news-background
news-background

واکنش منتقدین به No Time To Die: پر از غافل‌گیری با جیمز باندی حساس‌تر رمانتیک‌تر

 

منتقدین همزمان با افتتاحیه «وقتی برای مردن نیست» (No Time To Die) ام‌جی‌ام و یونیورسال ادعا کردند که این فیلم ارزش ۱۸ ماه انتظار را داشته است. بیست و پنجمین قسمت چندگانه به کارگردانی «کری فوکوناگا» و آخرین بازی «دنیل کریگ» در نقش «جیمز باند» در حال حاضر از مجموع ۳۸ نقد ثبت شده در «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۳ درصد دریافت کرده است.

در ادامه بخش‌هایی از اولین نقدهای نگاشته شده برای «وقتی برای مردن نیست» آمده است:

«تلگراف» دیگر نشریه‌ای است که به فیلم امتیاز پنج ستاره داده و می‌نویسد: «فیلم «وقتی برای مردن نیست» تا اندازه‌ای در سطح قسمت‌های قبلی، «اسکای‌فال» سال ۲۰۱۲ و «اسپکتر» سال ۲۰۱۵ است. تهدیدهایی که هم شخصی‌اند و هم بین‌المللی و ارجاعات مرسوم پرشماری به ایده‌ها و تصاویر ماجراجویی‌های گذشته باند داده می‌شود. اما تفاوت‌هایی کلیدی وجود دارد. از یک سو فیلم به‌شکل غیرمرسومی سرزنده است و از سوی دیگر اغلب بسیار طنزآمیز.»

مجله «امپایر» هب فیلم امتیاز چهار ستاره داده و نوشته است: «بازی [کریگ] –  که همواره مملو از تنافض بوده، لبخندی دلبرانه در مقابل یک پریشانی درونی رواق – در این فیلم جذاب‌تر از همیشه است. باند پرشورتر، باانگیزه‌تر، حساس‌تر و – جسارتاً – رمانتیک‌تر است و ابعاد زندگی‌بخش و تازه‌ای به این شخصیت با قدت چند دهه داده است.»

«گاردین» به این فیلم امتیاز پنج ستاره داده و می‌نویسد: «شاید هیچ‌چیز به پای جریحه‌دار شدن احساسات باند خشمگین در همان ابتدای فیلم نرسد. اما بسیار لذت‌بخش و به‌شکل نشاط‌بخشی تماشایی است – کریگ و سیدو و مالک انتظارات را برآورده می‌کنند و می‌توانید درک کنید که این سرگرمی غول‌آسا و فوق‌العاده دیدنی که به نظر نیمی از فیلم را تشکیل می‌دهد برای همه لذت‌بخش است.»

منتقد «توتال فیلم» به «وقتی برای مردن نیست» امتیاز چهار ستاره می‌دهد و می‌نویسد: «آخرین فیلم کریگ تلاش زیادی برای تطبیق باند با دنیای مدرن نمی‌کند. بله، جی او با مأمور ۰۰۷ جدیدی به نام نومی (لاشانا لینچ) پر شده، اما تنش آن‌ها فراتر از شوخی‌های ساده نمی‌رود (و لینچ هرگز آن‌گونه که از او به عنوان یک جانشین احتمالی انتظار دارید جذاب نیست). اگر این فیلم جنبه ناامید‌کننده‌ای داشته باشد، شخصیت شرور مالک است.»

«ایندیپندنت» به فیلم امتیاز سه ستاره داده و می‌نویسد: ««کری فوکوناگا» فیلم اکشن ویران‌گری با «وقتی برای مردن نیست» ساخته، اما حیف که این فیلم باید در چندگانه باند باشد. پس از همه آن تأخیرها، شایعه‌ها، چند ماه مقدمه‌چینی برای وداع «دنیل کریگ»، آنچه که بیش از همه فیلم را ناامیدکننده می‌سازد این است که کلیت ماجرا به شکل غریبی ناخرسندکننده است. به جز یک سوم پایانی فیلم که دست کم به کریگ امکان می‌دهد نه فقط شکوهمندانه از چندگانه جدا شود، بلکه یادآوری می‌کند که او به باند روح بخشید.»

«ورایتی» می‌نویسد: « فیلم باندی است که به طرز گستاخانه‌ای به سنت‌های چندگانه پایبند است و با ظرافت زیاد و میزان درستی از معناگرایی ساخته شده و نیز برای میخکوب کردن شما به قدر کافی غافلگیرکننده است.»

«هالیوود ریپورتر» می‌نویسد: «اگرچه مدت دو ساعت و پانزده دقیقه‌ای فیلم گاهی رنج‌آور است، اما در نهایت موفقیت‌آمیز است... صرف نظر از نواقص فیلمنامه و گاهی روند کند فیلم، به هواداران متعصب باند چیزهای فراوانی عرضه شده و هر بار که موسیقی متن پرجنب‌وجوش «هانس زیمر» برای ملودی کلاسیک «مانتی نورمن» به گوش می‌رسد، بیننده را از فرط هیجان به لرزه می‌اندازد. این فیلم ممکن است در ردیف «اسکای‌فال» قرار نگیرد، اما ادای احترامی تکان‌دهنده و بدرودگویانه به بازیگری است که از زمان «شان کانری» بیشترین رد را از خود در این شخصیت به جا گذاشته است.»

«وقتی برای مردن نیست» ۳۰ سپتامبر در بریتانیا و ۸ اکتبر در ایالات متحده به نمایش عمومی درمی‌آید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید