news-background
news-background

درگذشت فیلمبردار Rust: واکنش هالیوود به «یکی از تلخ‌ترین روزهای صنعت سینما»

«الک بالدوین» این هفته در حین فیلمبرداری وسترن «راست» (Rust) تصادفاً با اسلحه‌ای تیراندازی کرد که به اشتباه پر شده بود و جان «هالینا هاچینز» فیلمبردار زن ۴۲ ساله فیلم را گرفت و «جول سوزا» کارگردان را از ناحیه کتف مصدوم کرد.

هاچینز یک روز پیش از درگذشتش تصاویری از اسب‌سواری سر صحنه فیلم در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته و نوشته بود: «یکی از دشواری‌های فیلمبرداری یک وسترن این است که در روزهای تعطیل باید اسب‌سواری کنید.»

هاچینز که تباری اکراینی داشت، پیش از ورود به سینما به عنوان ژورنالیست در پروژه‌های مستند مشارکت کرده بود. این حادثه تلخ و باورنکردنی در نیومکزیکو با واکنش فیلمسازان و بازیگران هالیوود در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.

«جنسن اکلسن» که به‌تازگی به پروژه «راست» پیوسته بود در مورد جلسات تمرین استفاده از اسلحه چند روز پیش از فیلمبرداری گفته است. او با ارسال ویدیویی در یوتیوب توضیح می‌دهد که به دست گرفتن اسلحه‌های فیلم «راست» بسیار دشوار بوده است: «گفتند اسلحه‌ات را بردار... مسئول آموزش گفت: «تجربه استفاده از اسلحه داری؟» گفتم: «کمی.» ادامه داد: «باید به این صورت پرش کنی، ضامنش را بررسی کن. سمت راست می‌بندی یا چپ؟ اجازه بده با تیر مشقی پرش کنم چند بار به سمت کوه تیراندازی کنیم... فقط مواظب باش که چخماقش را کامل عقب بکشی و به سمت هدف نشانه بگیری.»»

«شوبیز۴۱۱» گزارش داده است که بالدوین می‌گوید: «در تمام عمر هرگز یک سلاح گرم به دست نگرفته بودم.»

«جو منگنیلو» بازیگر فیلم‌های «مرد عنکبوتی» و «مجیک مایک» می‌نویسد: «[هالینا هاچینز] یک استعداد بی‌مانند و انسانی بزرگ بود. نگاه و سبک بصری ویژه‌ای داشت و از آن فیلمبردارانی بود که می‌خواهید موفقیت‌شان را ببینید چون می‌خواستید بدانید کار بعدی‌اش را چگونه انجام می‌دهد... انسان فوق‌العاده‌ای بود.»

«جیمز گان» کارگردان «جوخه انتحار» می‌نویسد: «یکی از بزرگ‌ترین ترس‌های من این است که یک نفر سر صحنه فیلم من جانش را از دست بدهد. دعا می‌کنم که این اتفاق هرگز رخ ندهد. قلبم برای همه کسانی که تحت تأثیر این تراژدی قرار گرفتند، به‌ویژه هالینا هاچینز و خانواده‌اش می‌تپد.»

«دووین جانسون» در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: «بسیار بسیار متأسفم. روحت در آرامش. عشق و توانم تقدیم به خانواده شما.»

«پل فیگ» کارگردان می‌نویسد: «به‌تازگی در لندن بیدار شدم و خبر تأسف‌بار این حادثه که جان هالینا هاچینز را گرفت شنیدم. قابل درک نیست. در کلام نمی‌گنجد. روز بسیار تلخی برای صنعت ماست.»

«الایجا وود» بازیگر فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» صفحه‌ای برای کمک مالی به خانواده فیلمبردار به اشتراک گذاشته و می‌نویسد: «خواهش می‌کنم به یاد هالینا هاچینز و حمایت از خانواده‌اش در این شرایط سخت به جمع‌آوری کمک مالی کمک کنید.»

«اریک کریپکی» نویسنده سریال «پسران» آمازون می‌گوید: «صدمه دیدن یا کشته شدن یک نفر سر صحنه فیلمبرداری بدترین کابوس من است. به خانواده هالینا هاچینز، جنسن اکلس [بازیگر سریال «پسران»] و عوامل و بازیگران «راست» تسلیت می‌گویم. بسیار متأسفم. برای گرامی‌داشت این زن درخواست ساده و راحتی دارم: اسلحه با تیر مشقی در همه پروژه‌های من ممنوع شود. از جلوه‌های ویژه جذاب استفاده می‌کنیم. چه کسانی با من هم-عقیده‌اند؟»

«میشا کالینز» می‌گوید: «تمام شب به این فکر می‌کردم که چقدر وحشتناک می‌تواند باشد. به جنسن اکلس [همبازی کالینز در «فراطبیعی»]، خانواده و دوستان هالینا هاچینز و تمامی عوامل «راست» تسلیت می‌گویم.»

«الکس وینتر» می‌نویسد: «به خانواده و آشنایان هالینا هاچینز تسلیت عرض می‌کنم. عوامل فیلمبرداری هرگز نباید در شرایطی پرخطر باشند و وقتی که در این شرایط قرار می‌گیرند باید یک دلیل روشن بیاورند.»

۳۰نما کامل‌ترین آرشیو دانلود فیلم و دانلود سریال خارجی بدون سانسور با زیرنویس فارسی  

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید