news-background
news-background

«هالی بری»: برای فیلم Catwoman بیشترین دستمزد عمرم را گرفتم

 

بری در مصاحبه تازه‌ای می‌گوید: «چون یک زن سیاه‌پوست هستم، همیشه نقش‌های دلخواهم را بازی نکرده‌ام.»

 

«هالی بری» در سال‌های گذشته گفته بود که دوران بازیگری‌اش پس کسب اسکار پیشرفت مطلوبی نکرده است. بریاولین زن سیاه‌پوستی بود که در بخش بهترین بازیگر زن برنده این جایزه می‌شد. او به «ورایتی» گفته بود: «فکر کردم: «وای، از این به بعد فیلمنامه‌های فوق‌العاده‌ای برایم می‌فرستند؛ کارگردان‌های بزرگ به سراغم خواهند آمد. این‌گونه نشد. حتی کمی سخت‌تر شد. اسمش را گذاشته‌اند طلسم اسکار. از شما نمایشی اسکاری انتظار می‌رود. فکر می‌کنم علت [پیشنهاد نشدن نقش] این بود که برای بازیگری چون من جایگاهی وجود نداشت.»

بری در مصاحبه جدیدی با «اینترتینمنت ویکلی» برای معرفی فیلم جدیدش «کبود» (Bruised) می‌گوید کاهش پیشنهادات بازیگری پس از اسکار سبب شده به بعضی از پروژه‌های معین پاسخ منفی دهد: «می‌گفتم بسیار خوب، این فیلمی است که نمی‌توانم بگویم عاشقش هستم، اما این دیگر یک سرگرمی نیست. مسئله این است که باید برای مراقبت از فرزندانم کسب درآمد کنم. اما همچنان احساس کنجاوی و را حفظ می‌کنم. چون با توجه به اینکه یک زن سیاه‌پوست هستم، همیشه نقش‌های دلخواهم را بازی نکرده‌ام.»

بری در مورد اسکارش می‌گوید: «وقتی به چنان پیروزی تاریخی برسید فکر می‌کنید این موفقیت زندگی شما را دگرگون خواهد کرد. مرا دگرگون کرد اما فوراً جایگاه من در صنعت فیلمسازی را تغییر نداد. هنوز باید به سر کار برمی‌گشتم. هنوز باید برای باز شدن راه می‌جنگیدم.»

پس از کسب اسکار، بری در فیلم «یک روز دیگر بمیر» (Die Another Day) از چندگانه‌ی «جیمز باند» نقش «جینکس» را بازی کرد و به چنان محبوبیتی رسید که تهیه‌کنندگان این مجموعه به فکر تولید اسپین‌آفی برای این شخصیت افتادند، اما این پروژه با افزایش بودجه‌ی آن تا ۸۰ میلیون دلار هرگز ساخته نشد.

لغو اسپین‌آف سبب شد بری در سال ۲۰۰۴ به «زن گربه‌ای» (Catwoman) روی آورد که یکی از نکوهش‌شده‌ترین فیلم‌های اقتباس شده از کتاب‌های مصور شد و برای بری جایزه «تمشک طلایی» بدترین بازیگر را به همراه داشت. بری می‌گوید: «یکی از بیشترین دستمزدهایی بود که در عمرم دریافت کرده‌ام و این هیچ اشکالی ندارد. نمی‌خواهم فکر کنم: «وای، من فقط در نقش‌هایی که مدعی جایزه است بازی می‌کنم.» نقش مدعی جایزه یعنی چه؟»

سال گذشته بری به «ورایتی» در مورد «زن گربه‌ای» گفته بود: «مردم به من می‌گفتند: «نباید در این فیلم بازی کنی. تازه اسکار را برده‌ای.» چون فیلم «جینکس» ساخته نشده بود فکر کردم: «این فرصت فوق‌العاده‌ای است برای بازی یک زن رنگین‌پوست در نقش یک ابرقهرمان. چرا که نه؟»»

فیلم «کبود» به کارگردانی بری ۲۴ نوامبر از نت‌فلیکس پخش خواهد شد. این فیلم ابتدا در جشنواره بین‌المللی تورنتو روی پرده می‌رود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید