news-background
news-background

وسترن Rust تنها فیلم بی‌رحم و خون‌ریز تاریخ هالیوود نیست؛ فهرست قربانیان پراپ گان

 

رویداد ناگواری که سر صحنه فیلمبرداری وسترن «راست» (Rust) پیش آمد و جان «هالینا هاچینز» فیلمبردار ۴۲ ساله را گرفت و «جول سوزا» کارگردان را مصدوم کرد، نگرانی‌هایی در مورد استفاده از پراپ گان یا تفنگ صحنه و فشنگ مشقی به وجود آورده است.

این روزها جلوه‌های ویژه به قدری پیشرفته شده که بعضی از فیلمسازان از جمله «اریک کریپکی» سریال «پسران» (The Boys) آمازون پیشنهاد کرده از این پس در حین فیلمبرداری تیراندازی «زنده» نداشته باشند و در مرحله پس از تولید با این جلوه‌های بصری شلیک گلوله را بازآفرینی کنند. «کریگ زوبل» کارگردان سریال «مر از ایست‌تاون» (Mare of Easttown) دیگر فیلمسازی است که از این پیشنهاد حمایت می‌کند.

پراپ گان‌ها اغلب اسلحه‌هایی واقعی‌اند که برای تیراندازی با فشنگ مشقی به کار می‌روند و در محل فیلمبرداری با دقت بسیار حمل می‌شوند. اساتید تیراندازی با این نوع سلاح‌ها مثل سلاح‌های واقعی برخورد می‌کنند و اگر یکی از عوامل در نزدیکی آن‌ها باشد، درخواست می‌کنند که با شیلدهای پلاستیکی چشم و گوش را بپوشانند.

به هر تقدیر، حادثه خبر نمی‌کند و گاهی جان عوامل را می‌گیرد. در ادامه حوادث مرگباری که در تاریخ هالیوود با پراپ گان به وقوع پیوسته فهرست شده است:

 

اسیر (The Captive) به کارگردانی سسیل بی. دمیل، ۱۹۱۵

یکی از اعضای گروه تولید این پروژه به نام چارلز چندلر با تفنگی که قرار بود با فشنگ مشقی پر شود اما به اشتباه با فشنگ واقعی و زنده پر شده بود از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفت و جان سپرد. این خطای تراژیک در صحنه‌ای روی داد که سربازان با فشنگ واقعی به یک در تیراندازی می‌کنند. در صحنه بعدی، وقتی در شکسته می‌شود، سربازان قرار بود با فشنگ‌های مشقی تیراندازی کنند.

ژنرال (The General) به کارگردانی باستر کیتون، ۱۹۲۶

هری بارنز دستیار کارگردان در حین فیلمبرداری این کمدی در اریگن با فشنگ مشقی از ناحیه صورت آسیب دید اما خوشبختانه جراحت او چندان جدی نبود. در همین پروژه، کیتون که در نزدیکی یک توپ ایستاده بود پس از شلیک بی‌هوش شد.

سریال پوشش (Cover Up) به نویسندگی گلن ای. لارسن، ۱۹۸۴

در حین فیلمبرداری قسمت هفتم این سریال، جان-اریک هگزام قرار بود گلوله‌های یک مگنام .۴۴ را پر کند. اسلحه واقعی بود، اما فشنگ‌ها مشقی. پس از وقفه‌ای که در فیلمبرداری به وجود می‌آید، هگزام با سلاح شوخی می‌کند. او همه فشنگ‌ها به جز یکی را بیرون می‌آورد و بازی رولت روسی را آغاز می‌کند. تفنگ را روی شقیقه‌اش می‌گذارد و شلیک می‌کند. ضربه‌ای که به سر او وارد شد تکه‌ای از جمجمه‌اش را وارد مغزش کرد و سبب خون‌ریزی شدیدی شد. هگزام شش روز بعد درگذشت.

کلاغ (The Crow) به کارگردانی الکس پرویاس، ۱۹۹۳

در تاریخ ۳۱ مارس سال ۱۹۹۳ و در حین فیلمبرداری صحنه مرگ شخصیت «برندن لین» در فیلم «کلاغ»، لی تصادفاً با یک مگنام .۴۴ که قرار بود تنها با فشنگ‌های مشقی پر شود اما فشنگ واقعی از آن شلیک شد جان سپرد. لی، فرزند «بروس لی» ستاره هنرهای رزمی بود و پس تیراندازی از جا برنخاست. «برندن لی» به بیمارستان منتقل شد اما شش ساعت بعد از دنیا رفت.

انتقام عقرب (Revenge of the Scorpion)، ۲۰۰۳

یکی از بازیگران سیاهی‌لشکر به نام «آنتونیو ولاسکو گوتیرز» دو بار با یک تفنگ کالیبر .۳۸ توسط «فلاویو پنیچه» ستاره فیلمی که مستقیم به شبکه نمایش خانگی رفت مورد اصابت قرار گرفت. این اسلحه قرار بود با فشنگ مشقی پر شود. «ورایتی» در آن سال گزاش داد که مسئول مهمات فیلم که تنها با نام «براش» شناخته می‌شد صحنه را پس از تیراندازی ترک کرده بود.

سریال کاردینال (Cardinal) به نویسندگی آبری نیلون، ۲۰۱۶

«برندن فلچر» در حین فیلمبرداری این درام جنایی کانادایی پس از مجروح شدن از ناحیه گلو با اسلحه‌ای که قرار بود فشنگ‌های مشقی‌اش تخلیه شود اما نشده بود، به بیمارستان منتقل شد. یک روزنامه کانادایی گزارش داد که این جراحت وقتی اتفاق می‌افتد که شخصیت فلچر باید از دهان تیر می‌خورد.

۳۰نما کامل‌ترین آرشیو دانلود فیلم و دانلود سریال خارجی بدون سانسور با زیرنویس فارسی  

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید