیت منفی، این فیلم را بیش از حد آشفته کرده است. «آوی آراد» تهیه‌کننده فیلم هم به استفاده از ونوم اصرار داشت زیرا در آن زمان این سیمبیود مغزخوار در بین طرفداران کامیک بسیار مشهور بود. اگرچه، ریمی تصمیم نداشت از ونوم استفاده کند و تنها با فشار زیاد استودیو مجبور به گنجاندن آن در فیلم شد. به همین دلیل نیز نمی‌توان عمق لازم را در شخصیت «ادی براک» احساس کرد و ظاهر متفاوت او با شکل‌های کامیک، باعث نارضایتی بیشتر بینندگان این مجموعه شد.

 

۶. مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲ (The Amazing Spider-Man 2)

شاید یکی از معدود نقاط قوت فیلم «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲» را بتوان موسیقی متن آن دانست که توسط «هانس زیمر» ساخته شده بود. در این فیلم، «مرد عنکبوتی» بدون توجه زیاد به دنیای اطرافش، به نجات افراد بی‌گناه در شهر نیویورک می‌پردازد. در «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲» بار دیگر شاهد بازگشتی افسوس برانگیز از «هری آزبورن» به عنوان «گابلین سبز» هستیم. علیرغم تلاش زیاد «دین دی‌هان»، او موفق نشد در نقش هری، ارتباط خوبی با پیتر برقرار کند و شخصیت‌پردازی قانع کننده‌ای از خود ارائه نکرد. یکی از دیگر تفاوت‌های بارز این فیلم با دیگر فیلم‌های مجموعه «مرد عنکبوتی» این است که در «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲»، تنها دی‌ان‌ای خاص پیتر توانایی تبدیل شدن به مرد عنکبوتی را به او می‌دهد.

 

۵. مرد عنکبوتی (Spider-Man)

فیلم «مرد عنکبوتی» به کارگردانی «سم ریمی»، دنیای ابرقهرمانان را مانند طوفان تسخیر کرد. طرفداران مجموعه کامیک‌های «مرد عنکبوتی» که تشنه دیدن او بودند با حضور در سینما، حمایت خود را نشان دادند. طرفدارانی که سال‌ها با خواندن کامیک‌های مرد عنکبوتی در انتظار دیدن «مری جین»، عشق مو قرمز شخصیت محبوبشان بودند. شاید به همین خاطر بود که ریمی، تصمیم گرفت اولین صحنه فیلم را با نشان دادن صورت «کیریستن دانست» در نقش مری جین آغاز کند. او با این کار به همه اعلام کرد، این تنها یک فیلم ابرقهرمانی نیست، بلکه فیلمی است درباره عشق. ریمی تلاش کرد تا ردپای «استن لی» را در فیلم خود نمایش دهد. او با حفظ اصالت، پیتر پارکری را خلق کرد که احساساتی پاک و قابل دسترسی داشت؛ اما نباید فراموش کرد که شخصیت‌های منفی، نقش گسترده‌ای در کیفیت فیلم‌های مرد عنکبوتی دارند و ظاهر شخصیت «ویلم دفو» در مقایسه با تکنولوژی امروزی جذبه لازم را ندارد.

 

۴. مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far from Home)

پس از مرگ «تونی استارک» در «انتقام جویان: پایان بازی»، فیلم «مرد عنکبوتی: دور از خانه» پیتر را در یک اردو به اروپا نشان می‌دهد. «مرد عنکبوتی: دور از خانه» جنبه‌های سرگرم کننده بسیاری دارد که بیننده‌ها، به‌خصوص نوجوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پیتر که می‌خواهد اتفاقات ناگوار گذشته را فراموش کند تلاش می‌کند تا با دوستانش در اروپا خوش بگذراند. از نقاط قوت این فیلم، بازی خوب «جیک جیلنهال» در نقش «میستریو» علیرغم نقص‌های فیلم‌نامه است. طراحی لباس او نیز با در نظر گرفتن واقعیت دنیای ابرقهرمانان بسیار دقیق انجام شده است. «مرد عنکبوتی: دور از خانه» تلاش می‌کند تا خود را از فیلم‌های قبلی این مجموعه فاصله دهد. برای مثال می‌توان به تغییر نام مری جین به «میشل جونز» اشاره کرد. یکی از ایرادهای وارد به این فیلم، تاثیر عمیق دنیای سینمایی مارول بر فیلم‌نامه آن است، برخی منتقدان معتقدند که شاید هویت فردی مرد عنکبوتی به اندازه کافی حفظ نشده در حالی که گروهی باور دارند این تاثیرات جنبه مثبت دارد.

 

۳. مرد عنکبوتی ۲ (Spider-Man 2)

سری فیلم‌های «مرد عنکبوتی» سم ریمی، جذابیت خاصی داشتند که راه را برای دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی نسل جدید هموار کردند. فیلم «مرد عنکبوتی ۲» بدون شک، بهترین فیلم سه‌گانه ریمی، یکی از بهترین فیلم‌های مرد عنکبوتی تا به امروز و بهترین فیلم کمپانی مارول پیش از سال ۲۰۰۸ است. شخصیت‌سازی و جلوه‌پردازی بدون نقص «دکتر اختاپوس»، او را به اولین شخصیت منفی درخور مرد عنکبوتی تبدیل کرد. فیلم «مرد عنکبوتی ۲» موفق به کسب اسکار بهترین جلوه‌های ویژه شد که در آن زمان برای یک فیلم ابرقهرمانی افتخار بسیار بزرگی به‌حساب می‌آمد.

   

۲. مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming)

همان‌طور که نسخه‌های متفاوتی از فیلم‌های «مرد عنکبوتی» ساخته شد، «عمه می» جوان‌تر شد و انگیزه‌های پیتر پارکر از تراژدی مرگ «عمو بن» دورتر شدند. مرد عنکبوتی «اندرو گارفیلد» بیش از اینکه تحت تاثیر مرگ عمویش باشد، روح پدر «گوئن استیسی» آزارش می‌داد. در «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» نیز که ۱۵ سال با اولین فیلم سم ریمی فاصله دارد، عمو بن جایگاهش را به شخصیت پدر گونه «مرد آهنی» داده است. در «بازگشت به خانه»، فشارهای غیرضروری عذاب وجدان مرگ بن از شانه‌های پیتر برداشته می‌شود و فضای فیلم احساس دوستانه‌تری به بیننده می‌دهد. «تام هالند» به خوبی نقش پیتر را اجرا می‌کند و جایگاه خود را به عنوان جایگزین مناسبی برای «توبی مگوایر» اثبات می‌کند. در این فیلم از عناصر کمدی به خوبی استفاده شده و پیتر با استفاده از شوخ‌طبعی اضطراب درونی خود را تخلیه می‌کند.

 

۱. مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse)

استن لی شخصیت مرد عنکبوتی را به عنوان شخصیتی که می‌تواند هر مردی باشد تصور کرد. به همین دلیل پیتر پارکر می‌تواند یک فرد شوخ‌طبع، افسرده، عصبی یا حتی یک کودک اسپانیایی با لباس هالووین باشد. «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» حس هیجان و آزادی بیشتری به شخصیت اصلی‌اش می‌دهد و نام او را به «مایلز مورالس» تغییر می‌دهد. در این نسخه به جنبه شوخ‌طبع شخصیت مرد عنکبوتی به نسبت نسخه‌های سینمایی بیشتر پرداخته شده است. این خلاقانه‌ترین و دربردارنده‌ترین برداشت از شخصیت مرد عنکبوتی است. شخصیت‌های منفی دنیای مرد عنکبوتی حتی در بهترین نسخه سینمایی هم دارای ایراد هستند اما دو شخصیت منفی «پراولر» و «دکتر اختاپوس زن» در این انیمیشن نه تنها بی‌نقص بلکه ماندگارند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۹ آذر ۱۴۰۰ ۱۵:۵۶

چرا اینقدر بازیگر نقش مرد عنکبوتی رو عوض می کردن؟

نمایش اسپویل
۱۹ آذر ۱۴۰۰ ۱۲:۱۴

بد ترین مقاله ای که از شما خوندم. .اقعا چی میزنید که همچین ترتیبی دادید؟ مرد عنکبوتی بازگشت به خانه دومین فیلم؟:))))) موفق باشید:))

نمایش اسپویل
۲۳ آذر ۱۴۰۰ ۱۵:۴۲

چرا متوجه نمیشی که این نظر من نیست ؟ کجای کامنت من رو دقیقا خوندی که فک کردی این نظر منه ؟ مرد عنکبوتی که مشهور و محبوب شد دقیقا همینی بود که استن لی تو ذهن داشت و میخواست ( مرد عنکبوتی توبی مگوایر ) کامنت من رو بهتر بخون منظور بنده اینه که مرد عنکبوتی توبی مگوایر در واقع به همون مرد عنکبوتی اصلی نزدیکه واسه همین میگم توبی مگوایر مرد عنکبوتیه. بعدشم منتقدا ؟ یه نگاه به سایت راتن بنداز ببین چه نمره های عجیبی به فیلم ها دادن بحثش طولانی هست و وقت ندارم توضیح بدم به شما هم پیشنهاد میدم زیاد بهشون توجه نکنین و نمونش همین رتبه بندی توی این صفحه هست که مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 رو در رده 6 گذاشته و 1 رو در رده 8 در حالی که کل دنیا تو تمام شبکه های اجتماعی میگن شگفت انگیز 2 بسیار بدتر بوده و 1 بسیار معمولی. و در آخر هم بله مرد عنکبوتی لوزر بود اینو شما تازه فهمیدین ؟ اصلا شروع محبوبیتش سر همین بود که از اولین قهرمان های لوزر بود در حالی که قهرمان های دیگه همیشه بی نقص بودن.

نمایش اسپویل
۲۲ آذر ۱۴۰۰ ۱۳:۲۴

جواب ساده و واضح است دوست عزيز: خودتان هم در کامنتتان برای بار چندم و شاید ناخواسته تاکید کردید که اسپایدرمن از نظر شما صرفن اسپایدرمنِ مگوایر/ریمی ست. و باید همانگونه تنها و بیچاره و در زندگی شخصی لوزر باشد. خیلی‌ها از جمله ما و نویسنده‌های سایت‌های سینمایی معتبر این‌گونه فکر نمی‌کنند. در مورد بازی‌ها هم که ارجاعتان می‌دهم به نقد‌ها و ریویوهای سایت‌های سینمایی. (البته در نهایت کیفیت بازیگری هم سلیقه است.) ویژگی پررنگ و درخشان این فیلم اما از نظر بنده دقیقن همین موضوع سلف کانشسنس است. چیزی که استودیوی سینمایی مارول در فیلم‌هایش معنی جدیدی به آن بخشید. ایراداتتان به مسائلی از قبیل نفهمیدن سایر کرکترها هم در بافت فیلم که برداشت دقیق و درستی از ذات کامیک بوک‌هاست به خوبی نشسته و سطح فیلم را در زمینی که انتخاب سازندگان بوده، اتفاقن بالا برده. استودیوی مارول کاملا حواسش هست که چگونه فیلم ابرقهرمانیِ صرف نسازد، بلکه فیلم کامیک بوکی ابرقهرمانی بسازد. پاینده باشید

نمایش اسپویل
۲۲ آذر ۱۴۰۰ ۰۵:۱۶

نظر بنده ؟ چطور نظر بنده هستش وقتی شما نوشتین جایگزین خوبی برای توبی مگوایر هست؟ کجای حرفای من نظر بنده بود ؟ من همش با دلیل و اشاره نشون دادم مشکلات رو نه نظر خودم رو ؟ میدونین نظر چیه ؟ حرف شما چون که تا جایی که ما یادمونه پیتر پارکر توبی همه روش آویزون نبودن بهش کمک کنن ، دوستش نبود براش با کامپیوتر هک کنه ، ام جی نمیومد هی باهاش حرف بزنه کمکش کنه براش مسئله حل کنه ، هوش مصنوعی لباسش نبود که بهش راه فرار یاد بده ، نیک فیوری و هوپ زرتی نمیومدن دستش رو بگیرن ، این ها نشون میده شما اصلا فیلم رو یا درست نگاه نمیکنین یا فقط همینطوری میگین چون بچه هست و از همه چی رد میشین ، پیتر پارکری که ما میشناختیم تنها بود ، مشکلاتشو خودش رفع میکرد ، خودش راه چاره پیدا میکرد ، اطرافیانش کمک نبودن بلکه الهام بخش بودن براش حتی با چند کلمه صحبت پیتر به فکر میرفت که باید چه تصمیمی بگیره ؟ و بعدش من اصلا اون فیلم رو براتون نفرستادم ادرسش رو که برید نگاه کنین من حرف استن لی رو براتون ادرس دادم و حرف همون شخص نشون میده این شخصیت هر چیزی هست غیر از مرد عنکبوتی و خدا میدونه چند سال دیگه باید این بچه مدرسه ای رو تحمل کنیم چون با چهره ای که این شخص داره حالا حالا ها نمیتونه شخصیت پخته مردعنکبوتی رو اونطوری که شما همش میزنین تو سرمون که هنوز بچه هست در اینده بازی کنه چون اینی که ما میبینیم تا بیست سال دیگه هم بیبی فیس خواهد موند و از اون گذشته بازیگری خوب بود ؟ شوخی میکنین دیگه اره ؟ مثل شخصیت های مرده اطراف پیتر که حتی نمیتونن ببینن یارو تو اتوبوس تار میزنه ؟ یا اینکه پیتر میپره رو ماشین فلش و بعد اسمش رو داد میزنه ؟ ( فلش چطور نفهمید این مرد عنکبوتی اسمشو از کجا میدونه ؟؟ ) یا اینکه چطور هر گوری میرن مردعنکبوتی هم اونجا هست ؟ اصلا این یارو چطور یهو از اتوبوس وسط بزرگراه یهو غیبش میزنه ؟ اخه احمق فرض کردن تماشاگر هم یه حدی داره اصلا شما یه صحنه با یه جمله تاثیر گذار در این فیلم پیدا میکنین ؟ بعد برین سه گانه ریمی رو ببینین پر حرفای صریح و تاثیرگذار با اهنگ پس زمینه خوب ، عمه می که اصلا تو باغ نیست خواهر زاده ای رو که توی جنگ های بین اونجرز و جنگ های فضایی برای چند وقت از دست داده بود راحت میاد برای پیتر چمدون میبنده و بعد میاد های فایو میده باهاش این عمه هست ؟؟ اخه کدوم عمه ای اینطوری رفتار میکنه ؟ بیشتر شبیه یه خواهر بزرگتر لوس و بدون هیچ شخصیت پردازی یا نوشتین بازی خوب جیک جیلنهال یه فریاد گرین گابلین توی سه گانه ریمی میرزه به بازیگری مزخرف این ویلن ها که اصلا یه صحنه خوب هم تو فیلم نداشتن بیشتر شبیه دلقک میموندن تا ویلن کدوم بازیگری رو میگین ؟ من موندم واقعا ، بعد این میشه نظر ما باشه این نظر ما. این مرد عنکبوتی حتی پرش ها و تاب خوردن هایی که تمام موهای تن ادم رو سیخ میکرد رو هم گند زد بهش ، دیگه چیزی نمونده از مرد عنکبوتی ولی چه کنیم که بعضیا از این فیلم های آبکی مزخرف که حتی نویسندگانش اونقدر که بهش اهمیت داده بودن یادشون رفته بود مرد عنکبوتی حس عنکبوتی هم داره و باید هوادارا براشون یادآور میشدن چیز دیگه ای هم بعید نیست و خواهشا حرف از کمدی نزنین که تکون دادن موی پیتر پارکر قولدر توی مرد عنکبوتی ۳ میرزه به تمام جنگولک بازی های مزخرف این مرد عنکبوتی ( بچه آهنی )

نمایش اسپویل
۲۱ آذر ۱۴۰۰ ۱۵:۱۷

ممنون دوست عزیز به نظر می‌رسد که شما هم مانند همان ویدئویی که اشاره کردید، پوینت آو رفرنس را اسپایدرمن ۲ ریمی قرار داده‌اید. که خب نظر شماست. ایرادی هم در آن نیست. منتها زدن همه چیز و همه کس با یک چوب، اغلب نتیجه‌ی درخوری در پی ندارد. شما به یک ویدئو اِسِی اشاره می‌کنید و سایر ویدئو اسی‌های مرتبط با فیلم را که در مدح آن ساخته شده‌اند، مدنظر قرار نمی‌دهید. البته تمامی نقطه‌نظرات همان ویدئو را هم قبول ندارید، مانند بازی خوب تیم بازیگری (که اتفاقن نظر درصد بالایی از مخطبان فیلم هم بود). ارجاعتان به موتیف‌های اسپایدرمن‌های ریمی هم کاملن در ذیل موضوعات گفته شده در همان ویدئو اسی قرار می‌گیرد. تفاوت شما با سازنده‌ی آن ویدئو این است که او تمام دلایلش را با ذکر عبارت «نظر من است» به اتمام می‌رساند اما شما پایتان را در یک کفش کرده‌اید که الا و بلا اسپایدرمن باید اینگونه و آنگونه باشد. اسپایدرمن ورژن‌های مختلف دارد و قرار نیست همه مانند هم باشد. شخصن اسپایدرمنِ تینیجر و شوخ و شنگ هالند/واتس را به اسپایدرمن بالغ و عنق مگوایر/ریمی ترجیح می‌دهم و اتفاق به نظرم به فضای کامیک‌ها نزدیک‌تر است. نکته‌ی مهم البته در این بحث، لزومِ وجود یا عدم وجود موتیف‌های تکراری و پررنگ فیلم‌های ریمی است. جالب آنکه یکی از دلال منفور شدن امیزینگ اسپایدرمن گارفیلد/وب هم همین تكرار مکررات بود. برای مخاطبی که اتفاقن فیلم‌های قبل را هم دیده و دوست داشته. برای اثرگذاری بهتر بود که موتیف‌های جدید معرفی می‌شد و فضای داستان به فضای امروزی نزدیک‌تر. بهترین نوع این اتفاق هم در همین فیلم افتاد. اضافه کردن تونی استارک و اونجرز به معادله و کم کردن وجه لوزر بودن پیتر اتفاقن برای شخصیتی جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر و (تاکید می‌کنم) تینیجر و شوخ و شنگ با ذهن نابالغ و امیالی متناسب با یک دانش‌آموز که از قضا «سوپرهیرو» هم هست.

نمایش اسپویل
۲۱ آذر ۱۴۰۰ ۰۰:۲۰

مرد عنکبوتی تام هالند از نظر تیم بازیگری بسیار ضغیف { یه نگاه میندازین به دوست پیتر ؟ از اون بازیگر هندیه بسیار ترسناکی که نقش فلش رو بازی میکنه دیگه نگم چقدر ترسناک بود واقعا حتی یه برخورد فیزیکی ایجاد نشد ، بازیگر نقش ام جی هم که کلا انگار حشیش کشیده ، بیچاره خماره :/ یه نگاه به اما واتسون و کریستین دانست بندازین } و شخصیت ها حالت ربات گونه ، ویلن ها مزخرف و بدون شخصیت پردازی و هدف والا و درست ، و پیتر پارکر قصه هم که اصلا مهم نیست چیکار میکنه چون کارهاش هیچ عواقبی نداره { المپیاد رو ول میکنه هیچی نمیشه ، دوست دخترش رو سر مراسم پرام ول میکنه هیچی نمیشه ، مغازه طرف رو منفجر میکنه هیچیش نمیشه ، دم از مسئولیت میزنه راحت پا میشه میره انگلیس } و اصلا هم شبیه پیتر پارکر نیست. شخصیت پیتر پارکر در رابطه هاش مشکلات زیادی داشت ، در هزینه های زندگیش مونده بود و مهم نبود چیکار میکرد همش بد میاورد حالا میشه بگین شخصیتی که تام هالند بازی کرد چه وجه اشتراکی با پیتر پارکر داره ؟ بیشتر یه ورژن دیگه از مایلز مورالز هستش تا پیتر پارکر که همش میخواد از یه بزرگتر دیگه تقلید کنه و شبیه اون بشه. از ویژگی های شخصیتی پیتر پارکر اینه که ما باهاش هم ذات پنداری میکردیم یعنی مثل خودش بودیم ، توی پول درجا میزنیم مثل خودش ، توی رابطه درجا میزنیم مثل خودش ، کسی نیست بهمون کمک کنه خودمونیم و خودمون مثل خودش ، اما این بچه که تونی استارک حالا واسش شده عموی پولدار و جون جونیش که تمام امکانات مالیش رو هم برطرف کرده و عموی خودش رو کلا از یاد برده { دریغ از یک اشاره توی فیلم } کدوم یکی از این مشکلات رو داره ؟ اخه کجای فیلم رو نگاه میکنین واقعا ادم میمونه. سری جدید اسپایدر من ، افتضاح ترین اسپایدر من ممکن هستش. توی یوتیوب سرچ کنین spider man homecoming is a bad spider man movie و بعد به دقیقه 4:20 برین و صحبت های استن لی در مورد اسپایدرمن رو گوش کنین.

نمایش اسپویل
۱۹ آذر ۱۴۰۰ ۱۶:۳۴

در صورت در نظر گرفتن صرف «پیتر پارکرها» می‌توانست اول باشد. اما حالا طبق سلیقه و نظر جمعی در رتبه‌ی دوم استاده. شما هم ترتيب مورد نظر خود را برایمان بنویسید.

نمایش اسپویل